Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A7 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos principios da mecánica xeral, a estática, a xeometría de masas e os campos vectoriais e tensoriais. |
A10 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo das bases de topografía, hipsometría e cartografía e as técnicas de modificación do terreo. |
A18 |
Aptitude para conservar as estruturas de edificación, a cimentación e obra civil |
A19 |
Aptitude para conservar a obra rematada |
A20 |
Aptitude para valorar as obras. |
A25 |
Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos convencionais e a súa patoloxía. |
A30 |
Coñecemento da organización de oficinas profesionais. |
A34 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A35 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos urbanos. (T) |
A36 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de dirección de obras. (T) |
A37 |
Capacidade para elaborar programas funcionais de edificios e espazos urbanos. (T) |
A38 |
Capacidade para intervir en e conservar, restaurar e rehabilitar o patrimonio construído. (T) |
A39 |
Aptitude para suprimir barreiras arquitectónicas. (T) |
A41 |
Aptitude para resolver o acondicionamento ambiental pasivo, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural. (T) |
A42 |
Aptitude para catalogar o patrimonio edificado e urbano e planificar a súa protección. (T) |
A43 |
Capacidade para realizar proxectos de seguridade, evacuación e protección en inmobles. (T) |
A44 |
Capacidade para redactar proxectos de obra civil. (T) |
A45 |
Capacidade para deseñar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización, xardinería e paisaxe. (T) |
A46 |
Capacidade para aplicar normas e ordenanzas urbanísticas. |
A47 |
Capacidade para elaborar estudos medioambientais, paisaxísticos e de corrección de impactos ambientais. (T) |
A48 |
Coñecemento axeitado das teorías xerais da forma, a composición e os tipos arquitectónicos. |
A49 |
Coñecemento axeitado da historia xeral da arquitectura. |
A50 |
Coñecemento axeitado dos métodos de estudo dos procesos de simbolización, as funcións prácticas e a ergonomía. |
A51 |
Coñecemento axeitado dos métodos de estudo das necesidades sociais, a calidade de vida, a habitabilidade e os programas básicos de vivenda. |
A52 |
Coñecemento axeitado da ecoloxía, a sostibilidade e os principios de conservación de recursos enerxéticos e medioambientais. |
A53 |
Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A57 |
Coñecemento axeitado da socioloxía, teoría, economía e historia urbanas. |
A58 |
Coñecemento axeitado dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano e a ordenación territorial e metropolitana. |
A60 |
Coñecemento da regulamentación civil, administrativa, urbanística, da edificación e da industria relativa ao desempeño profesional. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B8 |
Coñecer o urbanismo e as técnicas aplicadas no proceso de planificación |
B9 |
Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes |
B10 |
Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ao superar este materia, o alumno deberá estar en condicións de:
-Elaborar proxectos de complexidade media, nos que se satisfagan adecuadamente as exigencias compositivas, espaciais, técnicas e funcionais inherentes ao diseño arquitectónico e urbanístico.
-Integrar dentro do proceso compositivo y de proxectación arquitectónica a aprendizaxe das asignaturas de perfil tecnolóxico e urbanístico, cunha metodoloxía que permita a aplicación práctica dos contidos teóricos de todas elas nun proxecto de complexidade media.
-Utilizar o contido do bloque docente VIVENDA 1. Normativa, estándares. O barrio e o espacio urbano, resolvendo proxectos de ordenación de vivendas que permitan unha visión global das circunstancias que conforman as relacións complexas que se dan nun LUGAR. O cambio de escala respecto a cuatrimestres anteriores e a amplitude dos traballos a realizar obliga a utilizar experiencias e coñecementos adquiridos noutras disciplinas, así como na vida diaria de alumnas e alumnos. Tamén, aparecen outros elementos de coñecemento como o traballo de campo e entrevistas cos veciños que impulsan propostas de investigación adaptándose ás necesidades dos seus habitantes. O traballo do taller está situado en espazos urbanos de transición ou vilas. Se proxectan diferentes tipos de vivendas que dan resposta a distintos grupos sociais, organizacións familiares ou formas alternativas de vivir. Os proxectos desenvolvense a nivel de proxecto básico e avanzase cara ao proxecto de execución, dende as ideas iniciais ata a elaboración máis detallada, incluíndo a definición dos seus materiais e a súa construcción e a incorporación, deseño e dimensionado de elementos estruturais. Trabállase coas normas sobre a habitabilidade, eliminación de barreiras, os criterios de evacuación, código técnico e normativa urbanística. |
A1 A2 A7 A10 A18 A19 A20 A25 A30 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A57 A58 A60 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
VIVENDA I |
- Arquitecturas do espontáneo e o intuitivo.
- Vivenda e ordenación.
- O espazo público e colectivo.
- Borde e permeabilidade.
- Arquitectura e escala.
- Soleamento, ventos e relacións visuais.
- Os accesos, as relacións coa paisaxe e as conexións internas.
- Circulacións. Tráfico e peóns. Aparcadoiros.
- Vexetación, pavimentación, iluminación e mobiliario urbano.
- Vivenda e familia
- Os grupos sociais e as organizacións familiares alternativas.
|
EQUIPAMENTOS I |
- Equipamentos culturais, educativos, deportivos, sociais ou cívicos.
- Tipoloxías dotacionais
- Espazos sociais e comunitarios
- Tratamento integral de áreas |
NORMATIVA I |
- Normativa local, estatal e autonómica
- Normativa urbanística
- Normativa de supresión de barreiras
- Normativa de promoción pública e protección oficial en vivenda colectiva.
- O Código Técnico da Edificación. |
EXERCICIOS |
- Vivenda colectiva
- Ordenación del espacio público
- Equipamento dotacional urbano e edificios públicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A1 A2 A7 A10 A18 A19 A20 A25 A30 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A57 A58 A60 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
51 |
81 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A7 A10 A18 A19 A34 A39 A49 A51 C3 |
4 |
6 |
10 |
Saídas de campo |
A2 A7 A10 A18 A35 A37 A38 A39 A42 A45 A46 A51 A52 A53 A58 B3 B8 B12 C4 |
2 |
0 |
2 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A10 A35 A37 A38 A39 A42 A45 A46 A48 A49 A51 A52 A53 A57 A58 B5 B8 B12 C6 C8 |
2 |
2 |
4 |
Discusión dirixida |
B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 |
4 |
4 |
8 |
Esquemas |
A1 A2 A7 A10 A34 A41 A47 A52 A53 A57 A58 A60 B10 B11 B12 |
1 |
4 |
5 |
Lecturas |
A7 A10 A25 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A57 A58 A60 B10 B11 B12 |
1 |
4 |
5 |
Sesión maxistral |
A7 A10 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A57 A58 A60 B10 B11 B12 |
15 |
15 |
30 |
Portafolios do alumno |
A1 A2 A7 A10 A18 A19 A20 A25 A30 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A57 A58 A60 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C3 C6 C7 C8 |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Os proxectos desenvólvense mediante a combinación de diversas metodoloxías e probas: asistencia a exposicións, conferencias, análise de problemas concretos do programa. O alumno realiza tarefas eminentemente prácticas en cada un dos exercicios do curso, sempre co apoio e baixo a supervisión do profesorado. |
Proba obxectiva |
Farase unha proba obxectiva sobre os contidos presentados nas sesións expositivas, que configuran o marco teórico e normativo da asignatura. Pódese pedir tamén un exercicio práctico. |
Saídas de campo |
Actividades deserroladas nun contexto externo ao entorno académico relacionadas co ámbito do estudio. Estas actividades céntranse no desenvolvemento das capacidades relacionadas ca observación directa e recollida de información, toma de datos, etc. |
Actividades iniciais |
Nas primeiras clases do curso formúlanse ao alumno tests e probas gráficas que permitan coñecer o nivel previo co que parte o alumno. As devanditas probas realizaranse na aula. Proporase tamén un exercicio de aproximación ó traballo do cuatrimestre. |
Discusión dirixida |
Tanto o traballo de grupo coma o individual expóñense de xeito público para incitar os membros do grupo a intervir no proceso creativo propio e alleo, de forma libre, informal e espontánea. |
Esquemas |
Os datos obtidos nas análises, así como as intencións do proxecto, exprésanse de forma gráfica simplificada nas primeiras fases de cada traballo. Son as fases de información previa e anteproxecto. Iníciase a síntese |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que constituen una fonte de profundización nos contidos traballados. |
Sesión maxistral |
Periodicamente realízanse conferencias ou exposicións, relacionadas co tema a tratar en cada exercicio. Onde o relator expón de forma oral e/ou gráfica a información aos alumnos. Nestas sesións apórtase parte do contido teórico da asignatura, que formarán parte da proba obxectiva.
|
Portafolios do alumno |
Como resultado do seu traballo ao final do cuadrimestre, o alumno terá elaborado o seu portafolios da materia, accesible a través da plataforma docente Moodle. Este obxecto final, desenvolvido a través das sesións en grupos e no taller, servirá de base á cualificación e curriculum persoal do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Obradoiro |
|
Descrición |
O alumno recibe atención personalizada concernente ao traballo que está a desenvolver na materia e no Taller, a través do profesor do grupo ao que fose asignado. No Taller, ademais, terá a posibilidade de comentar e obter revisións críticas por parte dos profesores dos demais grupos e materias, para poder contrastar opinións e criterios e confrontalos cos propios.
O portafolio do alumno será obxecto de revisións personalizadas, para observar a súa evolución e constatar a súa autoría.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A2 A7 A10 A18 A19 A34 A39 A49 A51 C3 |
Os coñecementos instrumentais contidos no temario de docencia expositiva, teóricos e prácticos, do curso serán avaliados mediante unha proba obxectiva. |
20 |
Obradoiro |
A1 A2 A7 A10 A18 A19 A20 A25 A30 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A57 A58 A60 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolios persoal do alumno, físico e dixital, dispoñible físicamente en papel e accesible a través da ferramenta informática para a docencia Moodle.
Avalíanse os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final. |
80 |
|
Observacións avaliación |
<p>Para poder superar a materia será necesario cumprir os seguintes requisitos:<br />1º Entregar todos os traballos propostos nos prazos e formas indicados nas materias implicadas no Taller.<br />2º Asistir regularmente as clases e ao Taller. Esixirase unha asistencia mínima do 80%<br />3º Facer a proba obxectiva</p><p>Terá a condición de NON PRESENTADO o/a alumno/a que se atope nalgunha das seguintes circunstancias:<br />1º Non cumpla a asistencia esixida ás clases e ao Taller.<br />2º Non entregue os traballos propostos en forma e prazo, ou os entregue incompletos. Consideraranse incompletos aqueles traballos que non conteñan a documentación requerida en tódalas asignaturas que compoñen o Taller.<br />3º Non asista á proba obxectiva.</p><p>De acordo co establecido na memoria do Título de Grao de Arquitecto, convocarase unha Xunta de Avaliación do taller, que analizará os resultados globales do mesmo e dirimirá, no seu caso, sobre as situacións especiales de avaliación do alumnado.</p><p>Cando non se supere a asignatura na primeira oportunidade, se permitirá completar e modificar os traballos presentados no taller, sempre que se teña cumprida a asistencia mínima, todos os traballos entregados de tódalas asignaturas implicadas no taller e a proba obxectiva da primeira oportunidade feita. Para superar a asignatura, neste caso, e obrigatoria a realización da proba obxectiva da segunda oportunidade.</p><p>Os alummnos que non superen en ningunha das dúas oportunidades a materia de Proxectos 6 deberán cursar o taller o ano seguinte. Neste caso, os alumnos, ademáis de Proxectos 6, desenrolarán os traballos das materias que non houberan superado no taller do ano anterior.</p><p>Aqueles alumnos que, superada a materia, non superaran algunha das outras materias do taller, terán que presentar, en consecutivas convocatorias, de novo e coas correccións oportunas, os traballos propostos no taller no que participaron.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Código Técnico de la
Edificación Normativa de Habitabilidade galega |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxectos 5/630G01021 | Construción 4/630G01027 | Estruturas 3/630G01028 | Urbanística 3/630G01029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Urbanística 4/630G01032 | Construción 5/630G01033 | Estruturas 4/630G01034 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|