Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A5 |
Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión. |
A6 |
Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión. |
A7 |
Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión. |
A9 |
Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión. |
A13 |
Planificar e programar as operacións, a nivel de xestión. |
A14 |
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B9 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Falar ben en público |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Xestión do mantemento e reparación de máquinas eléctricas.
Xestión do funcionamento da maquinaria principal e auxiliar
Xestión de probas, detección de avarías, reparación e mantemento de equipos eléctricos.
Xestión de prácticas de seguridade no traballo.
Xestión de dispositivos electrónicos de potencia
A2 - Detectar e definir a causa do mal funcionamento da máquina e reparalos, a nivel de xestión.
A5 - Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo a nivel de xestión.
A6 - Arrancar e deter a máquina principal de propulsión e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, en
nivel de xestión.
A7 - Facer funcionar os equipos eléctricos e electrónicos a nivel de xestión.
A8 - Operar a máquina, controlar, supervisar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A14 - Probar equipos eléctricos e electrónicos, detectar avarías e mantelos en estado de funcionamento ou reparalos a nivel
xestión. |
AM2 AM5 AM6 AM7 AM9 AM13 AM14
|
BM2 BM4 BM5 BM7 BM9 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM1 CM3 CM6 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCIÓN Á PROPULSIÓN ELÉCTRICA
|
- Función de xestión nunha planta de propulsión eléctrica naval.
- Selección de compoñentes de estado sólido segundo a facilidade de mando, velocidade de conmutación e rango de potencia.
- Análise dos tipos de instalacións navais de propulsión eléctrica. Evolución. Instalacións actuais en uso. Novas construcións.
-Motores azimutais. Características. Análise dos distintos tipos polo seu motor de accionamento e alcance de potencia.
- Estudo de alternativas de centrais. Implicacións técnicas, económicas e operativas. Tendencias actuais en función do tipo de buque.
- Alta tensión en propulsión e distribución.
- Xestión dunha central de propulsión naval. |
INSTALACIÓNS ELÉCTRICAS
|
- Interpretación de documentación técnica en máquinas e sistemas eléctricos.
- Cálculo de liñas e proteccións.
- Plantas tipo propulsión eléctrica naval.
- PODs
- Xustificación técnico-económica. Campos de aplicación.
- Novos deseños.
- Xestión dunha central de propulsión naval.
- Power Management Systems. |
ELECTRÓNICA DE POTENCIA E MÁQUINAS ELÉCTRICAS
|
- Dispositivos electrónicos de potencia, circuítos de control de potencia, circuítos rectificadores e convertidores. Aplicacións.
- Montaxe, probas, mantemento e reparación de máquinas eléctricas e instalacións eléctricas.
- Electrotecnoloxía mariña, electrónica, electrónica de potencia, máquinas de control automático e dispositivos de control
seguridade
- Conversores de enerxía eléctrica directa e indirecta.
- Compoñentes electrónicos de potencia.
- Características do proxecto de instalacións de alta tensión.
- Piezas de respeto |
RISCOS ELÉCTRICOS |
Prevención de riscos laborais e protección ambiental.
Avaliación de riscos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A2 B4 C3 |
5 |
1 |
6 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A7 A9 A13 A14 B5 B7 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C9 |
4 |
1 |
5 |
Solución de problemas |
B9 C6 |
4 |
1 |
5 |
Discusión dirixida |
A5 B2 B5 B7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Presentación oral |
A2 A5 B5 |
97 |
1 |
98 |
Proba obxectiva |
B2 C3 C6 |
2 |
1 |
3 |
Lecturas |
A5 |
1 |
1 |
2 |
Análise de fontes documentais |
C8 |
4 |
1 |
5 |
Seminario |
B9 C3 C8 |
21 |
1 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
De acuerdo con el interés individual o del grupo |
Prácticas de laboratorio |
Complementarias a los realizadas en los cursos anteriores |
Solución de problemas |
Resolución razonada a los problemas propustos |
Discusión dirixida |
Ante cuestiones planteadas, discusión de las distintas alternativas. |
Presentación oral |
Exposición de los conceptos teóricos |
Proba obxectiva |
acorde a los conceptos a desarrollar |
Lecturas |
De la amplia bibliografía proporcionada |
Análise de fontes documentais |
De acuerdo con el contenido |
Seminario |
Incidiendo en aspectos de interés particular |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Discusión dirixida |
Presentación oral |
Proba obxectiva |
Lecturas |
|
Descrición |
Realización de prácticas con cadros eléctricos que implementan a montaxe de circuítos despois do deseño.
Despois da entrega dos boletíns do problema, dando tempo á resolución por parte dos alumnos, resolveranse na aula, aclarando as dúbidas.
A discusión dirixida trata de suscitar cuestións cuxa solución implica o coñecemento do tema anteriormente comentado.
A exposición oral consistirá no desenvolvemento explicativo das materias da materia, por parte do profesor, utilizando diversos recursos educativos.
A proba obxectiva incluirá normalmente o desenvolvemento de cuestións teóricas, problemas e a elaboración de esquemas eléctricos.
A lectura versará sobre artigos técnicos en inglés sobre o contido da materia.
Os seminarios realizaranse con pequenos grupos que abordarán un tema e fomentarán a participación e o traballo en grupo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
B9 C3 C8 |
Seminario Incidiendo en aspectos de interés particular
|
5 |
Prácticas a través de TIC |
A2 B4 C3 |
Prácticas a través de TIC De acuerdo con el interés individual o del grupo
|
10 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A7 A9 A13 A14 B5 B7 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C9 |
Prácticas de laboratorio Complementarias a los realizadas en los cursos anteriores
|
5 |
Solución de problemas |
B9 C6 |
Solución de problemas Resolución razonada a los problemas propuestos
|
5 |
Discusión dirixida |
A5 B2 B5 B7 C8 |
Discusión dirixida Ante cuestiones planteadas, discusión de las distintas alternativas.
|
5 |
Presentación oral |
A2 A5 B5 |
Presentación oral: Exposición de los conceptos teóricos
|
5 |
Proba obxectiva |
B2 C3 C6 |
Proba obxectiva : acorde a los conceptos a desarrollar
|
60 |
Lecturas |
A5 |
Lecturas De la amplia bibliografía proporcionada
|
5 |
|
Observacións avaliación |
As porcentaxes son só unha primeira aproximación. Os criterios de avaliación contemplados na táboa A-III / 2 do Código STCW e incluídos no Sistema de Garantía de Calidade teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. Coa avaliación trátase de verificar as competencias específicas A2-A5-A6-A7-A14 e o tipo transversal B: B2-B4-B5 Os criterios de avaliación contemplados nas táboas A-III / 1 e A-III / 3 do STCW, e incluídos no sistema de garantía de calidade, téñense en conta para que os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica exención de asistencia, como establece a "REGRA QUE REGULA OU REGRAS DE DEDICACIÓN A ESTUDAR DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Artes. 2.3; 3. b; 4.3 e 7.5) (05/04/2017): Tera dereito a presentarse a un obxectivo obxectivo coa posibilidade de obter unha nota ao 100%.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Electrotecnia. Máquinas Eléctricas e Sistemas Eléctricos do Buque/631G02253 | / |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Complemento a las asignaturas previamente cursadas
Sería conveniente tener conocimientos de la hoja de cálculo Excel.
Se propondrá la elaboración de una aplicación simulando la evolución de parámetros según distintos modos de operación de una planta de propulsión eléctrica naval. |
|