Identifying Data 2022/23
Subject (*) Teaching Basketball Code 620G01018
Study programme
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Educación Física e Deportiva
Coordinador
Montero Seoane, Antonio
E-mail
antonio.montero.seoane@udc.es
Lecturers
Montero Seoane, Antonio
E-mail
antonio.montero.seoane@udc.es
Web
General description Nesta materia, preeténdese que o alumnado adquira un coñecemento crítico e práctico sobre os obxectivos, metodoloxías e avaliación das habilidades específicas propias para un proceso de iniciación deportiva en baloncesto en diferentes ámbitos: federativo, social e escolas deportivas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva.
A8 Deseñar, desenvolver, e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe, relativos á actividade física e o deporte, con atención e titorización segundo as características individuais e contextuais das persoas (xénero, idade, discapacidade, culturas, etc.).
A9 Elaborar propostas curriculares para as distintas etapas no marco institucional dun centro educativo, desenvolvendo os elementos da programación didáctica da área de E. Física, con arranxo á lexislación vixente e ao proxecto educativo de centro.
A12 Avaliar e elaborar instrumentos de recollida de datos que atendan aos aprendizaxes do alumno, ao proceso de ensino en sí e á función del docente.
A25 Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero.
A26 Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención.
B1 Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte.
B4 Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo.
B11 Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma.
B16 Dominar habilidades de comunicación verbal e non verbal necesarias no contexto da actividade física e o deporte.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A8.1. Deseñar e aplicar os procesos apropiados para a optimización do ensino-aprendizaxe do baloncesto A8
A8. 2. Avaliar os procesos de ensino-aprendizaxe do baloncesto, adaptando os procedimentos ás posibilidades e capacidades do alumnado. A8
A9.1.Elaborar propostas curriculares para o ensino do baloncesto en educación primaria. A9
A9.2. Elaborar propostas curriculares para o ensino do baloncesto en educación secundaria A9
A9.3. Elaborar propostas curriculares para o ensino do baloncesto en un clube deportivo. A9
A12.1 Confeccionar fichas de rexistro das conductas motrices do alumnado en situacións específicas de baloncesto. A12
A25.1. Execución das habilidades deportivas específicas del baloncesto, con e sen oposición. A25
B1.1. Planificación dos diferentes aprendizaxes propios do baloncesto: habilidades específicas, tácticos e estratéxicos. B1
B4.1. Construción de planes de ensino-aprendizaxe para optimizar a colaboración con outras persoas implicadas. B4
B11.1. Plantexamento e adaptación de estratexias de resolución de problemas para facilitar os procesos de ensino-aprendizaxe en baloncesto. B11
B16.1. Execución dos aspectos esenciais das habilidades específicas, táctica e estratexia do baloncesto. B16
C1.1. Expresarse correctamente empregando os términos xerais e específicos do baloncesto. C1
A26 Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención. B1
C1
C4
A5 Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva. A5
A26

Contents
Topic Sub-topic
Contidos
1. Programas de iniciación deportiva en baloncesto
2. Lanzamento
3. Pase
4. Desmarque
5. Defensa
6. Bloqueos
7. Defensa dos bloqueos
8. Tipos de defensa
9. Xogo libre
10. Defensa en zona
11. Ataque ás defensas en zona
12. Observación e análise en baloncesto
13. Aplicación do baloncesto nos díferentes ámbitos deportivos
1.1. Os programas de iniciación deportiva
1.2. Modelo constructivista para a iniciación deportiva en baloncesto
2. Lanzamento
2.1. Obxectivos do lanzamento
2.2. Requisitos
2.3. Características
2.4. Tarefas
2.5. Actividades complementarias
3. Pase
3.1. Objetivos do pase
3.2. Requisitos
3.3. Características
3.4. Tarefas
3.5. Actividades complementarias
4. Desmarque
4.1. Obxectivos do desmarque
4.2. Requisitos
4.3. Características
4.4. Tarefas
4.5. Actividades complementarias
5. Defensa
5.1. Obxectivos da defensa
5.2. Requisitos
5.3. Características
5.4. Tarefas
5.5. Actividades complementarias
6. Bloqueos
6.1. Obxectivos dos bloqueos
6.2. Requisitos
6.3. Características
6.4. Tarefas
6.5. Actividades complementarias
7. Defensa dos bloqueos
7.1. Obxectivos da defensa dos bloqueos
7.2. Requisitos
7.3. Características
7.4. Tarefas
7.5. Actividades complementarias
8. Tipos de defensa
8.1. Objetivos dos tipos de defensa
8.2. Requisitos
8.3. Características
8.4. Tarefas
8.5. Actividades complementarias
9. Xogo libre
9.1. Objetivos do xogo libre
9.2. Requisitos
9.3. Características
9.4. Tareas
9.5. Actividades complementarias
10. Defensa en zona
10.1. Obxectivos da defensa en zona
10.2. Requisitos
10.3. Características
10.4. Tarefas
10.5 Actividades complementarias
11. Ataque ás defensas en zona
11.1. Obxectivos do ataque ás defensas en zona
11.2. Requisitos
11.3. Características
11.4. Tarefas
11.5. Actividades complementarias
12. Observación e análise en baloncesto
12.1. Análise das tarefas motrices aplicada ao baloncesto
12.2. Análise individual
12.3. Análise colectivo
12.4. Aplicación do análise ao aprendizaje
12.5 Aplicación do análise á competición
13. Aplicación do baloncesto nos diferentes ámbitos deportivos
13.1. Aplicación do baloncesto na iniciación no ámbito escolar
13.2. Aplicación do baloncesto na iniciación no ámbito federativo
14.1. Reglamento del 3x3

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A5 A26 B1 B16 2 16 18
Mixed objective/subjective test A8 A9 A12 B4 B11 C1 C4 2 2 4
Physical exercise A5 A8 A25 B11 B16 50 76 126
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Mixed objective/subjective test Consistirá na realización dunha proba escrita, onde se poderán incluir preguntas de diverso tipo (test, ensaio, etc.)
Physical exercise Execución das habilidades específicas do baloncesto.
O exame práctico consistirá en diversas probas:
1. Tiro libre.
2. Partindo da linha de fondo, autopase e recepción executando o paso 0, avance botando o balón e control do balón (novamente executando o paso 0) e lanzamento coa man do lado correspondente.
3. Execución de 3x0 en medio campo das accións de pasar e cortar. Posteriormente, terán que desenvolver unha situación de "xogo libre" nunha situación de 3x3 en medio campo.
En caso de ser necesaria a adaptación da proba por non acadar o número necesario para a súa realización, o profesor propondrá as seguintes alternativas: Dribling e cambios de dirección con balón; Movementos de desmarque e lanzamento; xogo 1x1, e xogo 2x2.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Mixed objective/subjective test
Description
Atenderanse as consultas do alumnado no horario de titorías establecido.
En caso de ser necesarias adaptacions específicas faránse a proposta do alumnado e do profesor da asignatura.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A5 A26 B1 B16 Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. 15
Mixed objective/subjective test A8 A9 A12 B4 B11 C1 C4 Consistirá na realización dunha proba escrita, onde se poderán incluir preguntas de diverso tipo (test, ensaio, etc.) 45
Physical exercise A5 A8 A25 B11 B16 Realización das prácticas das habilidades específicas do baloncesto e das notas que tomará o alumnado en cada unha das sesións. A calificación contemplará o nivel de execución, a realización da totalidade das prácticas e a calidade das notas tomadas, en especial, as aportacións realizadas polo alumnado.
40
 
Assessment comments

A asistencia ás clases e a participación activa é obrigatoria para superar a materia (70%), calquera que sexa a condición do alumno e a convocatoria (oportunidade).

A asistencia non se pondera na avaliación.

O alumnado que non reúna os criterios de asistencia e participación nas prácticas non poderá en ningún caso obter a cualificación de aprobado e, ao non gardar as cualificacións para cursos posteriores, deberá iniciar todo o proceso en cursos posteriores.

Para superar a materia, o alumnado, tanto en primeira como en segunda convocatoria, terá que obter polo menos o 50% da proba mixta e práctica de actividade física.

O alumnado con matrícula parcial, tanto en primeira como en segunda convocatoria, terá a mesma consideración que o resto do alumnado.

A “práctica da actividade física”, tanto na primeira como na segunda oportunidade, poderá ser adaptada polo profesor ás circunstancias (posibles lesións, número de participantes, etc.) que permitan determinar se se acadaron os obxectivos previstos. nesta materia.

Os estudantes que plaxien ou fagan trampas nun exame ou noutra actividade de aprendizaxe e/ou avaliación durante este curso serán considerados segundo o que determine a UDC.

O exame será en castelán, se se desexa na outra lingua oficial da UDC, solicitarase por escrito, unha semana antes da data de realización.

As notas dun curso non se gardarán para os seguintes.

As posibles adaptacións dadas as condicións físicas, psíquicas ou sociais do alumnado, realizaranse tendo en conta as súas necesidades e sempre co obxectivo de acadar os resultados de aprendizaxe esperados na materia.

As probas en liña, se é necesario, realizaranse a través de Moodle, Teams ou outra ferramenta gratuíta. Esta proba en liña pódese facer de forma remota ou persoalmente.

A proba mixta pode incluír preguntas de tipo múltiple e/ou curtas e/ou temáticas.


Sources of information
Basic Sánchez Bañuelos, Fernando (1986). Bases para una didáctica de la educación física y el deporte. Madrid: Gymnos
Gilbert, Wade (2017). Coaching better every season. Londres: Human Kinetics
Smoll, Frank (2009). Cómo ser un entrenador excelente. Barcelona: Inde
Montero, Antonio (2009). Conexiones epistemológicas, metodológicas y tecnológicas en la iniciación deportiva: Investigación y práctica. https://www.researchgate.net/publication/304348798_Conexiones_epistemologicas_metodologicas_y_tecnol
Montero, Antonio (2010). Didáctica del baloncesto. Badalona: Paidotribo
Coakley, Jay (1997). Sport in society. Utah: Mosby

Bibliografía complementaria.

Lóxicamente, outros materiais de recente aparición, poderán ser engadidos e formarán parte dos contidos que deberán coñecer os alumnos.

Buscas en internet ( canle Youtube ) de videos relativos ao ensino, adestramento e competición en baloncesto.
Buscas nas bases de datos Scopus e Wek of Science empregando os termos asociados ao baloncesto e á seu ensino-aprendizaxe.

Os sites indicados de seguido poderán ampliarse ao longo do curso:

https://www.youtube.com/watch?v=7RrbGpOlIHg (Cambio de man).

https://www.youtube.com/watch?v=G-JfKGly2xc (Tiro: Klay Thompson, con ollos abertos e pechados).

https://www.youtube.com/watch?v=HOiH1eVCggw (Stephen Curry, ángulos e datos do seu lanzamento).

https://www.youtube.com/watch?v=rB_U_BJ5F40 (Klay Thompson, en situacións de xogo).

https://www.youtube.com/watch?v=l4SbX4_ytwk (Kyle Korver, tiro).

https://www.youtube.com/watch?v=zXZqNr8V6b4 (Wall, ángulo de visión no bote).

https://www.youtube.com/watch?v=Km6Kpp4igs4 (Ricky Rubio, pases).

https://www.youtube.com/watch?v=N9vFHYVXtRk (Scottie Pippen, defensa).

https://www.youtube.com/watch?v=ffjo8ReDzhA (Bloqueo directo, NBA).

https://www.youtube.com/watch?v=FNY3DEFSp90 (Bloqueo directo, Larry Bird y Celtics, básico).

https://www.youtube.com/watch?v=5743mICfFE0 (Defensa en zona, aspectos básicos).

https://www.youtube.com/watch?v=5XLvqH9qoik (Stockton y Malone, 2x2, bloqueo directo e continuación).

https://www.youtube.com/watch?v=K_Enm6L8i44 (Ataque defensa en zona, NCAA).

http://www.bing.com/videos/search?q=asketball&qs=n&form=QBVR&pq=asketball&sc=0-7&sp=-1&sk=#view=detail&mid=4E65EBFEB44F904ADDE24E65EBFEB44F904ADDE2 (entrenamiento complejo, bote, pase y tiro) Kyle Fuller

https://www.youtube.com/watch?v=NLDMXXeEXo0(Bote e disociación en nenos/as)

https://www.youtube.com/watch?v=84UFOUooOGE(Disociación bote e pes. Sito Alonso)

https://www.youtube.com/watch?v=ZM_VOgC-H40(Coordinación, disociación, … alto nivel…NBA)

https://www.youtube.com/watch?v=cQkYcgO7pXw(Manejo balón por mozos, alto nivel)

https://www.youtube.com/watch?v=kZa6QvEku2Y(Bote, nivel medio de dificultade con toma de decisión)

https://www.youtube.com/watch?v=p4E5roHfz_k(Antonio Pérez Caínzos, o bote)

https://www.youtube.com/watch?v=Vin9q2u1dws(nenos chineses botando…)

Jota Cuspinera. Bloqueo directo (1 hora 30 min.)

https://www.youtube.com/watch?v=CQZznN478tk

Kirby Schepp. Enseñando el bloqueo directo (58 min.)

https://www.youtube.com/watch?v=KEaN9wj_2Wo

FEB Bloqueo directo- Ataque (7 min.

https://www.youtube.com/watch?v=Gblf1n-xFOU)

Zona 2-3 (3 min. 16”)

https://www.youtube.com/watch?v=FhKL2z14jM0

Zona 1-3-1 Florida (3 min. 30”)

https://www.youtube.com/watch?v=DAPoP4NEtp4

Sergio Scariolo. Ataque contra zona. (1 hora 10 min.)

https://www.youtube.com/watch?v=kqhmW1Yw6eY

El milagro deportivo de Noruega, al éxito se llega disfrutando, no compitiendo

https://www.marca.com/primera-plana/2021/04/03/605ce26f22601dc6328b45c4.html

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Teaching Basketball/620G01018

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

“Coa finalidade de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería convinte que o alumnado atendese á solicitude realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no proceso de avaliación das materias cursadas e cuxa chamada realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder as enquisas que avalían a docencia do profesorado en cada materia”.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.