Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Ao final do cuadrimestre, os estudantes deben ser capaces de identificar os principais elementos do entorno emprendedor, as fases do proceso emprendedor e os apartados que forman parte do plan de empresa dunha nova empresa. |
A1 A18 A32 A33
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B12 B13 B14
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9
|
No seu proceso de aprendizaxe, os estudantes utilizarán ferramentas para a detección de oportunidades, a formulación estratéxica e a planificación de proxectos. |
A18 A32 A33
|
B2 B3 B6 B9 B11
|
C3 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O entorno emprendedor |
1.1. Instituciones formais e informais
1.2. Emprendemento en España |
2. O proceso emprendedor |
2.1. Fases do proceso emprendedor
2.2. Relación de actividades |
3. O proxecto emprendedor |
3.1. Análise estratéxico
3.2. A lóxica estratéxica
3.3. O plan de negocio |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A1 A32 A33 B2 B3 B4 B6 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 |
22 |
66 |
88 |
Proba mixta |
B5 C9 |
3 |
0 |
3 |
Aprendizaxe servizo |
C5 C6 C7 C8 |
4 |
4 |
8 |
Sesión maxistral |
A1 A18 B1 B5 B9 B11 C8 |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
O profesor plantexará a análise de diferentes empresas reais enmarcando cada unha delas nos apartados correspondentes dos contenidos da asignatura.
Seguindo o método do caso (Villarreal, 2010), os estudiantes e o profesor involucranse no proceso de análise e discusión profundos acerca das circunstancias a que se enfrenta cada unha das empresas analizada.
|
Proba mixta |
Os estudantes contestarán a preguntas abertas que relacionan os conceptos teóricos con aplicaciones prácticas dos casos de estudo. |
Aprendizaxe servizo |
Os estudantes conocerán os elementos que determinan a cultura emprendedora, e aprenderán a manexar ferramentas de análise e resolución de problemas que lles permitirá ampliar as súas posibilidades laborais con proxectos de negocio. propios. |
Sesión maxistral |
Exposición nas clases presenciais dos contidos teóricos e prácticos da asignatura orientando ó alumno tanto na metodoloxía de traballo máis apropiada para a preparación do contenido da exposición como o material bibliográfico aconsellado.
O tempo adicado a cada un dos capítulos en que está dividida a materia será proporcional á súa extensión e o grado de dificultade para a súa preparación.
Para a preparación dos contenidos de menor dificultade de comprensión orientarase ó alumno sobre as fontes concretas máis apropiadas e sobre os aspectos máis relevantes para alcanzar os resultados da aprendizaxe establecidos para a asignatura.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Aprendizaxe servizo |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Nas sesiones maxistrais, o profesor atenderá a cada unha das cuestions planteadas polos alumnos durante o desenvolvemento das mismas referentes ó tema que no momento da súa intervención se esteña tratando. Se as cuestions plantexadas requiren respostas máis amplias propondráselle ó alumno que as volva a plantexar nas sesions de tutorías.
Nos horarios de tutoría o alumno será atendido para aclarar aquelas dudas que lle surxan para a preparación da materia. Sin citar á persoa que realizóu a consulta, esta pode ser publicada en Moodle o grabada en Teams, xunto coa súa resposta, coa finalidade de que outros alumnos poidan sacar proveito da misma. Todo elo se o el profesor considera oportuna e de interese xeral a consulta plantexada.
Nas análises de casos, o alumno deberá intervir para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre algún aspecto dos tratados no caso.
Seguendo as recomendacións da UDC en materia de sostenibilidade,los traballos enviaránse sempre en formato dixital, evitando o consumo inxustificado de papel.
Para os estudantes co recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia o vehículo de comunicación co profesor serán as plataformas Teams e Moodle para a xestión de contidos e o correo electrónico e Teams como medio de comunicación entre o profesor e o alumno para a solución de dúbidas e a entrega de traballos e a súa valoración
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B5 C9 |
50% da nota final |
50 |
Estudo de casos |
A1 A32 A33 B2 B3 B4 B6 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 |
50% da nota final |
50 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación descritos servirán para a primeira oportunidade. A participación nos casos prácticos (avaliación continua) nunha porcentaxe inferior ao 20% implica unha avaliación de non presentado, independentemente da puntuación acadada. Na segunda oportunidade farase un exame sobre un caso práctico. A nota final do alumnado que superase a avaliación continua será a media desa nota e a do exame. Para os que non superaron a avaliación continua, a nota do exame teórico-práctico será o 100% da nota.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e con renuncia académica á exención de asistencia, os criterios de avaliación serán os mesmos, salvo o requisito mínimo de asistencia.
Na convocatoria anticipada de decembro, os criterios de avaliación serán os mesmos que na segunda oportunidade.
O comportamento fraudulento en calquera dos apartados obxecto de avaliación dará lugar a unha puntuación de cero puntos na avaliación final. Queda expresamente prohibido o acceso durante as probas presenciais a teléfonos móbiles e calquera outro dispositivo de comunicación e/ou almacenamento de información a distancia. O incumprimento desta norma supón un cero na avaliación final. O alumno deberá acreditar a súa identidade de acordo coa normativa vixente. O alumno deberá acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. Para calquera outra cuestión non expresamente detallada nesta guía, remitirase ao disposto na normativa vixente aplicable a cada caso que se presente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA
BÁSICA: Neira, I., Guerrero, M., Calvo, N., del Mar Fuentes, M., Fernández-Laviada, A., Leporati, M., & Torres, A. J. (2021). Global Entrepreneurship Monitor. Informe GEM España 2020-2021 (Vol. 256). Ed. Universidad de Cantabria. Sánchez,
R. and Heene, A. (2004). The New Strategy Management. Organization,
Competition, and Competence , John Wiley&Sons, Inc., New York. Cátedra
Nebrija-BBVA en formación de emprendedores. El arte de emprender . Servicio de
publicaciones de la Universidad Antonio de Nebrija Gil
Estallo, M.A. Cómo crear y hacer funcionar una empresa . Conceptos e
instrumentos. ESIC FUENTES DE CASOS DE ESTUDIO The
Case Journal (accesible desde la biblioteca), http://kmelot.biblioteca.udc.es/search*gag/m?SEARCH=case+journal&sortdropdown=-&searchscope=1&submit=Enviar Emerald
Emerging Markets Case Studies (accesible desde la biblioteca),
http://www.emeraldinsight.com/case_studies.htm?articleid=17068615
http://91.121.77.230/e_casos/cast/pages/estudios/estudios.asp |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Na páxina da asignatura no
Campus Virtual o estudante encontrará toda a información e avisos para
planificar o estudo da asignatura. |
|