Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
E01 - Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos. |
A2 |
E02 - Aptitude ou capacidade para realizar tarefas vinculadas á protección do patrimonio edificado, incluídas a catalogación monumental, a definición de medidas de protección de edificios e conxuntos arquitectónicos, e a redacción de plans de delimitación e conservación. |
A4 |
E04 - Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación. |
A8 |
E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
T01 - Capacidade de análise e síntese |
C2 |
T02 - Capacidade de organización e planificación |
C4 |
T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo |
C5 |
T05 - Capacidade para a xestión da información |
C6 |
T06 - Resolución de problemas |
C7 |
T07 - Toma de decisións |
C15 |
T15 - Cultura histórica |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Establecer una reflexión fundada en el proceso proyectual de intervención en lo construido, además de facilitar la capacidad de análisis sobre obras referenciales para fundamentarlas en las bases teóricas en las que se apoyan. |
AJ1 AJ2 AJ4
|
BJ1
|
CJ1 CJ6
|
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
AJ8
|
BJ2 BJ3 BJ4 BJ5
|
CJ1 CJ5 CJ6 CJ7
|
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
|
BJ3
|
|
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo |
|
BJ5
|
CJ1 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ15
|
Capacidade de organización e planificación |
|
|
CJ2
|
Capacidade de xestión de información |
|
|
CJ5
|
Cultura histórica |
|
|
CJ15
|
Capacidade de análise e de síntese |
|
|
CJ1
|
Razoamento crítico |
|
BJ3
|
CJ1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1 Orixes do concepto de Patrimonio, traxectorias dos procesos e teorías da restauración. |
1.1 Alberti e o concepto de restauración
1.2 Do renacemento ao neoclasicismo: o monumento como fonte de inspiración
1.3 A Revolución Francesa e a conservación patrimonial |
2 Francia, Italia e España, teorías e experiencias, as Cartas do restauro e lexislacións derivadas. |
2.1 Vitet y Merimée
2.2 Canova
2.3 Ponz y Bosarte |
3 Revolución industrial e os conflictos tipolóxico e técnico. |
3.1 Viollet: Restauration Stylistique
3.2 Morris: Anti-restoration Movement
3.3 Beltrami: Restauro Storico
3.4: Botto: Restauro Moderno
|
4 Arquitectura moderna: a aniquilación da historia. A museización do patrimonio. |
4.1 A modernidade ahistórica
4.2 Giovanoni e o Restauro Scientifico
4.3 Pane, Bonelli e Brandi: O Restauro Crítico |
5 A experiencia posmoderna: collage e fragmentación. Ultimas reflexións teóricas. |
5.1 Da Carta de Venecia á Carta de Cracovia
5.2 A Modernidade como ben patrimonial
5.3 Personalidades creativas e referentes na restauración: Scarpa e Grassi
5.4 Rem Koolhaas e o arquitecto como "curator".
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A4 A8 B1 B3 B5 C15 |
18 |
0 |
18 |
Case study |
A1 A2 A4 A8 B2 B3 C1 C2 C4 C5 C6 C7 |
3 |
0 |
3 |
Supervised projects |
A1 A2 A4 A8 B2 B4 C1 C2 C4 C5 C6 C7 |
0 |
50 |
50 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Oral presentation complemented with the use of audiovisual media and the introduction of some questions directed at students, in order to transmit knowledge and facilitate learning.
The master class is also known as "lecture", "expository method" or "master lesson". This last modality is usually reserved for a special type of lesson taught by a teacher on special occasions, with a content that involves an original elaboration and based on the almost exclusive use of the word as a means of transmitting information to the audience. |
Case study |
As a complement to the lectures and in order to promote students' autonomous learning, practical classes will be held in parallel. In them, the students will face the resolution of specific cases in which to put into practice the contents explained in the lectures and that, at the same time, serve as a reference to the subjects under study in the assigned supervised work. |
Supervised projects |
Methodology designed to promote the autonomous learning of students, under the tutelage of the teacher and in varied settings (academic and professional). It refers primarily to learning "how to do things". It is an option based on the assumption by students of responsibility for their own learning.
This teaching system is based on two basic elements: the independent learning of the students and the follow-up of this learning by the teacher-tutor. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Case study |
|
Description |
Monitoring of the supervised works by the teacher-tutor. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A4 A8 B2 B4 C1 C2 C4 C5 C6 C7 |
Axeitado desenrolo dun traballo tutelado. |
100 |
|
Assessment comments |
It is a necessary condition to attend a minimum of 80% of the hours of scheduled face-to-face sessions. The delivery of the work, proposed in a personalized way, is a necessary condition to pass the subject. The assessment of the participation in the face-to-face classes and the qualification of the work make up the grade for the subject. Examination in advance: To be examinated in advance, general conditions are the same of the previous course. Part time students and exemption of attendance: In this case, having the official recognition, minimun attendance could be not considered. Plagiarism. Regarding plagiarism, the rules of Art. 14th of the Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC, should be followed.
|
Sources of information |
Basic
|
|
RIEGL, Aloïs, El culto moderno a los monumentos, Visor, Madrid, 1987 RIVERA BLANCO, Javier, De varia restauratione. Teoría e historia de la restauración arquitectónica, Abada, Madrid, 2008 SOLÀ-MORALES, Ignasi de, Intervenciones, GG, Barcelona, 2006 O resto da bibliografía será facilitada ao inicio do curso, xa que variará en función dos temas de estudo do traballo. |
Complementary
|
|
Será presentada con cada uns dos temas a desenrolar. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Architectural Research and Documentation Skills/630567104 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|