Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Observar, describir e reflexionar sobre a realidade do ámbito laboral que lle fagan cosciente dos puntos débiles e fortes para reconocer e mellorar as propias aptitudes, actitudes e competencias personales; así como reorganizar marcos de referencia que lle sirvan para entender mellor os conceptos e contidos estudiados durante la carreira. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A36
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexar instrumentos, técnicas y estratexias propias da realidade do ámbito laboral que faciliten unha intervención de calidade. |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A36
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Desenvolver a capacidade de análise da realidade no ámbito elexido, tanto da propia intervención como da observación dos profesionais en exercicio. |
A12 A13 A19 A34 A36
|
B1 B3 B4 B6 B8 B9 B18 B19 B20
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Asumir a necesidade de manter rigor no traballo, a búsqueda da calidade e o compromiso ético. |
A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B18 B19
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Intervenir na práctica actuando con profesionalidade mostrando a maior autonomía posible acordo o periodo de formación no que se atopa. |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A36
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1 C2 C3 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O diario como elemento de reflexión en, sobre e para a práctica. |
- Tipos de diario
- Usos do diario
|
O portafolio VOLUNTARIO (constituido na súa meirande parte polas tarefas/evidencias entregadas no campus virtual): documento que recolle a narrativa dá experiencias de prácticas explicadas e analizadas.
*** O portafolio non se entregará como documento finalista, pero é de utilidade para incluír todas as tarefas evaluativas e outras necesarias (pero non evaluativas) que realiza o estudante durante todo o seu período de prácticas
|
- Evidencias/tarefas para coñecer o contexto de intervención
- Evidencias de programación
- Evidencias da intervención realizada
- Evidencias de reflexión e análise |
Fases de desenvolvemento do Prácticum |
- Fase de preparación: Elaboración do proxecto formativo. Aplicación de técnicas de recollida de información para a contextualización e preparación da intervención.
- Fase de intervención: Elaboración e aplicación do proxecto formativo recollendo o programado sempre acompañado dunha análise reflexiva post-intervención. (intervención compartida e intervención autónoma)
- Fase de valoración final: Análise das prácticas e do prácticum. |
Complementos de formación específicos (coa intención de buscar unha complementariedade entre a formación académica do grao e o ámbito específico profesional) |
Planificación didáctica, planificación deportiva , programas de intervención para poboacións específicas, organización de proxectos de xestión e lecer. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A10 A11 A14 A19 A20 A24 A35 B3 B4 B5 B12 B14 B15 B19 C7 |
20 |
20 |
40 |
Prácticas clínicas |
A12 A13 A26 A28 A34 B3 B7 B8 B10 B12 B19 C3 C8 |
10 |
0 |
10 |
Saídas de campo |
A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 C4 C5 C6 C7 |
100 |
30 |
130 |
Portafolios do alumno |
A35 A36 B1 B7 B9 B10 B13 C1 C2 C3 |
0 |
70 |
70 |
Discusión dirixida |
B3 B4 B5 B8 B12 B19 B20 C4 C6 C7 |
15 |
0 |
15 |
Análise de fontes documentais |
A2 A1 A3 A4 A10 B7 B9 B10 B14 C2 C3 C6 C7 |
0 |
30 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por unha/un docente en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Presentarase cada un dos pasos a seguir na realización do Practicum, se se trata de gran grupo sempre mediante videoconferencia por teams ou moodle.
(En grupo grande será mediante TEAMS)
|
Prácticas clínicas |
O ensino clínico pode entenderse como un proceso instrucional que ten lugar nun ambiente natural relacionado co exercicio dunha profesión, no que os estudantes observan e participan en actividades clínicas deseñadas para proporcionarlles oportunidades que supoñen a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica da mesma.
Correspóndese ca segunda fase de realización de Practicum: Observación e análisis da realidade sobre a que o alumno fará as prácticas.
Esta fase finaliza ca presentación do Plan de Prácticas |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo do grado. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), intervencións, etc.
Correspóndese ca terceira fase da materia: A realización das prácticas
Dentro desta metodoloxía pódese realizar APRENDIZAXE XERVICIO (como non e algo obligado non aparece coma metodoloxía independente. |
Portafolios do alumno |
O portafolio inclúe todo o que fai a/a alumna/ou.
ESTE PORTAFOLIO NO PRESENTE CURSO, CONVÉRTESE NUN DOCUMENTO MOI PERSOAL E DE CARÁTER VOLUNTARIO. O ESTUDANTE ORGANIZARÁO Á SÚA MANEIRA OU CO ASESORAMENTO DO TITOR/A ACADÉMICO/A E QUE NON VAI A SER O INTRUMENTO DE AVALIACIÓN, PERO SÍ INCLUIRÁ TÓDALAS TAREFAS/EVIDENCIAS EVALUATIVAS E NON EVALUATIVAS.
A súa REALIZACIÓN É ALTAMENTE RECOMENDADA. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por unha/un moderador.
Realízanse ao longo do proceso. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
A/O estudante deberá recoller e analizar a lexislación e reglamentación que afecta o desenvolvemento da profesión na que está a realizar as prácticas.
Todalas fontes documentais utilizadas deberán referenciarse no portafolios. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas clínicas |
Saídas de campo |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
As actividades reflexadas son aquelas que demandan a asistencia da/o alumna/o as titorías. Nesta materia contémplanse diferentes tipos de titorías:
- En pequeno grupo e gran grupo: son aquelas previstas no horario da materia que poderán utilizarse a indicación do profesorado para revisar actividades que teñan que ver co contido da materia.
- Tutorías individualizadas/pequeno grupo presenciais ou por teams
O alumnado en prácticas terá á súa disposición tres persoas ás que poderá acudir:
- A profesora coordinadora responsable do Prácticum
- O/a titor/a de a Facultade (académico/a)
- O/a titor/a de o centro de prácticas (profesional)
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Saídas de campo |
A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 C4 C5 C6 C7 |
Avaliase en concreto o COMPROMISO PROFESIONAL MOSTRADO NAS PRÁCTICAS, para o que será determinante o informe evaluativo do/a tutor/a profesional |
25 |
Portafolios do alumno |
A35 A36 B1 B7 B9 B10 B13 C1 C2 C3 |
O traballo realizado nas prácticas recoméndase que se recolla nun Portafolio, pero o que se vai a avaliar son:
- AS TAREFAS/ EVIDENCIAS
- O DIARIO REFLEXIVO
|
75 |
|
Observacións avaliación |
- Non se contempla a realización de exame.
- O traballo realizado nas prácticas recoméndase que se recolla nun Portafolio, pero o que se vai a cualificar son: as tarefas/evidencias, o diario reflexivo e o compromiso profesional nas prácticas.
- Procedemento de entrega das tarefas/ evidencias:
- A avaliación é continua, polo que se deben ir entregando as tarefas/evidencias ao longo de todo o proceso, aínda que pode variar dependendo do tipo de prácticas extensivas ou intensivas.
- Na súa meirande parte son cualificadas polos/as titores/as académicos/as e outras pola coordinadora da materia e responsables de ámbito.
- As tarefas deben ser supervisadas previamente, a definitiva súbese ó campus virtual ata a data establecida e son calificadas.
- Deben ser entregadas TODAS, aínda que a nota final é o sumatorio e algunha poida non estar aprobada.
- Si unha/un estudante entregando todas as evidencias non alcanza o aprobado, pode mellorar algunha das tarefas/evidencias na 2ª oportunidade de xuño, si non entregou algunha en prazo pódea entregar na 2ª oportunidade e ser cualificado.
- Ata o 25/05/2023 os/as titores/as académicos/as tenente para calificar (1ª oportunidade de Xuño) e ata o 10/06/2023 (a 2ª oportunidade de Xullo).
- (Na táboa final sintetízase todo o proceso)
- Manter reunións de seguimento co/o titor/a académico/a (polo menos 3) é requisito imprescindible, ao estar definidas como prácticas de intervención real e tutorizadas. O non cumprimento deste requisito suporá unha avaliación negativa na 1ª oportunidade de xuño; pero si realiza as que faltan poderá ser avaliado positivamente en xullo. (Estas reunións rexístranse na temporalización e hanse de gardar as evidencias das mesmas)
- Se o estudantado incumpre o acordo co centro de prácticas, establecido mediante o Proxecto Formativo, ou mostra un comportamento que falta á ética profesional recibirá unha cualificación de suspenso na materia, tendo que volver realizar todo o proceso.
- En caso de suspender na primeira convocatoria, realizadas as prácticas e presentando o proxecto formativo e tendo unha valoración positiva do centro de prácticas, gardaránselle as prácticas e terá que entregar en data o seguinte curso académico as tarefas evaluativas. Si fose á adiantada terá que entregar toda a documentación nun único día coincidindo coa data do exame. (Debe falar previamente co/o titor/a académico/a e a coordinadora)
- En caso de matrícula parcial contémplase a posibilidade de adaptar datas, pero terá que falar coa coordinadora inicialmente.
- A realización fraudulenta de tarefas de avaliación, implicará directamente a cualificación de suspenso na materia e na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en tódalas actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.
TAREFA/EVIDENCIA
|
DATA ENTREGA
|
CALIFICACIÓN
|
RESPONSABLE EVALUACIÓN
|
Fase Preparación
|
Proxecto formativo
(Cúbrese a ordenador) (Fírmase por tódalas partes
implicadas) (PDF)
https://www.udc.es/es/emprego/practicas/Modelosdeconvenioseformularios/ (Anexo I- Aceptación e Proxecto formativo)
|
Ata o 30/11/22 os que lo inician no 1º cuatrimestre.
Ata o 28 /2/23 os que inician no 2º cuatrimestre.
|
Condición para realizar as prácticas y ser calificado
na materia
|
Coordinadora do Prácticum e responsables de
ámbito.
|
Contextualización
reflexiva do centro de prácticas
Inclúe:
·
Breve descrición do centro, reflexiva e persoal. Recollendo aquela
información relevante para a realización das prácticas. Pódense incluir,
documentos do centro de prácticas que non son elaborados polos estudantes,
incluso fotografías, vídeos, etc., que constitúen evidencias da
contextualización, pero non supoñen un corta e pega. Importante reservar o
anonimato dos protagonistas. (Ver rúbrica no campus virtual)
·
Planilla de atención á diversidade, na que se analiza o tratamento de xénero
no centro e as medidas de atención á diversidade funcional. Debe ir acompañada dunha reflexión sobre a
situación e algunha proposta de mellora. (Ver documento no campus virtual)
|
Ata o 20/12/22 os que inician no 1º cuatrimestre.
Ata o 31/3/23 os que inician no 2º cuatrimestre.
|
(1 punto)
|
T. Académico/a
|
Evidencia de
observación
Se incorpora, una introducción de cómo se
realizó la observación, una síntesis reflexiva de toda la observación
y como evidencia un día/sesión de observación (puede ser una planilla,
escala, lista de control, cuaderno de notas)
|
(0,5 puntos)
|
Fase intervención
|
Evidencia de
planificación
Planilla dun plan de adestramento, proxecto de xestión,
UD, programa de recuperación…
(Non é un documento demasiado extenso, pero demostra a capacidade
para programar a intervención en calquera ámbito, pode ser a modo de táboa)
(O formato consensúase nas titorías)
|
Ata o 27/2/23 os que
inician no 1º cuatrimestre.
Ata o 1/4/23 os que inician no 2º cuatrimestre.
|
(1 punto)
|
T. Académico/a
|
Evidencias de
intervención compartida e autónoma
Sesións programadas e realizadas para a fase de
intervención compartida e autónoma (10 sesións)
(O formato consensúase nas titorías)
|
Ata o 10/5/23 todos, entrégase nun arquivo único
|
(2,5 puntos)
|
Fase valoración final
|
***** Diario
Recolle tódolo vivido durante as prácticas desde a
reflexión sobre a acción e para a acción futura, en ningún caso é un
documento descritivo. (Ver rúbrica no campus virtual)
|
Ata o 15/5/23 todo o alumnado
|
(2 puntos)
|
T. Académico/a
|
Evidencia compromiso
profesional na práctica
Informe avaliativo T. profesional
https://www.udc.es/es/emprego/practicas/Modelosdeconvenioseformularios/
O estudante subirá ó campus virtual o informe cuberto
polo T. profesional.
|
(2,5 puntos)
|
Planilla
temporalización
Detalla a intervención, rexistra as horas e todo o
realizado nas prácticas diariamente+ reunións titores/as e formación. Ten que
vir firmada por tódolos/as implicados/as.
(Ofrécense modelos de táboas no campus virtual)
|
*** Condición para ser cualificado
|
Coordinadora do Prácticum e responsables de
ámbito.
|
Evidencia final
e reflexiva do Prácticum
Memoria final (formato UDC)
https://www.udc.es/es/emprego/practicas/Modelosdeconvenioseformularios/ (Memoria final do estudante)
(Ver rúbrica no campus virtual)
|
(0,5 puntos)
|
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A Bibliografía a utilizar nesta materia, será a recomendada nas materias do ámbito específico en que cada estudante realiza as súas prácticas.
Atoparáse material complementario en moodel. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Preferentemente, as/os estudantes deberían cursar esta materia no momento en que superen as materias do tres primeiros cursos do grao polas demandas de coñecementos conceptuais e procedimentales que require o Prácticum así como pola dedicación horaria que esixe. Esta guía informatizada estará acompañada doutro documento a modo de Programa onde se definen todos os elementos didácticos da materia (temporalización, obxectivos, funcións, contido pormenorizado as tarefas, rúbricas das evidencias,...). No campus virtual irase colgando toda a información necesaria. Coa finalidade de mellorar a materia e o sistema de garantía interna de calidade do centro, é importante que o alumnado atenda á solicitude realizada pola UDC e participe na enquisa de avaliación da materia. Respondendo as enquisas.
|
|