Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Mostrar as actitudes vinculadas cos hábitos de excelencia, compromiso ético e calidade no exercicio investigador no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A5 |
Coñecer e dominar os procedementos e ferramentas de busca de información, tanto en fontes primarias como secundarias nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte |
A6 |
Ser capaz de analizar, organizar, seleccionar, clasificar e compilar a información recollida no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A14 |
Planificar, redactar e expoñer verbalmente un traballo de investigación na área das Ciencias da Actividade Física e o Deporte. |
A15 |
Redactar de forma precisa e con un uso apropiado da linguaxe científica unha memorias de investigación nas Ciencias da Actividade Física e do Deporte. |
A16 |
Ser capaz de incorporar novas tecnoloxías e integrar coñecementos doutros ámbitos profesionais e científicos. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Saber aplicar os coñecementos adquiridos e ser capaz de resolver problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Integrar coñecementos e afrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Ser capaz de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Desenvolver habilidades para a aprendizaxe autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Ser capaz de idear, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso de investigación con rigor académico no ámbito de estudo da actividade física, saúde e deporte. |
B9 |
Analizar de forma crítica, avaliar e sintetizar ideas novas e complexas no ámbito de estudo da actividade física, da saúde e o deporte. |
C1 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para a resolución de problemas. |
C2 |
Comunicar eficazmente nos ámbitos académicos e divulgativos ideas e conceptos vinculados cos estudos da actividade física, a saúde e o deporte |
C3 |
Ser capaz de promover en contextos académicos e profesionais accións destinadas ó avance tecnolóxico, social ou cultural, no el ámbito das ciencias da actividade física, a saúde e o deporte. |
C4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e saber identificar e xestionar as diferentes fontes de información |
AI5 AI6 AI16
|
BI1 BI2 BI5 BI9
|
CI1 CI4
|
Coñecer e saber utilizar os programas de procura bibliográfica |
AI5 AI6 AI16
|
BI1 BI2 BI5 BI9
|
CI4
|
Conocer y saber utilizar las normas APA y Vancouver |
AI14 AI15 AI16
|
BI4 BI7
|
CI2 CI3
|
Saber utilizar polo menos un xestor bibliográfico |
AI6 AI16
|
BI7
|
CI4
|
Coñecer e saber utilizar as técnicas de redacción dun artigo científico |
AI4 AI14 AI15 AI16
|
BI2 BI3 BI4 BI7 BI9
|
CI2 CI3 CI4
|
Saber redactar un informe ou unha memoria de investigación |
AI6 AI15
|
BI3 BI4 BI7 BI9
|
CI1 CI2 CI3
|
Saber redactar a resposta a unha revisión |
AI6 AI14 AI15
|
BI3 BI4 BI9
|
CI1 CI2
|
Coñecer a importancia da identificación do autor (nome e filiación) para lograr a maior visibilidade posible nos motores de procura bibiográficos |
AI4 AI5 AI6 AI14 AI15
|
BI1 BI2
|
CI1 CI2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. As fontes documentais. Normalización |
1.1. Identificación de autor: nome e filiación
1.2. As fontes de normalización bibliográfica: normas ISO, APA e Vancouver.
1.3. Uso de bases de datos científicas: Sport Discus, Scopus, Web of Science.
1.4. Xestión da bibliografía: End Note, RefWorks, Mendeley. |
2. A comunicación científica |
2.1. Lectura rápida e análise de artigos (incluíndo o risco de sesgo).
2.2. Redacción de textos científicos e sometemento de artigos.
2.3. Comunicación técnico-científica en inglés en ciencias da actividade física, deporte e saúde.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
10 |
20 |
30 |
Traballos tutelados |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
0 |
30 |
30 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
5 |
0 |
5 |
Proba obxectiva |
A5 B1 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Actividades nas que se formulan problemas e/ou exercicios relacionados coa materia. O alumno debe desenvolver de forma autónoma a análise e resolución dos problemas e exercicios. |
Traballos tutelados |
Serán realizados polo alumno baixo a supervisión do profesor. Poderanse propoñer tanto traballos individuais como en grupo. |
Sesión maxistral |
Exposición dos principais contidos teóricos da materia con axuda de medios audiovisuais. |
Proba obxectiva |
Cuestionario de preguntas de ensaio e tipo test sobre os contidos teóricos e prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os alumnos terán á súa disposición titorías personalizadas de forma presencia (previa cita) ou virtual (plataforma de tele-formación ou correo electrónico) para orientar os traballos e resolver as dúbidas que puidesen xurdir durante a súa elaboración. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A5 B1 |
No Tema 1: Consistirá en unha proba práctica na que o alumnado deberá respostar (e incluir capturas de pantalla) a cuestions relacionadas cós contidos do tema.
No Tema 2: Consistirá nun cuestionario tipo test sobre os contidos teóricos e prácticos e sobre a súa aplicación en situacións simuladas. |
20 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
A presenza dos/as estudantes na aula durante a impartición dos contidos do tema 2, "A comunicación científica", terase en conta porque durante as sesións propoñeranse tarefas e debates nos que só poderán participar se están presentes. |
10 |
Traballos tutelados |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
Traballo práctico onde se apliquen os contidos relativos ás fontes de normalización bibliográfica, o uso de base de datos científicas e a xestión da bibliografía. |
40 |
Solución de problemas |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
Analizar un artigo, detectar as deficiencias na elaboración dos diferentes apartados e propoñer unha alternativa aos mesmos.
Redactar o borrador dun artigo e seleccionar as revistas indexedas máis adecuadas para o seu sometemento.
|
30 |
|
Observacións avaliación |
Os textos e probas presentaranse ao alumno redactados no idioma de impartición da materia (castelán). Se algún alumno desexase unha copia do mesmo noutro idioma oficial da UDC deberá solicitalo ao profesor coordinador unha semana antes da data da súa realización.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sandra V. Kotsis, Kevin C. Chung (2010). A Guide for Writing in the Scientific Forum. Plast Reconstr Surg. 2010 November; 126(5): 1763–1771
Patrias K. (2007). Citing medicine: the NLM style guide for authors, editors, and publishers. National Library of Medicine (US)
M. Carmen Rodríguez Otero (2015). Guía de uso de Mendeley.
Elena D. Kallestinova (2011). How to Write Your First Research Paper. Yale J Biol Med. 2011 September; 84(3): 181–190
American Psychological Association (2013). Publication Manual of the American Psychological Association. American Psychological Association - Washington, DC
Charles T. Quinn, A. John Rush (2009). Writing and Publishing Your Research Findings. J Investig Med. 2009 June; 57(5): 634–639 |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|