Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A68 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Composición no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento e comprensión das máis salientables estratexias de intervención contemporánea no construido, para a súa aplicación nos procesos de proxecto. |
A68
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1 Tema introdutorio: O valor do pasado, das teorías do XIX á negación da modernidade |
- A conciencia do valor do existente: Alberti e Michael Angelo
- Os dous polos dialécticos do XIX: Ruskin e Viollet
- A ahistoricidade moderna
|
2 Carlo Scarpa: a narratividade secuencial e o valor do detalle singular |
- Análise do Castelvecchio de Verona
- Análise do Palazzo QueriniStampalia
|
3 Lina Bo Bardi: o espazo vivido |
- Análise do CESC Fábrica Pompéia
- Análise das intervenciones en Salvador de Bahía
- Análise do Teatro Oficina
|
4 Alison e Peter Smithson: orde conglomerado e signos de ocupación |
- Análise comparado das viviendas dos Smithson
- Análise do Solar Pavillion
- Análise da Hexenhaus
|
5 Gordon Matta-Clark: a arte como instrumento de intervención arquitectónica |
- As intervenciones de Matta-Clark e as súas consecuencias arquitectónicas.
- Análise de Orange Caribbean
|
6 Rem Koolhaas: o arquitecto como “curator” |
- Análise da Fondazione Prada
- Análise da intervención no Hermitage
- Cronocaos: teoría da intervención contemporánea
|
7 Conclusión e recapitulaciones: outras experiencias e teorías |
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
B2 B3 C3 |
15 |
42 |
57 |
Proba mixta |
B1 B4 B5 C1 |
3 |
16.5 |
19.5 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A68 B5 C1 C4 C6 C8 |
0 |
3 |
3 |
Sesión maxistral |
A68 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
0 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas, conferencias, etc), organizados pola ETSAC, DPAUC, etc, indicados polo profesorado da materia, como parte dos contidos docentes do curso, co obxectivo de proporcionar ao alumnado coñecementos e experiencias actuáis referentes á asignatura.
Preparación de material síntese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a finais de curso, no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso DPAUC" (Paneis, maquetas, debuxos, videos, textos, performances, ...) |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
Descrición |
Os traballos consistirán na análise de propostas arquitectónicas en relación ao temario do curso. Os traballos serán en grupos de tres alumnas-os. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
B2 B3 C3 |
Os traballos, realizados en grupo, terán unha cualificación máxima de 3 puntos. Será preciso ter entregado os traballos para superar a asignatura. |
30 |
Proba mixta |
B1 B4 B5 C1 |
Un exame ao final do cuatrimestre, referido á totalidade de todos os contidos do curso. A este exame corresponderá un 70% da cualificación final. No mesmo, é preciso acadar unha cualificación de 4 (sobre un máximo de 10) para poder superar a asignatura e poder facer media cos traballos. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia regular (mínimo un 80%) será imprescindible para realizar o traballo tutelado e a proba mixta. Para concorrer á segunda oportunidade de cada convocatoria será imprescindible ter entregado, na primeira, o traballo desenvolvido durante o curso e revisado polo profesorado da asignatura. Este traballo tutelado pode ser ampliado e correxido para ser reavaliado na segunda oportunidade. Os estudantes repetidores que en convocatorias anteriores teñan seguido o curso, entregado e aprobado o traballo, terán dúas opción que deben elexir ao comenzo do curso: 1 Cursar a asignatura como si fosen alumnos-as de primeira matrícula. 2 Cursar a asignatura sin facer o traballo. En caso de optar por esta segunda modalidade, a calificación final será, únicamente, a obtida na proba mixta. Avaliación en convocatoria adiantada: Para poder optar á avaliación en convocatoria adiantada deben cumprirse as condicións de avaliación xeral nun curso previo. Medidas para o estudantado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia : Non se contemplan. Plaxio. No relativo ao plaxio se atenderá ao indicado no Art. 14º das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC: "A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobado, implicará directamente a calificación de suspenso (0) na materia da convotatoria correspondente, invalidando así calquera calificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
SEMI, Franca (2010). A lezione con Carlo Scarpa. Venecia: Cicero
SOLÁ-MORALES, Ignasi de (2006). Intervenciones. Barcelona: GG
BO BARDI, Lina (1996). Lina Bo Bardi. Sao Paulo: Imprenta Oficial
BO BARDI, Lina (2014). Por escrito. Textos escogidos 1943-1991. México DF: Alias
KOOLHAAS, Rem (2014). Preservation is overtaking us. Nueva York: GSAPP Books
SMITHSON, Alison y Peter (2001). The charged void: Architecture. Nueva York: The Monacelli Press
CORBEIRA, Darío (Ed) (2000). ¿Construir... o deconstruir? Textos sobre Gordon Matta-Clark. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Teoría da Arquitectura/630G02025 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|