Identifying Data 2022/23
Subject (*) Construction Assemblies Inspection Code 630548009
Study programme
Máster Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinador
Garitaonaindia De Vera, Jose R
E-mail
j.garitaonaindia@udc.es
Lecturers
Garitaonaindia De Vera, Jose R
E-mail
j.garitaonaindia@udc.es
Web
General description Preténdese dotar ao alumno da necesidade de establecer correctamente a vinculación entre a técnica -e os seus sistemas construtivos- e a finalidade que a soporta, é dicir o concepto de intervención como principio motor no ámbito da actuación. Nese senso o obxectivo radica en analizar aqueles casos singulares dende o punto de vista tipolóxico que sean representativos, tales como parlamentos, de corte institucioneal e de Réxime, así como alumear ao alumno a estrutura de intervención e finalidade que as motivou e, por extensión, como foron resoltas técnicamente.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 E03. Aptitud o capacidad para elaborar el material gráfico asociado al levantamiento, análisis, interpretación e intervención del patrimonio arquitectónico
A5 E05. Aptitud o capacidad para la conservación de la obra pesada, mediante la inspección, el análisis, el control de calidad, la definición de las condiciones de mantenimiento, y la estimación de la seguridad de las estructuras de edificación, incluyendo sus posibles cimentaciones, pudiendo igualmente afrontar la redacción de proyectos de reparación y refuerzo, y la dirección de ejecución asociada
A6 E06. Aptitud o capacidad para inspeccionar, analizar, controlar la calidad, definir las condiciones de mantenimiento, e intervenir en las instalaciones de edificación
A7 E07. Aptitud o capacidad para la conservación de la obra gruesa y acabada, cuestión que conlleva la inspección, el análisis, el control de calidad, la definición de las condiciones de mantenimiento, y la intervención en los sistemas constructivos de edificación, incluyendo los elementos de compartimentación interior, las carpinterías y las soluciones de envolvente
A8 E08. Aptitud o capacidad para redactar informes técnicos y proyectos de rehabilitación del patrimonio edificado, incluyendo actividades de asesoramiento y consultoría
B3 CB08. Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B4 CB09.Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
C1 T01. Capacidad de análisis y síntesis
C5 T05. Capacidad para la gestión de la información
C6 T06. Resolución de problemas
C9 T09. Creatividad
C11 T11. Visión espacial
C13 T13. Intuición mecánica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento dos factores físicos que producen movementos e tensións que desencadean procesos patolóxicos nos edificios AJ3
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
BJ3
BJ4
CJ1
CJ5
CJ6
CJ9
CJ11
CJ13
Capacidade para comprender os procesos de causa-efecdto nas lesións da edificación e dende ese coñecemento inferir dende as lesións observadas cales teñen sido as causas e concausas que as orixinaron. AJ3
AJ5
BJ3
BJ4
CJ1
CJ5
CJ6
CJ9
CJ11
CJ13
Capacidade de deseño integrador para conquerir a coexistencia compatible de todos e cadaún dos sistemas construtivos. AJ3
AJ6
AJ8
BJ3
BJ4
CJ1
CJ5
CJ6
CJ9
CJ11
CJ13

Contents
Topic Sub-topic
1.-Análise proxectos de rehabilitación de parlamentos e de corte institucional . 1.0.-Resumo histórico nacional e internacional
1.1.-Reforma do Parlamento de Galicia. Proxecto
1.2.-Verificación
2.-Análise proxectos de rehabilitación de edificacións de Réxime. 2.0.-Resumo histórico nacional e internacional
2.1.-Reforma Audiencia de Lugo
2.2.-Verificación
2.3.-Teatro Colon da Coruña
2.4.-Verificación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A3 A5 A7 A8 0 20 20
Guest lecture / keynote speech A3 A5 A6 A7 A8 B3 B4 C1 C5 C6 C9 C11 C13 18 18 36
Supervised projects A3 A5 A7 A8 3 15 18
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving Utilizarase o método inductivo, polo que a partir do estudo de casos concretos lograrase establecer pautas de diagnóstico mais acertadas.
Guest lecture / keynote speech Na aula do Máster exporanse os conceptos fundamentais da materia, con apoio de imaxes, esquemas e fichas. Esta información completarase coa lectura dunha bibliografía recomendada.
Supervised projects Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional ou de investigación.
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en esceraios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo súa propia aprendizaxe por parte do profesor-tutor.
O traballo tutelado versará sobre os contidos directos da meateria ou que resulten afíns a xuicio do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Traballo Fin de Mestrado, como ocorre no resto das materias da Área de Construción.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Procurarase implicar a cada estudante nas explicacións teóricas, fomentando a participación.
O exercicio práctico será tutelado dende o inicio, con correcións periódicas previamente establecidas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A3 A5 A7 A8 O traballo práctico, permitirá verificar os resultados de aprendizaxe acadados por cada alumno, así como a súa capacidade de traballar sectorialmente en grupo sen perder o obxectivo holítico perseguido.
O reparto de cometidos e tarefas, no suposto de traballo grupal, será establecido polo profesor.
100
 
Assessment comments

Valórase especialmente a capacidade do alumno de indicar aspotencialidades orixinais do
edificio a rehabilitar, asi como os elementos engadidos e sen valor
arquitectónico, que poidan ser eliminados, así como valorarcríticamente
se o novo uso, os nuevos sistemas construtivos e assolucións singulares
son axeitadas ao "espírito" del edificio orixinal.

A esixencia
xeral de asistencia non terá efecto có alumnado que teña recoñecida unha
adicación a tempo parcial segundo a Norma que regula o réxime de
adicaciónao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao
e mestrado universitario na UDC. O seguemento do curso e a autoría de
traballos verificarase có cumprimento de titorías obrigatorias.


Sources of information
Basic

Eichler; Friedrich (1973). Patología de la Construcción. Barcelona, Blume

Monjo Carrió; Juan (1991). Patología de Cerramientos y Acabados arquitectónicos. Madrid; Munillalería

Díaz, C; Casado, Natividad (2003). Inspección y Diagnóstico - Pautas para la intervención en edificios de viviendas. Colegio de Arquitectos de Cataluña- "Papers Sert"

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.