Identifying Data 2022/23
Subject (*) Mathematics for Architecture 1 Code 630G02004
Study programme
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Matemáticas
Coordinador
Rodriguez Seijo, Jose Manuel
E-mail
jose.rodriguez.seijo@udc.es
Lecturers
Arós Rodríguez, Angel Daniel
Cuellar Cerrillo, Nuria
Otero Piñeiro, Maria Victoria
Rodriguez Seijo, Jose Manuel
E-mail
angel.aros@udc.es
nuria.cuellar@udc.es
victoria.otero@udc.es
jose.rodriguez.seijo@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
General description O obxectivo desta materia é ofrecer os coñecementos básicos de Matemáticas requiridos nun primeiro curso do Grao en Estudos de Arquitectura, cubrindo toda unha gama de conceptos xeométricos, alxebraicos e analíticos, que se consideran imprescindibles en todo estudante con vistas á resolución de problemas de cursos posteriores, matemáticos ou non, así como presentar métodos que resolvan problemas científicos e técnicos do traballo arquitectónico e cuxo coñecemento facilitará ao futuro arquitecto o diálogo con outros especialistas, que poidan colaborar con el na realización dun proxecto complexo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 "Knowledge of the metric and projective geometry adapted and applied to architecture and urbanism "
A11 Applied knowledge of numerical calculus, analytic and differential geometry and algebraic methods
A63 Development, presentation and public review before a university jury of an original academic work individually elaborated and linked to any of the subjects previously studied
B1 Students have demonstrated knowledge and understanding in a field of study that is based on the general secondary education, and is usually at a level which, although it is supported by advanced textbooks, includes some aspects that imply knowledge of the forefront of their field of study
B2 Students can apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and have competences that can be displayed by means of elaborating and sustaining arguments and solving problems in their field of study
B3 Students have the ability to gather and interpret relevant data (usually within their field of study) to inform judgements that include reflection on relevant social, scientific or ethical issues
B4 Students can communicate information, ideas, problems and solutions to both specialist and non-specialist public
B5 Students have developed those learning skills necessary to undertake further studies with a high level of autonomy
B6 Knowing the history and theories of architecture and the arts, technologies and human sciences related to architecture
B9 Understanding the problems of the structural design, construction and engineering associated with building design and technical solutions
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C6 Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they must face
C7 Assuming as professionals and citizens the importance of learning throughout life
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e aplicar os métodos alxebraicos e a xeometría analítica: Coñecer os conceptos básicos da álxebra matricial e vectorial. Saber calcular autovalores e autovectores dunha matriz, e coñecer o proceso de diagonalización dunha matriz. A11
A63
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B9
C1
C3
C6
C7
C8
Coñecer e aplicar a xeometría métrica e analítica: Coñecer as isometrías no plano e no espazo. A5
A11
A63
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B9
C1
C3
C6
C7
C8
Coñecer e aplicar o cálculo numérico e o cálculo diferencial e integral: Coñecer os métodos numéricos máis sinxelos de resolución de sistemas lineais. Coñecer e manexar o cálculo diferencial dunha e varias variables. Coñecer e aplicar adecuadamente os métodos de integración de funcións dunha variable. Establecer os conceptos básicos da integración numérica. Entender os conceptos fundamentais relativos a ecuacións diferenciais. Recoñecer e integrar ecuacións de primeira orde e de orde superior ao primeiro. Saber aplicar os métodos de integración das ecuacións diferenciais lineais. Coñecer o problema de valor inicial para ecuacións diferenciais ordinarias de primeira orde. Coñecer e saber aplicar métodos aproximados de resolución de ecuacións diferenciais de primeira orde. Coñecer o problema de valor inicial para sistemas de ecuacións diferenciais ordinarias de primeira orde. Coñecer e saber aplicar métodos aproximados de resolución de sistemas de ecuacións diferenciais de primeira orde. A11
A63
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B9
C1
C3
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Espazos vectoriais. Aplicacións lineais. Espazo vectorial. Subespacios. Bases. Dimensión. Cambio de base. Ortogonalidad. Bases ortonormais.
Aplicación lineal. Matriz asociada.
Diagonalización de matrices. Autovalores e autovectores dunha matriz cadrada. Polinomio característico.
Matrices diagonalizables. Diagonalización ortogonal.
Transformacións xeométricas. Transformacións ortogonais. Clasificación en R2 e R3. Isometrías.
Métodos numéricos de resolución de sistemas de ecuacións lineais. Métodos directos de resolución de sistemas lineais: factorización LU, factorización de Cholesky.
Métodos iterativos de resolución de sistemas lineais: Gauss-Seidel.
Funcións reais e funcións vectoriais. Funcións reais. Funcións vectoriais. Límite e continuidade.
Derivación: Derivadas parciais. Diferencial total. Derivadas sucesivas.
Derivación de funcións compostas. Derivación de funcións implícitas.
Derivación de funcións vectoriais.
Integración. Integración numérica. Ampliación de métodos de integración.
Integración numérica.
Introdución ás ecuacións diferenciais ordinarias. Introdución ás ecuacións diferenciais. Ecuación diferencial ordinaria de primeira orde. Ecuación diferencial ordinaria de orde superior. Sistemas de ecuacións diferenciais ordinarias. Ecuación diferencial en derivadas parciais.
Métodos de resolución de ecuacións diferenciais ordinarias (I). Métodos analíticos de resolución de ecuacións diferenciais ordinarias de primeira orde.
Métodos analíticos de resolución de ecuacións diferenciais ordinarias de orde superior.
Métodos de resolución de ecuacións diferenciais ordinarias (II). Ecuacións diferenciais lineais de orde n.
Métodos analíticos de resolución de ecuacións diferenciais lineais.
Métodos numéricos de resolución de ecuacións diferenciais ordinarias.
Necesidade dos métodos numéricos.
Métodos numéricos de resolución de ecuacións diferenciais ordinarias de primeira orde.
Métodos numéricos de resolución de sistemas de ecuacións diferenciais ordinarias de primeira orde.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A5 A11 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 25 30 55
Objective test A5 A11 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 4 0 4
Workshop A5 A11 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 29 60 89
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Na primeira clase do curso farase unha presentación dos contidos, as competencias e os obxectivos que se pretenden alcanzar con esta materia.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, na que o/a profesor/a presentará os diferentes temas da materia así como os problemas que o/a alumno/a debe aprender a resolver. Ao longo da mesma o/a alumno/a poderá intervir facendo preguntas que faciliten a súa instrución e o/a profesor/a exporá preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Objective test Exame teórico-práctico da materia impartida.

Workshop Segundo se vaia desenvolvendo a materia o/a profesor/a entregará boletíns de problemas que os/as alumnos/as deberán resolver e/ou exporá traballos. Os boletíns de problemas non son exames e recoméndase que cada alumno/a comente con outros estudantes os problemas difíciles, despois de tratar de resolvelos e de descubrir onde radica a súa dificultade, aínda que cada cal debe elaborar as súas propias solucións.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Description
Ao longo do curso, cada alumno/a deberá realizar co/coa profesor/a polo menos dúas sesións de 30 minutos cada unha. Nelas o/a profesor/a resolverá as dúbidas que lle presente o/a alumno/a.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A5 A11 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 A avaliación do alumno realizarase segundo explícase nas observacións. 100
 
Assessment comments

Primeira oportunidade (xaneiro):  A materia divídese en dous bloques. Ao final de cada bloque, realizarase un exame parcial liberatorio do bloque correspondente. Poderán presentarse aos exames parciais aqueles/as alumnos/as que asistisen, polo menos, a un 70% das clases en grupos reducidos. Aqueles/as alumnos/as con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia (o que deberán comunicar ao/á profesor/a da materia), poderán presentarse a estes exames parciais sen necesidade de cumprir o requisito mínimo de asistencia.

Aqueles/as alumnos/as que obteñan unha nota media entre os dous parciais, maior ou igual a 5, aprobarían a materia, e non terán que realizar o exame final.

O exame final consistirá en dúas probas correspondentes á materia de cada bloque. Aqueles/as alumnos/as que non aprobasen a materia mediante os exames parciais, examinaranse do bloque, ou dos bloques, que non teñan aprobados (*). A presentación ao exame dun bloque xa aprobado previamente, supón a renuncia expresa á cualificación anterior. Para superar a materia será necesario obter unha cualificación media, entre os dous bloques, maior ou igual a 5.

(*) Aqueles/as alumnos/as que debéndose examinar dos dous bloques examínense soamente dun deles, serán cualificados/as como suspenso en primeira oportunidade e obterán como cualificación o mínimo entre 4,5 e a media resultante entre a máis recente cualificación obtida en cada un dos bloques.

Segunda oportunidade (xullo): Os/os alumnos/as que non superasen a materia na primeira oportunidade dispoñen dunha segunda oportunidade para superala. A avaliación do estudante nesta segunda oportunidade realizarase mediante un exame global de toda a materia, cuxa cualificación proporcionará a nota final da mesma.

Ambas oportunidades: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando calquera cualificación obtida nas probas e/ou actividades de avaliación, tal e como se establece na normativa académica vixente na UDC. 


Sources of information
Basic
Lay, D. (2007). Álgebra Lineal y sus aplicaciones. México, Prentice-Hall

Larson, R.; Hostetler, R. P.; Edwards, B. H. (2006). Cálculo, volúmenes 1 y 2. Madrid, McGraw-Hill

Ayres, F. (1991). Ecuaciones Diferenciales. México, McGraw-Hill

Zill, D. G. (2007). Ecuaciones diferenciales con aplicaciones de modelado. México, Ed. Thomson

Faires, J. D.; Burden, R. (2004). Métodos Numéricos. Madrid, Thomson


Complementary
Alsina, C.; Trillas, E. (1992). Lecciones de Álgebra y Geometría. Editorial Gustavo Gili, S. A.

Ayres, F. (1992). Cálculo Diferencial e Integral. Madrid, McGraw-Hill

Bradley, G. L.; Smith, K. J. (1997). Cálculo de una variable, volúmenes 1 y 2. Madrid, Prentice-Hall

Burgos, J. (1994). Álgebra Lineal. Madrid, McGraw-Hill

Burgos, J. (1994). Cálculo infinitesimal de una variable. Madrid, McGraw-Hill

Burgos, J. (1995). Cálculo infinitesimal de varias variables. Madrid, McGraw-Hill

Demidovich, B. (1998). 5.000 problemas de Análisis Matemático. Madrid, Paraninfo

Granero, F. (2001). Cálculo integral y aplicaciones. Madrid, Prentice-Hall

Granero, F. (1995). Cálculo infinitesimal de una y varias variables. Madrid, McGraw-Hill

Grossman, S. (1995). Álgebra lineal con aplicaciones. México, McGraw-Hill

Hernández, E. (1998). Álgebra y Geometría. Madrid, Addison-Wesley

Marsden, J.; Tromba, A. (2004). Cálculo Vectorial. Madrid, Pearson Educación

Rojo, J.; Martín, I. (2005). Ejercicios y problemas de Álgebra Lineal. Madrid, McGraw-Hill

Spiegel, M. R. (1991). Cálculo Superior. México, McGraw-Hill

Spiegel, M. R.; Moyer, R. E. (2007). Álgebra Superior. México, McGraw-Hill

Nagle, R. K.; Saff, E. B. (1992). Fundamentos de Ecuaciones Diferenciales. E. U. A., Addison-Wesley Iberoamericana

Martínez Sagarzazu, E. (1996). Ecuaciones diferenciales y cálculo integral. Servicio Editorial Univ. del País Vasco

Berman, G. N. (1983). Problemas y ejercicios de análisis matemático. Moscú, Ed. Mir

Simmons, G. F.; Krantz, S. G. (2007). Ecuaciones diferenciales. Teoría, técnica y práctica. México, McGraw-Hill

Demidovich, B. (1993). Problemas y ejercicios de análisis matemático. Madrid, Paraninfo

Simmons, G. F. (2002). Cálculo y Geometría Analítica. Madrid, McGraw-Hill

García, A. y otros (1998). Cálculo I. Madrid, CLAGSA

García, A. y otros (1996). Cálculo II. Madrid, CLAGSA

Rogawski, J. (2012). Cálculo. Varias variables.. Barcelona, Editorial Reverté

Rogawski, J. (2012). Cálculo. Una variable. Barcelona, Editorial Reverté


Información adicional en: https://campusvirtual.udc.gal/


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Mathematics for Architecture 2/630G02009
Mathematical Techniques for Architecture/630G02047

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.