Identifying Data 2022/23
Subject (*) Modern Architectural Actions and Strategies Code 630567102
Study programme
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica (Plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Paz Agras, Luz
E-mail
luz.paz.agras@udc.es
Lecturers
Paz Agras, Luz
E-mail
luz.paz.agras@udc.es
Web http://www.udc.es/dep/com/
General description Nesta asignatura analízanse, dende unha posición crítica, proxectos de intervención sobre a Arquitectura Moderna.
A proximidade temporal á Arquitectura Moderna e as súas características propias levan á necesidade dun plantexamento específico en canto á súa posta en valor e recoñecemento como Patrimonio Moderno e aos criterios de intervención que, sobre estas pezas, teñen que levarse a cabo na actualidade e no futuro inmediato.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 E01 - Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos.
A2 E02 - Aptitude ou capacidade para realizar tarefas vinculadas á protección do patrimonio edificado, incluídas a catalogación monumental, a definición de medidas de protección de edificios e conxuntos arquitectónicos, e a redacción de plans de delimitación e conservación.
A4 E04 - Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación.
A8 E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
C1 T01 - Capacidade de análise e síntese
C4 T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
C5 T05 - Capacidade para a xestión da información
C6 T06 - Resolución de problemas
C7 T07 - Toma de decisións
C15 T15 - Cultura histórica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Development of the ability to analyze architectural works and, at the same time, to become convinced of the need to provide previous reflections in their project activity. BJ2
BJ4
CJ1
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
Ability to analyze the theoretical and technical nature of modern architecture. Knowledge of the intervention criteria in modern heritage pieces. AJ1
AJ2
AJ4
AJ8
BJ1
CJ15

Contents
Topic Sub-topic
1. Restauration, refurbishment, intervention: changing and preserving actions in Modern Architecture. .
2. Alois Riegl and the Modern cult of monuments. .
3. Technology and Avant-garde language, two dialectical points in Modernity.

.
4. Analogy and contrast. Nature of intervention strategies in Modern Architecture.

.
5. Modern clonation. Rebuilding lost pieces.
.
6. Philological recuperation.
.
7. Contempority and Modernity: concepts, contents and architectural meanings.
.
8. Specificity recuperation of industrial architecture.

.
9. Interventions in Modern urban areas.
.
10. Conclusions: cases study

.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A8 B1 C7 C15 20 20 40
Supervised projects A1 A4 B2 B4 C1 C4 C5 C6 10 20 30
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
The course is completed with a work, which is carried out partly individually and partly in groups, where the ability to develop a coherent discourse of intervention on a certain building or architectural theory is demonstrated. This work may be shared with other subjects of the master, in accordance with the coordination of the teachers involved.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A4 B2 B4 C1 C4 C5 C6 Condición necesaria para o aprobado por curso. 100
 
Assessment comments
Attendance at a minimum of 80% of the hours of the scheduled face-to-face sessions is a necessary condition.

The work is a necessary condition to pass the subject.

The assessment of the participation in the face-to-face classes and the mark of the work make up the general mark in the course.

Examination in advance: To be examined in advance, general conditions are the same of the previous course.  

Measures for part time students and exemption of attendance: not contemplated.  

Plagiarism.  Regarding plagiarism, the rules of Art. 14th of the  “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC”, should be followed. "A detection of plaxium, as well as the fraudulent performance of tests or evaluation activities, once verified, it will directly imply a failing grade (0) in the matter of the corresponding call, thus invalidating the grade obtained in all the evaluation activities for the extraordinary call."


Sources of information
Basic Choay, François (2015). Alegoría del patrimonio. Barcelona: Gustavo Gili SL
Rivera, David (2012). Dios está en los detalles. la restauración de la arquitectura del Movimiento Moderno. Valencia: General de Ediciones de Arquitectura
Riegl, Aloïs (1987). El culto moderno a los monumentos: caracteres y origen. Madrid: Visor, D.L.
DOCOMOMO Ibérico. VV.AA. (2008). Renovarse o morir?: experiencias, apuestas y apardojas de la intervención en la arquitectura del movimiento moderno . Barcelona: Fundación DOCOMOMO Ibérico
VV.AA. (). Tectónica 33: Rehabilitación: La arquitectura moderna. Madrid: ATC Ediciones

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Historia do Patrimonio Rehabilitado /630467102
Architectural Research and Documentation Skills/630567104
Architectural Heritage: Theory and Analysis/630567101

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.