Identifying Data 2022/23
Subject (*) Refurbishment Project: Concept and Method Code 630548007
Study programme
Máster Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinador
Garitaonaindia De Vera, Jose R
E-mail
j.garitaonaindia@udc.es
Lecturers
Garitaonaindia De Vera, Jose R
Raya de Blas, Antonio
E-mail
j.garitaonaindia@udc.es
antonio.raya@udc.es
Web
General description Preténdese dotar ao alumno da necesidade de establecer correctamente a vinculación entre a técnica e a finalidade que a soporta, é dicir o concepto de intervención como principio motor no ámbito da actuación. Nese senso o obxectivo radica en analizar aqueles casos singulares dende o punto de vista tipolóxico que sean representativos, así como alumear ao alumno a estrutura de intervención e finalidade que as motivou e, por extensión, como foron resoltas técnicamente. Preténdese asi vincular concepto e técnica a través do proxecto de rehabilitación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 E01. Aptitud o capacidad para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante el análisis del patrimonio edificado bajo diferentes ópticas, y la identificación de los precedentes formales, tipológicos y estilísticos
A3 E03. Aptitud o capacidad para elaborar el material gráfico asociado al levantamiento, análisis, interpretación e intervención del patrimonio arquitectónico
A4 E04. Aptitud o capacidad para intervenir en el patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba la coordinación de su estudio e investigación documental, la elaboración de planes directores de conservación, y la redacción y dirección de ejecución de proyectos de restauración y rehabilitación
B1 CB6. Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B2 CB7. Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B3 CB08. Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B4 CB09.Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B5 CB10. Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
C1 T01. Capacidad de análisis y síntesis
C2 T02. Capacidad de organización y planificación
C5 T05. Capacidad para la gestión de la información
C6 T06. Resolución de problemas
C7 T07. Toma de decisiones
C8 T08. Aprendizaje autónomo
C9 T09. Creatividad
C10 T10. Habilidad gráfica general
C11 T11. Visión espacial
C14 T14. Sensibilidad estética
C15 T15. Cultura histórica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Se trata de que el alumno sea capaz de desarrollar capacidades de decisión desde puntos y aristas diversas que le permitan optimizar sus conocimientos en el proceso ejecutivo de la rehabilitación, donde estas decisiones han de ser en multitud de casos objeto de grupos multidisciplinares, por lo que este extremo será objeto de esta asignatura. Igualmente la exposición pública de opiniones y debates dentro del ámbito de la misma irá en la dirección de desarrollar la potencialidad de comunicación del alumno. AJ1
AJ3
AJ4
BJ1
BJ2
BJ3
BJ5
CJ1
CJ2
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
CJ9
CJ10
CJ11
CJ14
CJ15
Desarrollo de las distintas capacidades para la intervención en el Patrimonio edificado: aptitud o capacidad para intervenir en el patrimonio edificado, en edificios con valor histórico. Establecer los parámetros necesarios para discernir aquellos elementos de conservación del patrimonio intervenido. Todo aquello que tiene que ver con la valoración crítica a la que nos enfrentamos. AJ1
AJ3
AJ4
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
CJ5
CJ7
CJ9
CJ11
A través de la asignatura se pretenderá poner de relieve aspectos como la imaginación, creatividad, sensibilidad,etc. La capacidad de síntesis y razonamiento crítico inscrito en multitud de casos en el trabajo en colaboración serán objeto específico de esta materia. AJ1
AJ3
AJ4
BJ2
BJ3
BJ5
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
CJ9
CJ10
CJ11
CJ14
CJ15

Contents
Topic Sub-topic
1.-Análise proxectos de rehabilitación de edificacións históricas insertadas na cidade. 1.-Análise proxectos de rehabilitación de edificacións insertadas na cidade.
2.-Análise proxectos de rehabilitación de edificacións situadas no litoral marítimo 2.0.-Resumo histórico nacional e internacional
2.1.-Casa en Redes
3.-Análise de proxectos de rehabilitación en áreas rurais 3.0.-Resume histórico nacional e internacional
3.1.-Hotel en Vila Bella
3.2.-Reforma Bodegas Villa Mein
3.3.-Reforma Casa Turismo Rural Doña Blanca

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C14 C15 0 33 33
Case study A1 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C14 C15 21 21 42
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Traballos tutelados: Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesorado, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “como facer as cousas”. Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo súa propia aprendizaxe e no seguemento desa aprendizaxe por parte del profesor-tutor.
O traballo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afíns a xuizo do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Traballo Fin de Mestrado, como ocorre có resto das materias da Área de Construción
Case study Proporase o estudo de distintas intervencións patrimoniais relevantes que especifiquen os conceptos que teñen levado a un enfoque determinado. Dese xeito poderase contractar cono non existe un enfoque único senón diferentes xeitos de acometer o mesmo problema, pero sempre dende a disciplina conceptual que será a que guíe o proceso técnico.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Nas clases expositivas instarase ao estudantado para que interveña activamente, ao igual que existirá un horario de titorías para a atención mais específica

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C14 C15 do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaje autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “como hacer las cousas”. Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe e no seguemento desa aprendizaxe por parte do profesor-titor.
O trabajo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afíns a xuizo do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independiente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Traballo Fin de Mestrado, como ocorre có resto das materias da Área de Construción
100
 
Assessment comments

Valorarase especialmente a capacidade do alumno de indicar as
potencialidades orixinais do edificio a rehabilitar, asi como os
elementos engadidos e sen valor arquitectónica, que poidan ser
eliminados, así como valorar críticamente se o novo uso, os nuevos
sistemas construtivos e as solucións singulares son axeitadas ao
"espírito" del edifico orixinal.

A esixencia xeral de
asistencia non terá efecto có alumnado que teña recoñecidad unha
adicación a tempo parcial segundo a Norma que regula o réxime de
adicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de
grao e mestrado universitario na UDC. O seguemento do curso e a autoría
de traballos verificarase có cumprimento de titorías obrigatorias.


Sources of information
Basic

Material docente e bibliográfico aportarase ao longo do curso

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.