Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A4 |
CE4 - Relacionar y aplicar los principios de la narrativa gráfica y audiovisual. |
A5 |
CE5 - Habilidad para seleccionar, comunicar y dar forma a diferentes mensajes así como para planificar su difusión a través de diversos medios gráficos, audiovisuales y multimedia, atendiendo a las normas de su lenguaje y narrativa. |
A8 |
CE8 - Diseñar personajes animados con la personalidad y comportamiento definidos a partir de una historia. |
A10 |
CE10 - Conocer las etapas principales del pipeline de una producción de animación o videojuego y su importancia dentro del proceso global. |
A22 |
CE22 - Investigar y analizar la creación de contenidos digitales. |
A37 |
CE37 - Capacidad para realizar la ordenación técnica de los materiales sonoros y visuales conforme a una idea utilizando las técnicas narrativas y tecnologías necesarias para la elaboración, composición, acabado y masterización de los diferentes productos audiovisuales y multimedia. |
A39 |
CE39 - Conocer, capacidad de analizar y aplicar las técnicas y fundamentos del diseño sonoro en proyectos de animación y videojuegos. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego. |
B7 |
CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación. |
B8 |
CG3 - Conocimientos informáticos, en especial los relativos al uso de tecnologías y programas de última generación en el campo de estudio. |
B9 |
CG4 - Conocer los procedimientos, destrezas y metodologías necesarios para la adaptación del proceso creativo al medio digital y la producción de obras artísticas a través de tecnologías específicas. |
B10 |
CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas. |
B11 |
CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas. |
B12 |
CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo. |
B13 |
CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos. |
C1 |
CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages. |
C3 |
CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C4 |
CT4 - Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective. |
C6 |
CT6 - Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
C8 |
CT8 - Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
C9 |
CT9 - Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Analizar o valor engadido polo son nun produto de animación ou videoxogo |
A4 A5 A22 A37 A39
|
B2 B3 B4 B6 B11 B13
|
C1 C3 C4 C8 C9
|
Coñecer os componentes do son e a música, as súas potenciailidades e principais códigos no contexto da animación e dos videoxogos |
A4 A8 A10 A39
|
B1 B3 B4 B8 B12
|
C3 C4
|
Deseñar e desenvolver a banda sonora íntegra dunha peza de animación ou videoxogo, tanto dunha perspectiva lineal como interactiva |
A4 A5 A10 A37
|
B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C3 C6 C7 C9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. O son audiovisual |
1.1 Introdución
1.2. O son e os seus componentes
1.3. Modos de escoita
1.4. A auricularización
1.5. O deseño sonoro
1.6. Profesionais do son |
2. A audiovisión |
2.1. A ilusión do son audiovisual
2.2. Síncresis e valor engadido
2.3. As combinacións audiovisuais
2.4. Clasificación do son en relación coa imaxe
|
3. Efectos de son |
I. Espazo acústico
3.1. Paisaxe sonora
3.2. Espazo sonoro
3.3. Ambiente
II. Tipoloxías de efectos de sons
III. Funcións
|
4. Música |
4.1.Conceptos musicais básicos
4.2. A música fílmica
4.3. A música interactiva
4.4. Componentes estructurais, funcionais e expresivos
4.5. Funcións |
5.Voz |
5.1. Tipos de voz audiovisual
5.2. A voz na construción de personaxes
5.3. Doblaxe |
6. Silencio |
6.1. O silencio na banda de sonido
6.2. Funcións |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
A4 A5 A8 A10 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B13 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
24 |
40 |
64 |
Multiple-choice questions |
B3 |
1 |
0 |
1 |
Collaborative learning |
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 |
0 |
31 |
31 |
Oral presentation |
A5 A22 A37 A39 B3 B4 B6 B11 B12 C1 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A22 A37 A39 B1 B2 B9 B10 |
24 |
24 |
48 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
Desenvolvemento de diferentes actividades de carácter práctico cuxo obxecto é pór en xogo todos aqueles coñecementos que, sobre o deseño sonoro, foron tratados durante as clases expositivas. |
Multiple-choice questions |
Esta proba teórica versará sobre os contidos do libro "Sonidos que cuentan. La ambientación sonora en el audiovisual." Barcelona: UOC. |
Collaborative learning |
Creación de deseño sonoro e dobraxe dun fragmento audiovisual animado
proposto pola profesora (traballo B ou Proxecto final). Parte desta nota -ata un
punto- estará determinada polas rúbricas de avaliación propia e dos/as compañeiros. |
Oral presentation |
Presentación oral do "Proxecto final" (creación de deseño sonoro). Nesta presentación, cada grupo deberá
explicar o seu deseño sonoro, especialmente no que respecta ás decisións estéticas, e
responder as preguntas dos/os compañeiros/as. Cada un dos proxectos finais será
valorado polos/as estudantes a partir dunha rúbrica de avaliación proposta pola profesora. |
Guest lecture / keynote speech |
Clase expositiva ilustrada con exemplos de carácter sonoro e/ou audiovisual. Complementarase con materiais e contidos audiovisuais que se porán a disposición do estudiantado a través do Campus Virtual. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Laboratory practice |
|
Description |
O desenvolvemento de cada unha destas actividades contará con atención personalizada na aula , co obxecto de apoiar ou reconducir a planificación ou execución de cada un destes traballos e solventar as dúbidas oportunas.
No caso da aprendizaxe colaborativa que detente unha maior carga de traballo autónomo, o seguimento destas actividades efectuarase nas clases prácticas sinaladas para tal fin, así como en titorías personalizadas a demanda do/a estudante o do seu equipo de traballo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Collaborative learning |
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 |
Entregar de forma grupal o deseño sonoro íntegro dunha peza
audiovisual animada |
30 |
Multiple-choice questions |
B3 |
Esta proba teórica versará sobre os contidos do libro "Sonidos que cuentan. La ambientación sonora en el audiovisual." Barcelona: UOC. |
20 |
Laboratory practice |
A4 A5 A8 A10 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B13 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
Para o cómputo das prácticas,
o/a estudante ten que entregar
polo menos o 80% das prácticas da
materia (grupo mediano). |
40 |
Oral presentation |
A5 A22 A37 A39 B3 B4 B6 B11 B12 C1 |
Cada un dos proxectos finais será
valorado polos estudantes a partir dunha
rúbrica de avaliación proposta pola
profesora.
Para a avaliación da presentación oral
débense cumprir os seguintes requisitos:
(1) asistir e participar na presentación,
(2) entregar a rúbrica de avaliación
cuberta e (3) entregar o "Proxecto
final" (traballo tutelado B) en tempo e forma. |
10 |
|
Assessment comments |
Coa proposta de cada traballo e/ou actividade a profesora explicará
polo miúdo o contido, as normas estéticas e formais, así como o tipo de
soporte e data de entrega. Para superar a materia na CONVOCATORIA OPORTUNIDAD (sistema de avaliación continua) o/a estudante deberá obter un mínimo de 5 puntos (o 50% da puntuación global) na suma total
das avaliacións dos diversos traballos e prácticas da materia. Neste
cómputo non se inclúen os exercicios non orixinais do/a estudante así
como tampouco aqueles traballos entregados fóra de prazo ou nun formato
diferente ao indicado.
Dado o obxecto da materia, todo traballo que careza de son nunha parte,
ou na súa totalidade, será anulado e -por tanto- contará cun 0 na súa
avaliación. No caso do alumnado a tempo parcial e/ou dispensa académica de exención de asistencia establécense os seguintes cambios na avaliación: (1) substitución das actividades desenvolvidas durante a clase maxistral e do prácticas obradoiro por un exame teórico-práctico na data oficial da materia (valor ata 3,5 puntos); (2) desenvolvemento dos traballos tutelados de forma individual. Para superar a materia na SEGUNDA OPORTUNIDADE o/a estudante deberá: - Entregar de forma individual o deseño sonoro íntegro dunha peza audiovisual,
proposta pola docente, co correspondente dossier. Este traballo e a súa
presentación, na que se xustifiquen aquelas decisións tomadas en canto
ao son, terá un valor de 70% na nota final (60% proxecto + 10%
presentación). Para a súa avaliación deberase entregar na data oficial
de exame, no formato sinalado pola profesora (tanto a peza audiovisual
co son íntegro, e o dossier).
- Aprobar o exame na data oficial. Esta proba teórica, de preguntas breves, versará sobre os contidos do libro "Sonidos que cuentan. La ambientación sonora en el audiovisual." Barcelona: UOC. Este exame constituirá o 30% da nota final.
En calquera caso, para superar a materia débese aprobar o exame (5 puntos ou 1,5 ponderado) e obter, como mínimo, unha puntuación de 5 na nota final. Asemade aqueles/as estudantes que na avaliación continua (convocatoria de xaneiro-febreiro) queden por debaixo do umbral do 5 (o 50% da puntuación global), deberán
presentarse de toda a materia -teoría e práctica- na convocatoria de
xullo, seguindo as indicacións e requerimentos desta convocatoria. Nesta segunda oportunidade non se establecen fórmulas alternativas para o alumnado a tempo parcial e/ou con dispensa académica de exención de asistencia.
|
Sources of information |
Basic
|
Beauchamp, Robin (2005). Designing Sound for Animation. Burlington: CRC Press
Xalabander, Conrado (2013). El Guion Musical en el Cine . Mundo BSO
Collins, Karen (2008). Game Sound. An Introduction to the History, Theory and Practice of Video Game Music and Sound Design. Cambridge: MIT Press
Chion, Michel (1994). La Audiovisión: introducción a un análisis conjunto de la imagen y el sonido. Barcelona: Paidós
Piñeiro Otero, Teresa (2019). Sonidos que cuentan. La ambientación sonora en el audiovisual. Barcelona:UOC |
Ademais destas fontes de referencia, en Moodle integraranse artigos e outro tipo de recursos que faciliten a comprensión da
materia, traten en concreto algún exemplo ilustrativo ou permitan
afondar nalgún tema de interese. |
Complementary
|
Ávila, Alejandro (1997). El doblaje. Madrid. Cátedra
Collins, Karen (2008). From Pac-Man to pop music : interactive audio in games and new media . Rouledge
Collins, Karen (2013). Playing with Sound: A Theory of Interacting with Sound and Music in Video Games. Cambridge: MIT Press
Theme Ament, Vanessa (2009). The Foley Grail: The Art of Performing Sound for Film, Games, and Animation. Burlington: CRC Press |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Graphic and Audiovisual Language and Narrative/616G02002 | Environment Drawing and Concept Art/616G02013 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Editing/616G02007 | Sound/616G02034 | Animation Project/616G02021 |
|
|