Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A3 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos sistemas de representación espacial. |
A6 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo das técnicas de levantamento gráfico en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntes á restitución científica. |
A10 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo das bases de topografía, hipsometría e cartografía e as técnicas de modificación do terreo. |
A34 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A35 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos urbanos. (T) |
A36 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de dirección de obras. (T) |
A37 |
Capacidade para elaborar programas funcionais de edificios e espazos urbanos. (T) |
A39 |
Aptitude para suprimir barreiras arquitectónicas. (T) |
A41 |
Aptitude para resolver o acondicionamento ambiental pasivo, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural. (T) |
A42 |
Aptitude para catalogar o patrimonio edificado e urbano e planificar a súa protección. (T) |
A44 |
Capacidade para redactar proxectos de obra civil. (T) |
A45 |
Capacidade para deseñar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización, xardinería e paisaxe. (T) |
A46 |
Capacidade para aplicar normas e ordenanzas urbanísticas. |
A47 |
Capacidade para elaborar estudos medioambientais, paisaxísticos e de corrección de impactos ambientais. (T) |
A52 |
Coñecemento axeitado da ecoloxía, a sostibilidade e os principios de conservación de recursos enerxéticos e medioambientais. |
A53 |
Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A55 |
Coñecemento axeitado da relación entre os patróns culturais e as responsabilidades sociais do arquitecto. |
A58 |
Coñecemento axeitado dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano e a ordenación territorial e metropolitana. |
A59 |
Coñecemento dos mecanismos de redacción e xestión dos planos urbanísticos a calquera escala. |
A60 |
Coñecemento da regulamentación civil, administrativa, urbanística, da edificación e da industria relativa ao desempeño profesional. |
A61 |
Coñecemento do análisis de viabilidade e a supervisión e coordinación de proxectos integrais. |
A62 |
Coñecemento da tasación de bens inmobles. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B8 |
Coñecer o urbanismo e as técnicas aplicadas no proceso de planificación |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprende a organizar o proceso de construción, transformación, conservación e rexeneración dos asentamentos humanos; dando prioridade á paisaxe, ao tratamento da forma e do espazo baseado nun deseño, perfeccionando a capacidade do alumno para intervir profesionalmente nas distintas áreas urbanas e / ou rurais, poñéndoa en relación co normativo, construtivo, ambiental, social e do temporal e programación económica que supón unha intervención deste tipo. |
A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A44 A45 A46 A47 A52 A53 A55 A58 A59 A60 A61 A62 A63
|
B4 B5 B8 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir coñecemento para proxectar, planificar, coordinar e dirixir o deseño e execución de infraestruturas urbanas, incorporando criterios de sustentabilidade, mínimo impacto ambiental, economía e resiliencia. |
A55 A58 A59 A60 A61 A62 A63
|
B11 B12
|
C6 C8
|
Adquirir coñecemento para proxectar, planificar, coordinar e dirixir o deseño e execución de espazos exteriores públicos ou privados, con criterios de sostibilidade, confort e integración paisaxística. |
A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A44 A45 A46 A47 A52 A53
|
B4 B5 B8
|
C1 C3 C4 C5 C7
|
Aprende a preparar documentación cartográfica adecuada para a análise e transmisión eficaz de información e planificación urbana. |
A1 A2 A3 A6 A10 A59
|
B4 B8
|
C3 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Técnicas de representación en planificación urbana |
- Sistemas de información xeográfica
- Convencións, notacións e normas técnicas de planificación
|
O sistema de planificación urbana |
- Marco xeral: tipos de plans, obxectivos, procesos, fases, alcance e aplicación
- Clasificación do solo: clases de solos, criterios de delimitación, efectos de clasificación, condicións sectoriais e limitacións regulamentarias
- Planificación do desenvolvemento: tipos e alcance dos plans de desenvolvemento, relación co plan xeral, normas urbanísticas, criterios de xestión.
- Plans especiais: obxectivos e alcance dos plans especiais, tipos de plans especiais, criterios de ordenación, exemplos.
- Ordenanzas e tipoloxías: ordenanza como mediador entre o proxecto arquitectónico e o planeamento urbanístico; a definición da ordenanza, a súa interpretación e aplicación; os detalles da ordenanza que definen a calidade urbana; tipoloxías urbanas e parámetros urbanos
- Economía e planificación: concepto de cargas e beneficios; consideración de cargas e beneficios na definición de planificación; estudos económicos nos plans.
- Sostibilidade e planificación: o impacto das actividades urbanas, ferramentas de avaliación, estratexias de mitigación, emerxencia climática e resiliencia, contexto global (ODS, Axenda Urbana, Acordo Verde Europeo, etc ...)
|
Proxectos de urbanización |
- Marco xeral: alcance, obxectivos, contidos, relación coas outras fases da planificación.
- Deseño de espazo público: alcance, criterios, accesibilidade, inclusión, participación.
- Deseño e trazado de rúas: a rúa como elemento articulador da relación social; mobilidade urbana multimodal (vehículos motorizados e non motorizados, transporte público, peóns ...) e o seu reflexo espacial; deseñar estratexias para unha cidade a escala humana.
- Infraestruturas urbanas: redes de servizos (iluminación, saneamento, xestión de augas pluviais, abastecemento, enerxía), criterios de deseño e trazado, integración e coordinación, sostibilidade.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A44 A45 A46 A47 A52 A53 A55 A58 A60 A61 A62 A63 B4 B5 B8 B11 C1 C3 C4 |
24 |
48 |
72 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A3 A6 A10 A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A44 A45 A46 A47 A52 A53 A55 A58 A59 A60 B5 B8 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C7 C8 |
10 |
10 |
20 |
Sesión maxistral |
A52 A53 A55 A58 A59 A61 B8 B11 |
10 |
10 |
20 |
Análise de fontes documentais |
C3 C4 C5 C8 |
1 |
1 |
2 |
Proba mixta |
A35 A52 A53 A55 A58 A59 A60 B8 C1 |
1 |
2 |
3 |
Seminario |
A1 A2 A3 A6 A10 C6 |
10 |
10 |
20 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A55 C4 |
2 |
4 |
6 |
Proba práctica |
A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A45 A46 A47 A52 A53 A59 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución dunha ordenación urbanística nun ámbito proposto polo profesorado da materia. O seguimento do traballo será presencial e cada semana revisaranse os avances segundo o calendario marcado. |
Aprendizaxe colaborativa |
Exercicios guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. Parte deste traballo farase dando apoio ao programa coordinado por Proxectos 8. |
Sesión maxistral |
As clases teóricas axudarán a presentar temas instrumentais e referencias ao proxecto |
Análise de fontes documentais |
O traballo proposto implicará a recollida e procesamento de fontes documentais para desenvolver unha cartografía analítica e proactiva, completando e actualizando a información existente a través do traballo de campo. Amais, usaranse as bases cartográficas existentes nos distintos repositorios institucionais. |
Proba mixta |
Exame de avaliación do nivel de coñecemento dos contidos da materia. A proba poderá incluír preguntas de resposta breve, resposta múltiple, esquemas, debuxos ou diagramas.
|
Seminario |
Sesións de traballo en grupo enfocado na introdución aos Sistemas de Información Xeográfica |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Preparación de material síntese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a finais de curso no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, vídeos, textos, performances, etc.).
Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas, simposios, conferencias, etc.), organizados pola ETSAC, o DPAUC, etc., indicados polo profesorado da materia como parte do contido docente do curso, co obxectivo de proporcionar ao alumnado coñecementos e experiencias actuais referentes a un determinado ámbito de estudo |
Proba práctica |
Proba individual que consistirá na resolución, a nivel esbozo-anteproxecto, dun programa de intervención sobre o un ámbito dado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Obradoiro |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
O traballo do curso realizarase segundo as directrices dos titores. Os obradoiros desenvolveranse na aula onde o titor estará dispoñible para responder ás dúbidas. O seguimento das actividades levarase a cabo nas correccións individuais ou de equipo. Os titores recollerán indicios sobre o seguimento individual do curso, que será parte da avaliación. As preguntas comúns pódense resolver a través de Moodle |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A45 A46 A47 A52 A53 A59 |
Será valorada a capacidade de interpretación e resolución efectiva do problema proposto, tendo en conta as restricións do lugar, tanto programáticas, ambientais, topográficas ou normativas |
10 |
Obradoiro |
A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A44 A45 A46 A47 A52 A53 A55 A58 A60 A61 A62 A63 B4 B5 B8 B11 C1 C3 C4 |
A participación activa na clase, a asistencia, o progreso adecuado no traballo e o cumprimento dos obxectivos concretos propostos na declaración do taller serán avaliados. As obras incluirán unha parte do grupo e un desenvolvemento individual. Cada unha destas partes será avaliada de forma independente e será necesario aprobar as dúas partes. |
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A3 A6 A10 A34 A35 A36 A37 A39 A41 A42 A44 A45 A46 A47 A52 A53 A55 A58 A59 A60 B5 B8 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C7 C8 |
Evalúarase o participar activamente, actitude crítica, cultura arquitectónica e urbana e a capacidade de articular e expoñer opinións motivadas en público. |
30 |
Proba mixta |
A35 A52 A53 A55 A58 A59 A60 B8 C1 |
Avaliarase a adquisición dos coñecementos teóricos introducidos no curso |
10 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A55 C4 |
Preparación de material síntese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a finais de curso no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, vídeos, textos, performances, etc.). |
10 |
|
Observacións avaliación |
Naavaliación xeral do curso computarán os seguintes aspectos: asistencia eparticipación en clase e talleres, avaliación do traballo en grupo, avaliacióndo traballo individual, proba final (mixta e práctica). Paraaprobar o curso é necesario superar cada unha destes baremos: -Asistencia ás clases: 80% mínimo de sesións de clases e 80% de sesiónsinteractivas. Ademais, o equipo docente avaliará se a asistencia está activamediante a participación nas sesións lectivas (respondendo ás preguntasformuladas), en correccións de equipo ou de xeito individual. A participaciónactiva pode valorarse como un aumento na nota final. -Obradoiro (U5): mínimo 5 -Aprendizaxe colaborativa (Obradoiro Proxectos): mínimo 5 -Proba mixta: mínimo 5 -Proba práctica: mínimo 5 Nocaso de suspenso nunha das partes na primeira oportunidade, deberá repetirse nasegunda oportunidade. Polo tanto, proporcionarase unha lista de alumnado coaspartes a repetir. A nota da primeira oportunidade será "Suspenso" sese presentou pero non aprobou ningunha das partes ou "Non Presentado"se non entregou ningún dos elementos avaliables. Paraos estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo a"Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo de estudantes de graona UDC", a asistencia mínima a clase será do 60%, tanto nas sesiónsinteractivas como nas sesións expositivas. O resto dos elementos de avaliaciónserán os mesmos que no caso xeral. En relación coa proba final, seguirase odisposto no artigo 12 das "Normas de avaliación, revisión e reclamación decualificacións para estudos de grao e máster na UDC" (versión consolidada2017) Exención académica: non se contempla, por tratarse dunha materia na que o obradoiro é a metodoloxía fundamental. A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na correspondente convocatoria, quedando así invalidada calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación. a convocatoria extraordinaria. Segundaoportunidade: Paraaprobar a materia na segunda oportunidade, é necesario repetir todos oselementos avaliables nos que non se acadou o aprobado. Otraballo do curso (Obradoiro de Planificación e AprendizaxeColaborativa-Urbanización con Proxectos) será reelaborado, corrixido oucompletado segundo as indicacións dos titores da materia. Para iso, recoméndaseque os equipos fagan uso de titorías académicas cos seus correspondentestitores durante o segundo semestre. Os traballos entregaranse, como máximo, ataunha semana antes do exame de segunda oportunidade. Os estudantes que teñan traballo pendente non entregado non poderán presentarse ao exame. Paraaprobar a materia na segunda oportunidade, é necesario acadar un 5 cada un doselementos avaliables: - Obradoiro (U5): mínimo 5 -Aprendizaxe colaborativa (Obradoiro): mínimo 5 -Proba mixta: mínimo 5 -Proba práctica: mínimo 5 Osestudantes que non cumpriran a asistencia mínima a clase durante o períodolectivo non serán elixibles para unha avaliación positiva. Se nalgún destes elementos non se alcanza un 5, a nota será de suspenso. Nonobstante, a participación activa na clase, durante o curso escolar, quedemostre un coñecemento adecuado dos contidos da materia pode ser valorada poloprofesorado en situacións próximas ao aprobado, na proba práctica ou na probamixta.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Ashihara, Y. (1982).
El diseño de espacios exteriores. Barcelona:Gustavo Gili Bentley, Alcock,Murrain McGlynn, Smith (1999). Entornos vitales. Hacia un entorno urbano y
arquitectónico más humano. Manual Práctico. Barcelona:Gustavo Gili Busquets, J & Correa, F. (2006). Ciudades X Formas. Una nueva mirada hacia el proyecto urbanístico. Harvard
University Corominas, M. Sabaté,
J. Sotoca, A. (2007). Planes muy especiales. COAC Escola Sert DALDA ESCUDERO, Juan
Luís. DRU-2. Teoría y método del planeamiento general y urbano. A Coruña:
Departamento de Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo, Universidade da Coruña,
2009 Fariña Tojo, J.
(2015) Clima Territorio y Urbanismo. Universidad Politécnica de Madrid. Fernández Prado, M.
Rodríguez Álvarez, J. ed. (2013)DRU 7: Miscelánea
Urbanística:Experiencias, retos e instrumentos. Departamento de
Proyectos Arquitectónicos y Urbanismo. Universidade da Coruña Forman, R. T.T. (2007) Urban Regions. Ecology and
Planning Beyond the City. Cambridge University Press. Gehl, J. & Svarre B. (2013) How to study public
life. Island Press Gehl, J. (2006). La
humanización del espacio urbano. La vida social entre los edificios.
Barcelona:Editorial Reverté Gehl, J. (2010)
Ciudades para la gente. Ediciones Infinito GONZÁLEZ-CEBRIÁN
TELLO, José Juan. DRU-3. Intervención sobre el Medio Rural en Galicia. Una
aproximación a su realidad territorial. A Coruña: Departamento de Proxectos
Arquitectónicos e Urbanismo, Universidade da Coruña, 2009. GONZÁLEZ-CEBRIÁN
TELLO, José Juan; GONZÁLEZ HARGUINDEY, Javier; PEÑA PEREDA, Felipe (coords.).
DRU-6. Juan Luís Dalda Escudero. Urbanista. A Coruña: Departamento de Proxectos
Arquitectónicos e Urbanismo, Universidade da Coruña, 2011 Herce, M. (2009).
Sobre la movilidad en la ciudad. Barcelona:Editorial Reverté McCluskey, J. (1985).
El diseño de vías urbanas. Barcelona:Gustavo Gili McCluskey, J. (1987).
Parking. Manual de diseño ambiental. Barcelona:Gustavo Gili McHarg, I. (1972) Design with Nature New York
Doubleday & Company 1972 Salvador Palomo,
P. J. (2003). La planificación verde en las ciudades. Gustavo Gili. Sennett, R. (2018) Living and Dwelling. Ethics for the City. Penguin Books Sennett, R. (2020) Construir
y Habitar. Ética para la ciudad. Anagrama Sim, D. (2019) Soft City: Building Density for Everyday Life. Island Press Solá-Morales,M. (1987). El
proyecto urbano I. UR N5 Solá-Morales,M.
(1988). El proyecto urbano II. UR N6 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Urbanística 1/630G02018 | Urbanística 4/630G02032 | Urbanística 3/630G02029 | Urbanística 2/630G02024 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Paisaxe e Hábitat sostible/630G02056 | Actuacións Urbanísticas Contemporáneas/630G02060 |
|
|