Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos, a nivel de xestión. |
A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A3 |
Efectuar as operacións de combustible e lastre, a nivel de xestión. |
A4 |
Elaborar plans de emerxencias e de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións, a nivel de xestión. |
A5 |
Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A9 |
Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión. |
A10 |
Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión. |
A11 |
Organizar procedementos seguros de mantemento e reparacións, a nivel de xestión. |
A12 |
Organizar e dirixir a tripulación, a nivel de xestión. |
A14 |
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión. |
A15 |
Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión. |
A16 |
Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión. |
A18 |
Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios. |
A19 |
Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación. |
A20 |
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
A21 |
Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña. |
A22 |
Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima. |
A23 |
Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico. |
A24 |
Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña. |
A25 |
Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B8 |
Versatilidade. |
B9 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B10 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e aplicar todas as técnicas de mantemento correspondente á enxeñaría de mantemento en instalacións marítimas e terrestres.
|
AC4 AC9 AC11 AC19 AC21 AC22 AC23
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC11
|
CC4 CC6 CC7
|
Aprender a implantar melloras no ámbito do mantemento co fin de incrementar a eficencia e eficacia das instalacións, así como a rentabilidade económica das mesmas. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC9 AC11 AC18 AC19 AC20 AC21 AC22 AC23 AC25
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC7 CC8
|
Aplicar procesos de control de calidade nas tarefas de mantemento.
|
AC5 AC9 AC10 AC11 AC16 AC20 AC21 AC22 AC23 AC24
|
BC1 BC4 BC6 BC9 BC10 BC11
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC7 CC8
|
Saber utilizar y desarrollar herramientas infomáticas en el campo del mantenimiento |
AC9 AC11 AC12 AC15 AC19 AC21 AC23 AC24
|
BC1 BC7 BC9 BC11
|
CC3 CC4 CC6 CC7 CC8
|
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
AC2
|
|
|
Garantizar que se observan las prácticas de seguridad en el trabajo, a nivel de gestión. |
AC5
|
|
|
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendimento e a súa capacidade, a nivel de xestión.
Funcionamento, vixilancia, avaliación do rendimento e mantemento da seguridade da instalación de propulsión e da maquinaria auxiliar. |
AC8
|
|
|
Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión. |
AC10
|
|
|
Organizar e dirixir a tripulación, a nivel de xestión. |
AC12
|
|
|
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión. |
AC14
|
|
|
Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión. |
AC15
|
|
|
Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión. |
AC16
|
|
|
Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios. |
AC18
|
|
|
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
AC20
|
|
|
Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico. |
AC23
|
|
|
Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña. |
AC24
|
|
|
Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial. |
AC25
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.- Mantemento Preventivo. |
1.1.- Mantemento Preventivo
1.2.- Técnicas de Mantemento Predictivo
1.3.- Rentabilidad do Mantemento Predictivo
1.4. Inspección e axuste dos equipos.
1.5. Ensaios non destructivos
1.6.- Planificar o mantemento, verificacions obligatorias e de clase.
1.7.- Organización dos procedementos seguros do mantemento. |
2.- Mantemento Correctivo e diagnosis de avarías. |
2.1 Mantemento correctivo.
2.2 Detección de defectos de funcionamento das máquinas.
2.3 Localización de fallos e medidas para previr as avarías. Técnicas de diagnóstico.
2.4. Localización y corrección de fallos dos sistemas de vixilancia.
2.5.- Planificar as reparacións.
2.6.- Mecánica naval. Metodoloxía de reparación
2.7 Organización de procedementos seguros de reparación. |
3.- Mantemento do sistema de propulsión e auxiliar |
3.1. Funcionamiento, vixilancia, evaluación do rendimiento e mantemento eficaces da seguridade da instalación de propulsión e da maquinaria auxiliar |
4.- Mantemento dos equipos, sistema de bombeo e tuberías no buque. |
4.1 Funcionamiento e mantemento da maquinaria
4.2.Funcionamiento e mantemento dos sistemas de bombeo e tuberías |
5. Mantemento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade. |
5.1 Mantemento das condicións operacionais dos sistemas de salvamento,
5.2. Mantemento das condicións operacionais dos sistemas de loita contra incendios.
5.3. Mantemento das condicións operacionais de sistemas de seguridade. |
6.- Normativa, lexislación e seguridade. |
6.1.- Normas ISO
6.2.- Normativa UNE-EN
6.3.- Medidas que se adoptarán para a protección e salvaguarda de todas as persoas a bordo nunha emerxencia.
6.4.- Métodos e dispositivos de prevención, detección e extinción de incendios.
6.5.- Funcións e utilización dos dispositivos de salvamento.
6.6.- Coñecemento do dereito marítimo internacional.
- Certificados e documentos que en virtud dos convenios internacionais hai que levar a bordo, cómo óbtelos e periodos de validez.
- Responsabilidades nacidas das prescripcións aplicables do Convenio internacional sobre líneas de carga.
- Responsabilidades nacidas das prescripcións aplicables do Convenio internacional para a seguridade da vida humana na mar.
- Responsabilidades nacidas do Convenio internacional para previr a contaminación polos buques.
- Declaraciones marítimas de sanidade e prescripciones do Reglamento Sanitario Internacional
- Responsabilidades nacidas dos instrumentos internacionais que afecten a seguridade do buque, o pasaxe, a tripulación e a carga.
- Métodos e dispositivos para previr a contaminación do medio ambiente polos buques.
- Conocimiento da lexislación nacional para aplicar os acordos e convenios internacionais |
7.- Recursos Humans no mantemento. Liderazgo e Xestión. |
7.1 Xestión e formación do persoal de a bordo.
7.2. Xestión das tarefas e da carga de traballo.
1. A planificación e coordinación
2. A asignación de persoal
3. A limitacións de tempo e recursos
4. A asignación de prioridades
7.3. Xestión eficaz dos recursos:
1. Distribución, asignación e clasificación prioritaria dos recursos.
2. Comunicación eficaz a bordo e en terra.
3. Toma de decisións.
4. Traballo en equipo e aproveitamento da experiencia.
5. Determinación, liderazgo e motivación
6. Consecución e mantemento da conciencia da situación.
7.4.- Técnicas de adopción de decisións:
1. Evaluación da situación e do risco
2 Determinación e elaboración de opcións
3. Selección das medidas
4. Evaluación da eficacia dos resultados
7.5.- Elaboración, implantación e supervisión dos procedementos operacionais normalizados.
7.6.- Convenios internacionais marítimos e recomendacións. Legislación nacional conexa |
8.-Fiabilidade, Mantenibilidade e Disponibilidade |
8.1.- Modelos de vida.
8.2.- MTBF y MTTR. |
9.- Xestión económica do mantemento |
9.1.-Introducción
9.2.- Tipos de custes
9.3.- Custes dos presupostos anuais.
9.4.- Elaboración dun presuposto anual. |
10.- Xestión de Repostos |
10.1.- Métodos de Codificacions
10.2.- Cálculo de Rotura de Stock
10.3.- Xestión do almacén |
11. Tecnoloxía dos materiais. |
11.1 Tipos e clasificación dos diferentes aceiros empleados nos diferentes elementos dos buques.
12.2 Diferentes tratamentos térmicos aplicados os aceiros. |
12. Arquitectura naval e construcción de buques. |
12.1. Construcción naval
12.2. Arquitectura Naval. Disposición favorable de elementos |
13. STCW:
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
13.1. Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Xefes de Máquinas e Primeiros Oficiais de Máquinas de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior aos 3000 kW. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Objective test |
A2 A4 A8 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 B2 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C4 C7 |
2 |
2 |
4 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 A11 A12 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
16 |
32 |
48 |
Supervised projects |
A2 A4 A5 A9 A10 A11 A12 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
16 |
72 |
88 |
Document analysis |
A2 A4 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B11 C3 C4 C6 |
1 |
1 |
2 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Objective test |
Realizarase un exame de cuestions teóricas e prácticas |
Guest lecture / keynote speech |
Explicaranse os Temas da asignatura utilizando ferramentas e programas informáticos. |
Supervised projects |
Propondrase un traballo de elaboración e optimización dun plan de mantemento |
Document analysis |
Realizarase unha selección e análise da bibliografía, normativa e documentación necesaria. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
Objective test |
Document analysis |
|
Description |
Tratase de orientar o alumno naquelas cuestions relativas a materia impartida e que resulten de especial dificultade para a sua comprensión.
Tamén se incluen as correspondentes revisions das memorias e traballos da avaliación continua.
Os canais de información e contacto serán a Facultade Virtual e as titorías individualizadas que se desenrolan durante seis horas o largo da semana |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A2 A4 A5 A9 A10 A11 A12 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase a calidade e aportación do alumno o traballo proposto |
50 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 A11 A12 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase a asistencia participativa na aula |
10 |
Objective test |
A2 A4 A8 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 B2 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C4 C7 |
Realizaranse probas escritas sobre temas da materia |
35 |
Document analysis |
A2 A4 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B11 C3 C4 C6 |
Tendrase en conta a destreza do alumno na búsqueda de documentación e normativa o respeto |
5 |
|
Assessment comments |
The evaluation criteria set out in Table A-III / 2 of the STCW Code, and set out in the Quality Assurance System, will be taken into account when designing and conducting the evaluation. Students with recognition of part-time dedication and academic exemption from exemption from attendance, as established in the "RULE GOVERNING THE REGIME OF DEDICATION TO THE STUDY OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN THE UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 and 7.5) ( 04/05/2017): - Attendance / participation in the activities of minimum class: 66%, being exempt the attendance to the master classes Fraudulent conduct of tests or assessment activities, once verified, will directly involve the "0" failing grade in the subject in the corresponding call, thus invalidating any qualification obtained in all assessment activities for the extraordinary call. "
|
Sources of information |
Basic
|
|
F. Monchy. Teoría y Práctica del mantenimiento Industrial. Masson.2000
Creus Antonio. Fiabildad y Seguridad. Su aplicación a los procesos industriales. 2000
Bertrand L. Amstadter. Matemáticas de la fiabilidad. Mir. Moscú 1991.
Gomez Melis, Guadalupe. Fiabilitat Industrial. Barcelona. Ediciones UPC. 2000 |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|