Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
E01. Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos. |
A2 |
E02. Aptitude ou capacidade para realizar tarefas vinculadas á protección do patrimonio edificado, incluídas a catalogación monumental, a definición de medidas de protección de edificios e conxuntos arquitectónicos, e a redacción de plans de delimitación e conservación. |
A4 |
E04. Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación. |
A8 |
E08. Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría. |
B2 |
CB07. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
CB09. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
C1 |
T01. Capacidade de análise e síntese |
C4 |
T04. Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo |
C5 |
T05. Capacidade para a xestión da información |
C6 |
T06. Resolución de problemas |
C7 |
T07. Toma de decisións |
C15 |
T15. Cultura histórica |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolvemento de capacidade de análise das obras de arquitectura e, ó mesmo tempo, de chegar ó convencemento da necesidade de dotar de reflexións anteriores á súa actividade proxectual. |
|
BP2 BP4
|
CP1 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Capacidade de análise da natureza teórica e técnica da arquitectura moderna. Coñecemento dos criterios de intervención nas pezas patrimoniáis modernas. |
AP1 AP2 AP4 AP8
|
|
CP15
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Restauración, rehabilitación, intervención: as accións transformadoras e de conservación sobre a Arquitectura Moderna. |
. |
Tema 2. Aloïs Riegl e o "Culto moderno aos minumentos". |
. |
Tema 3. A Tecnoloxía e a linguaxe das vangardas como polos dialécticos da modenidade. |
. |
Tema 4. Analoxía e contraste. A natureza das estratexias de intervención na Arquitectura Moderna. |
. |
Tema 5. A clonación moderna. Os edificios desaparecidos reedificados. |
. |
Tema 6. Rehabilitacións filolóxicas. |
. |
Tema 7. Contemporaneidade e Modernidade: conceptos, contidos e significados arquitectónicos. |
. |
Tema 8. A especificidade da arquitectura industrial na súa recuperación. |
. |
Tema 9. A rehabilitación dos tecidos urbáns modernos. |
. |
Tema 10. Conclusións: análise de casos de estudo. |
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A8 C7 C15 |
20 |
20 |
40 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
C1 C4 C5 C6 C15 |
0 |
3 |
3 |
Traballos tutelados |
A1 A4 B2 B4 C1 C4 C5 C6 |
10 |
17 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas, conferencias, etc), organizados pola ETSAC, DPAUC, etc, indicados polo profesorado da materia, como parte dos contidos docentes do curso, co obxectivo de proporcionar ao alumnado coñecementos e experiencias actuáis referentes á asignatura.
Preparación de material síntese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a finais de curso, no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso DPAUC" (Paneis, maquetas, debuxos, videos, textos, performances, ...) |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O curso complétase cun traballo, que é realizado en parte de modo individual e en parte en grupo, onde se amosa a capacidade para desenvolver un discurso de intervención coherente sobre un determinado edificio ou teoría arquitectónica. Este traballo poderá compartirse con outras asignaturas do máster, de acordo coa cordinación do profesorado implicados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A4 B2 B4 C1 C4 C5 C6 |
Condición necesaria para o aprobado por curso. |
100 |
|
Observacións avaliación |
É condición necesaria a asistencia a un mínimo do 80% das horas de sesiones presenciais programadas. A entrega do traballo é unha condición necesaria para superar a asignatura. A valoración da participación nas clases presenciáis, máis a calificación do traballo conforman a nota da asignatura. Avaliación en convocatoria adiantada: Para poder optar á avaliación en convocatoria adiantada deben cumprirse as condicións de avaliación xeral nun curso previo. Medidas para o estudantado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia : Non se contemplan. Plaxio. No relativo ao plaxio se atenderá ao indicado no Art. 14º das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC: "A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobado, implicará directamente a calificación de suspenso (0) na materia da convotatoria correspondente, invalidando así calquera calificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria".
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia do Patrimonio Rehabilitado /630467102 | Técnicas de Investigación e Documentación en Arquitectura/630567104 | Analise e Teoría da Intervención no Patrimonio/630567101 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|