Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A7 |
Valorar, manexar e combinar as diferentes técnicas de investigación nas Ciencias da Actividade Física, o deporte e a saúde. |
A8 |
Analizar de maneira crítica as opcións metodolóxicas que se presentan no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A9 |
Ser capaz de deseñar e implementar un traballo de investigación nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Saber aplicar os coñecementos adquiridos e ser capaz de resolver problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Integrar coñecementos e afrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B5 |
Desenvolver habilidades para a aprendizaxe autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Coñecer e comprender o campo de estudo da actividade física, saúde e deporte, adquirindo un suficiente de habilidades e métodos de investigación en dicha área. |
B7 |
Ser capaz de idear, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso de investigación con rigor académico no ámbito de estudo da actividade física, saúde e deporte. |
B9 |
Analizar de forma crítica, avaliar e sintetizar ideas novas e complexas no ámbito de estudo da actividade física, da saúde e o deporte. |
C1 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para a resolución de problemas. |
C2 |
Comunicar eficazmente nos ámbitos académicos e divulgativos ideas e conceptos vinculados cos estudos da actividade física, a saúde e o deporte |
C3 |
Ser capaz de promover en contextos académicos e profesionais accións destinadas ó avance tecnolóxico, social ou cultural, no el ámbito das ciencias da actividade física, a saúde e o deporte. |
C4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e saber realizar unha revisión sistematica e metaanalise |
AR7 AR8 AR9
|
BR1 BR2 BR3 BR5 BR6 BR7 BR9
|
CR1 CR2 CR3 CR4
|
Saber analizar os resultados e interpretalos |
AR7 AR8 AR9
|
BR1 BR2 BR3 BR5 BR6 BR7 BR9
|
CR1 CR2 CR3 CR4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
A revisión sistematica |
1. Características da revisión sistemática
2. Avaliación da calidade da revisión sistemática
3. Procedemento para a elaboración dunha revisión sistemática:
3.1. Formular a pregunta da revisión
3.2. Desenvolver os criterios para incluír os estudos
3.3. A procura de estudos
3.4. Selección dos estudos e obtención dos datos
3.5. Avaliación do risco de sesgo nos estudos incluídos
3.5. Análise dos datos
3.6. Presentación dos resultados e as táboas "resumo dos resultados"
3.7. Interpretación dos resultados e obtención das conclusións |
Concepto e aplicacións da metaanálise |
1.Fundamentos da meta-análise
2.Tamaño do efecto e precisión
3.Análises combinadas dos estudos: modelos de efectos fixos e de efectos aleatorios
4.Heteroxeneidade nos estudos
5.Outros aspectos do meta-análise:
5.1. Análise de subgrupos (moderadores cualitativos)
5.2.Metarregresión
5.3.Sesgo das publicacións |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Problem solving |
A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
7.5 |
47.5 |
55 |
Objective test |
A7 A8 A9 B2 B3 B7 C4 |
0.5 |
5 |
5.5 |
Guest lecture / keynote speech |
A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
7.5 |
7 |
14.5 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Problem solving |
Actividades nas que se formulan problemas e/ou exercicios relacionados coa materia. O alumno debe desenvolver de forma autónoma a análise e resolución dos problemas e/ou
exercicios. |
Objective test |
A proba obxectiva consistirá nun cuestionario tipo test de resposta única, que se levará a cabo presencialmente e a través do campus virtual da Universidade de Vigo |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos contidos por parte do profesor/a |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
|
Description |
Atenderase ao alumnado para axudarlle a resolver as dúbidas durante as propias sesión presenciais e a través de titorías presenciais ou virtuais |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A7 A8 A9 B2 B3 B7 C4 |
Exame tipo test |
10 |
Guest lecture / keynote speech |
A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
Asistencia e participación na discusión sobre a solución das actividades propostas |
10 |
Problem solving |
A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
Avaliación das actividades propostas |
80 |
|
Assessment comments |
O apartado de Solución de problemas consiste nas seguintes actividades asociadas a cada un dos temas da materia: - REVISIÓN SISTEMÁTICA (40% da nota final)
Desde o comezo do curso, cada alumno ou alumna terá dispoñible na aula virtual a información e temporalización sobre as tarefas que deberá desenvolver ao longo das sesións e que obrigatoriamente entregará para a súa avaliación: - CONTRIBUÍR Á ELABORACIÓN DOS APUNTES COLABORATIVOS.
- BUSCAR, AVALIAR E PRESENTAR NA AULA A INFORMACIÓN DUN ARTIGO RCT SOBRE UN TEMA SELECCIONADO.
- BUSCAR E AVALIAR UNHA REVISIÓN SISTEMÁTICA CO PROTOCOLO PRISMA. Entregarase un planilla con todos os items dos que consta a avaliación. Redactarase unha pequena reflexión crítica sobre a revisión e os seus resultados.
- PRESENTAR Os RESULTADOS DA AVALIACIÓN ANTERIOR NA AULA.
- ELABORAR A PRIMEIRA PARTE DUNHA METAANÁLISE. Definir un obxectivo de estudo moi concreto e ben fundamentado. Deseñar unha estratexia de procura adecuada. Definir os criterios de selección dos artigos. Facer unha valoración da calidade e do risco de sesgo dos artigos seleccionados.
- PRESENTAR OS RESULTADOS DA PRIMEIRA PARTE DA METAANÁLISE NA AULA.
- METAANÁLISE (40% da nota final)
Cos artigos localizados na parte do curso dedicada á revisión sitemática, o alumno deberá realizar un metaanálisis co programa CMA. O alumno deberá achegar un informe que conterá as seguintes partes: - IDENTIFICACIÓN DOS TRABALLOS EMPREGADOS: Listaxe de artigos e identificación do/os parámetros dos mesmos a empregar no metaanálise
- SELECCIÓN XUSTIFICADA DO TAMAÑO DO EFECTO A ANALIZAR
- META-ANÁLISE. Deberá incluírse, tanto para o modelos de efectos fixos como aleatorios, Forest plot; p-valores de traballos individuais e do efecto resumen; límites inferiores e superiores dos intervalos de confianza de efectos individuais; peso de cada traballo; estatísticos de homogeneodad (Q, I e T^2)
- INTERPRETACIÓN DA METANÁLISE. Conclusións respecto a análise realizada tanto no referido ao resultado final como no concernente á homoxeneidade dos efectos. Así mesmo incluirase algunha reflexión respecto ao contraste entre o resultado obtido baixo o modelo de eefctos fixos e o modelo de efectos aleatorios.
En canto ao apartado de Sesión maxistral (asistencia), poderarase en función da porcentaxe de asistencia e participación activa.
A materia considérase superada cando a nota final (media ponderada dos diferentes apartados) sexa maior ou igual ao 50% da máxima nota posible (5 sobre 10).
Os diferentes apartados superados serán conservados en oportunidades sucesivas. Na segunda oportunidade de cada convocatoria, o alumnado só poderá optar á avaliación de calquera dos apartados da metodoloxía "Solución de problemas" e da "Proba Obxectiva".
|
Sources of information |
Basic
|
Borenstein M, Hedges L, Higgins J, Rothstein H (2009). Introduction to Meta-Analysis. Wiley
Higgins J, Green (2011). Manual Cochrane de revisiones sistemáticas de intervenciones. The Cochrane Collaboration
Botella-Ausina J, Sánchez-Meca J (2015). Meta-análisis en ciencias sociales y de la salud. Síntesis
Ferreira I, Urrútia G, Alonso-Coello P (2011). Revisiones sistemáticas y metaanálisis: bases conceptuales e interpretación. Revista Española de Cardiología
Armijo S, Gazzi L, Gadotti I, Fuentes J, Stanton T, Magee D (2008). Scales to Assess the Quality of Randomized Controlled Trials: A Systematic Review. Physical Therapy
Perestelo-Perez, L (2013). Standards on how to develop and report systematic reviews in Psychology and Health. International Journal of Clinical and Health Psychology
Egger M, Davey-Smith G, Altman D (2007). Systematic reviews in health care. Meta-analysis in context. . BMJ books
Liberati A, Altman DG, Tetzlaff J, Mulrow C, Gøtzsche PC, Ioannidis JP, et al. (2009;151:W-65-W-94). The PRISMA Statement for Reporting Systematic Reviews and Meta-Analyses of Studies That Evaluate Health Care Interventions: Explanation and Elaboration. Annals of Internal Medicine
Cummings G (2011). Understanding The New Statistics: Effect Sizes, Confidence Intervals, and Meta-Analysis . Routledge |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|