Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva. |
A6 |
Deseñar e ordenar estratexias e espazos de aprendizaxe que respondan á diversidade social (sexo, xénero, idade, discapacidade, culturas…) e ao respecto dos dereitos que conforman os valores que aporta a educación física e deportiva á formación integral dos cidadáns. |
A7 |
Promover e avaliar a formación de hábitos de actividade física e deporte ao longo do ciclo vital, considerando que a idade, o xénero ou a discapacidade son variables que necesitan da intervención consciente para favorecer a igualdade de oportunidades. |
A8 |
Deseñar, desenvolver, e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe, relativos á actividade física e o deporte, con atención e titorización segundo as características individuais e contextuais das persoas (xénero, idade, discapacidade, culturas, etc.). |
A19 |
Planificar, desenvolver, controlar e avaliar técnica e cientificamente o proceso de adestramento deportivo nos seus distintos niveis e nas diferentes etapas da vida deportiva, de equipos con miras á competición, tendo en conta as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero na actuación do adestrador e nos deportistas. |
A25 |
Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero. |
A26 |
Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención. |
A27 |
Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes. |
A33 |
Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde. |
A36 |
Coñecer e saber aplicar as novas tecnoloxías da información e a imaxe, tanto nas ciencias da actividade física e do deporte, como no exercicio profesional. |
B1 |
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte. |
B2 |
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte. |
B4 |
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo. |
B5 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán. |
B8 |
Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. |
B9 |
Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico. |
B10 |
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte. |
B11 |
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma. |
B12 |
Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles. |
B14 |
Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde. |
B19 |
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Deseñar e ordenar estratexias e espazos de aprendizaxe que respondan á diversidade social (sexo, xénero, idade, discapacidade, culturas…) e ao respecto dos dereitos que conforman os valores que aporta a educación física e deportiva á formación integral dos cidadáns. |
A5 A6
|
|
|
Promover e avaliar a formación de hábitos de actividade física e deporte ao longo do ciclo vital, considerando que a idade, o xénero ou a discapacidade son variables que necesitan da intervención consciente para favorecer a igualdade de oportunidades. |
A5 A7
|
|
|
Deseñar, desenvolver, e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe, relativos á actividade física e o deporte, con atención e titorización segundo as características individuais e contextuais das persoas (xénero, idade, discapacidade, culturas, etc.).
|
A8
|
|
|
Planificar, desenvolver, controlar e avaliar técnica e cientificamente o proceso de adestramento deportivo nos seus distintos niveis e nas diferentes etapas da vida deportiva, de equipos con miras á competición, tendo en conta as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero na actuación do adestrador e nos deportistas.
|
A19
|
|
|
Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero.
|
A25
|
|
|
Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención.
|
A26
|
|
|
Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes.
|
A27
|
|
|
Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde.
|
A33
|
|
|
Coñecer e saber aplicar as novas tecnoloxías da información e a imaxe, tanto nas ciencias da actividade física e do deporte, como no exercicio profesional.
|
A36
|
|
|
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte.
|
|
B1
|
|
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte.
|
|
B2
|
|
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo.
|
|
B4
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán.
|
|
B5
|
|
Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional.
|
|
B8
|
|
Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico.
|
|
B9
|
|
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
|
|
B10
|
|
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma.
|
|
B11
|
|
Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles.
|
|
B12
|
|
Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde.
|
|
B14
|
|
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso.
|
|
B19
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
|
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
|
|
|
C4
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
|
|
C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Presentación da materia |
0.1. Datos descritivos
0.2. Profesorado
0.3. Programa xeral da materia
0.4. Recursos
0.5. Avaliación
|
BLOQUE TEMÁTICO I: INTRODUCCIÓN O ESTUDO DO GOLF. Tema 1: Evolución histórica, regulamentaria e contextualización do Golf |
1.1. A historia do golf e a súa evolución.
1.2. Golf, ocio e negocio.
1.3. O campo de golf, o material de xogo e o reglamento.
|
BLOQUE TEMÁTICO II: INICIACIÓN Á METODOLOXÍA ESPECÍFICA DA ENSINANZA/APRENDIZAXE DOS PROCEDEMENTOS TÉCNICO-TÁCTICOS DO GOLF. Tema II: Metodología del juego corto. |
2.1. Iniciación ós exercicios de grip.
2.2. Iniciación ós exercicios de stand.
2.3. Iniciación ós exercicios de adress.
2.4. Iniciación ós exercicios de swing.
2.5. Iniciación ós exercicios de put.
2.6. Iniciación ós exercicios de chip.
|
BLOQUE TEMÁTICO III: INICIACIÓN Á METODOLOXÍA ESPECÍFICA DA ENSINANZA/APRENDIZAXE DOS PROCEDEMENTOS TÉCNICO-TÁCTICOS DO GOLF. Tema III: Metodología del juego largo. |
3.1. Iniciación ós exercicios de pitch.
3.2. Iniciación ós exercicios de bunker.
3.3. Iniciación ós exercicios de swing completo.
3.4. Iniciación os exercicios de ferros cortos
3.5. Iniciación os exercicios de ferros largos
3.6. Iniciación ós exercicios de maderas.
3.7. Iniciación ós exercicios de drive.
|
BLOQUE TEMÁTICO IV: INTRODUCCIÓN AO ADESTRAMENTO DO GOLF. Tema IV: Introducción o adestramento para o rendemento no Golf |
4.1. Consideracións básicas no proceso de preparación técnica do golf na etapa inicial deportiva
4.2. Consideracións básicas para o desenrolo das cualidades motrices na etapa inicial deportiva para o rendemento no golf.
4.3. Bases para a programación e planificación do adestramento do golf na etapa inicial deportiva
4.4. Consideracións básicas para o desenrolo de programas de detección e selección de talentos deportivos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A5 A8 A19 A33 B1 B2 B9 |
2 |
0 |
2 |
Collaborative learning |
A5 A8 A19 A25 A26 |
18 |
36 |
54 |
Guest lecture / keynote speech |
A5 A6 A7 A8 A19 A25 A26 A27 A33 A36 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B19 C3 C4 C7 |
6 |
18 |
24 |
Supervised projects |
A5 A8 A25 A26 A33 B1 B9 |
4 |
12 |
16 |
Physical exercise |
A5 A8 A19 A25 A26 A33 B1 B2 B4 |
12 |
36 |
48 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
Proba con cuestións de resposta breve, realizada ao remate da materia, na data de exame |
Collaborative learning |
Traballo en grupo no presencial relacionado cos contidos practicos da materia e co desenvolvemento do traballo teórico-práctico. |
Guest lecture / keynote speech |
Impartición de contidos teóricos por parte do profesor |
Supervised projects |
Elaboración e entrega, por parte dos alumnos, dun traballo teórico-práctico consistente en analizar a ejecución técnica do golf |
Physical exercise |
Realización por parte dos alumnos das tarefas motrices de aprendizaxe propostas nos contidos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Supervised projects |
Physical exercise |
|
Description |
Asistencia a titorias individualizadas.
Asistencia a titorias colectivas.
Reunión cos profesores da materia para aclarar dúbidas sobre:
- Os contidos teórico-prácticos e as actividades adecuadas para a súa aprendizaxe.
- Fontes bibliográficas a consultar.
- A realización do traballo teórico-práctico colectivo.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A5 A8 A19 A33 B1 B2 B9 |
Exame escrito consistente en preguntas de resposta breve, y supuesto práctico de enseñanza y evaluación.
|
30 |
Supervised projects |
A5 A8 A25 A26 A33 B1 B9 |
Elaboración e entrega, por parte do alumno, dun traballo teórico-práctico, consistente en:
1. Evaluación da técnica dos diferentes golpes de golf
2. Detección dos defectos principales
3. Realización dun programa para a corrección dos defectos detectados
4. Aplicación práctica de dicho programa |
35 |
Physical exercise |
A5 A8 A19 A25 A26 A33 B1 B2 B4 |
Asistencia e participación activa polo menos no 70% das sesións lectivas.
A non asistencia do 70% imposibilita para aprobar a asignatura. |
35 |
|
Assessment comments |
O profesor pode establecer a avaliación da materia, seleccionando entre as seguintes metodoloxías e probas, mediante avaliación continua e / ou final, segundo os seus criterios pedagóxicos. O profesor, ao comezo do curso, explicará cada unha das probas que estableza para a avaliación e a súa avaliación. Os requisitos para aprobar a materia son os mesmos tanto na primeira oportunidade como na segunda ou nas convocatorias posteriores. Observacións sobre a avaliación: 1. Asistencia á avaliación: asistencia obrigatoria ás clases teóricas, prácticas e titorías grupais, considerando a modalidade presencial da materia. As actividades académicas presenciais son esenciais na actividade física e nos deportes. A asistencia obrigatoria ás clases non puntuará na nota final (ponderación 0%) 2. A porcentaxe mínima de asistencia á avaliación: será do 70%. Os alumnos que non cumpran esta porcentaxe obrigatoria de asistencia ás "clases didácticas teórico-prácticas" non superarán a materia e deberán asistir ás clases do curso seguinte. . Tendo en conta a modalidade presencial da materia e que as actividades presenciais son esenciais na práctica de actividade física e deporte, non se establece ningunha alternativa á asistencia mínima obrigatoria. 3. Os requisitos para aprobar a materia son os mesmos tanto na primeira oportunidade como na segunda oportunidade ou en convocatorias extraordinarias posteriores 4. Os criterios para manter as partes aprobadas para a segunda oportunidade son: Considerando que cada convocatoria consta de dúas oportunidades (xuño-xullo), as probas de avaliación continua e final aprobadas na primeira oportunidade liberaranse na segunda oportunidade. 5. Os criterios para manter as pezas aprobadas en futuras convocatorias de avaliación son: As probas de avaliación continua e final aprobadas en convocatorias anteriores manteranse e liberaranse en convocatorias posteriores. 6. Estudantes matriculados parcialmente: os alumnos matriculados parcialmente deberán realizar e superar as mesmas probas e requisitos de avaliación continua e final que o resto de alumnos. 7. Idioma dos exames: o exame será no idioma da materia. Se alguén quere facelo noutro idioma oficial da UDC, solicitarase unha semana antes da data de finalización. 8. Opcións alternativas de avaliación para casos especiais xustificados: os estudantes con discapacidade ou con discapacidade por lesións crónicas ou temporais para a práctica motora, poden solicitar a adaptación de tarefas motrices nas sesións e probas de avaliación e realizar actividades alternativas, sempre e cando as competencias do tema permíteno 9. Cando se realicen probas en liña, empregarase a plataforma UDC ou os sistemas recoñecidos por esta. 10. Nota final: a nota final da materia valorarase entre 0 e 10 puntos, como resultado da media ponderada das metodoloxías de avaliación establecidas na táboa anterior. Para superar as probas obrigatorias é imprescindible obter a nota mínima de aprobación (puntuación mínima de 5 puntos sobre 10) en todas e cada unha das metodoloxías-probas de avaliación establecidas, para sumar a media ponderada de cada unha das probas. á nota final e aproba a materia. En caso contrario, as probas non superadas estarían pendentes doutra convocatoria. Cuando alguien ten "non presentado" en todas as probas de aviación establecidas, y se presenta só a una proba, e esa proba e superada ou bem suspendida, entón a nota final aparecerá como "suspenso" e non aparecerá como "non presentado". Cando na mesma convocatoria hai unha cualificación de "non presentado" nunha oportunidade e suspenso en noutra, entoo a su nota será suspenso. 11. Implicaciones de plagio en la realización de las pruebas o actividades de evaluación: La realización fraudulenta de prueba o actividades de evaluación implicará directamente la calificación de suspenso “0” en la materia y en la convocatoria correspondiente, invalidando así cualquier calificación obtenida en todas las actividades de evaluación de cara a la convocatoria extraordinaria”. Además, según la Ley de Convivencia Universitaria (BOE núm. 48, de 25 de febrero de 2022), el fraude académico, se considera falta muy grave, pudiendo implicar expulsión de 2 a 3 años de la universidad constando en el expediente académico hasta su total cumplimiento; así como, la pérdida de derechos de matrícula parcial durante un curso o semestre académico (art. 14). Se entiende por fraude académico cualquier comportamiento premeditado tendente a falsear los resultados de un examen o trabajo, propio o ajeno, realizado como requisito para superar una asignatura o acreditar el rendimiento académico (art. 11)
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Teaching Physical Activity and Sport/620G01001 | Anatomy and Kinetics of Human Movement/620G01002 | Bases of Physical Education and Sport/620G01004 | Learning and Motor Control/620G01012 | Physiology of Exercise I/620G01013 | Biomechanics of Human Movement/620G01014 | Physiology of Exercise II/620G01025 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Physiology of Exercise II/620G01025 | Physical Activity and Sports Research/620G01021 | Teaching/Learning Processes in Physical Activity and Sport/620G01022 | Sports Structure and Organisation/620G01026 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Theory and Practice of Exercise/620G01016 | Physical Activity and Sports Research/620G01021 | Sport Performance Methodology/620G01024 | Technology in Physical Activity and Sport/620G01034 | Theory and Practice of Sports Training/620G01037 | Sports Administration and Management/620G01038 |
|
Other comments |
“Coa finalidade de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería convinte que o alumnado atendese á solicitude realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no proceso de avaliación das materias cursadas” e cuxa chamada realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder as enquisas que avalían a docencia do profesorado en cada materia. |
|