Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A6 |
Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión. |
A7 |
Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A18 |
Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios. |
A20 |
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
A22 |
Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima. |
A23 |
Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico. |
A24 |
Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B10 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Falar ben en público |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento das diversas enerxías alternativas.
|
AC2 AC6
|
BC1 BC10 BC12 BC13 BC14
|
CC1 CC2
|
Ser capaz de analizar as posibilidades de integrar as distintas enerxías alternativas ás instalacións mariñas. |
AC22 AC23
|
BC7 BC16
|
CC6
|
Ser capaz de integrar diferentes enerxías alternativas nos procesos de Enxeñaría Mariña.
|
AC24
|
BC2 BC13 BC14 BC15
|
CC9
|
Ser capaz de valorar o impacto ambiental das enerxías alternativas.
|
AC8
|
BC6 BC11
|
CC4 CC6 CC7
|
Implantación de sistemas enerxéticos sustentables. |
AC2 AC7 AC8 AC18 AC20 AC23 AC24
|
BC2 BC3 BC4 BC5
|
CC6 CC7 CC8 CC9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1- Renewable energy |
Definición de enerxía, dimensións físicas e unidades.
Aproveitamento en buques. |
2- Thermal utilization of solar energy |
Natureza e dispoñibilidade da radiación solar.
Colectores solares - Xeración de enerxía eléctrica a partir de enerxía solar térmica de alta temperatura - Motores solares.
Aproveitamento en buques.
|
3- Solar energy. Photovoltaic devices
|
Fundamentos físicos.
Radiación solar.
Aspectos económicos dos sistemas fotovoltaicos
Impacto ambiental dos sistemas fotovoltaicos.
Aproveitamento en buques. |
4- Biomass | Energy
|
Biocombustibles
Pirólisis e gasificación.
Dixestión anaeróbica.
Impactos ambientais do uso da biomasa.
Aproveitamento en buques. |
5- Wind Energy
|
Aproveitamento enerxía eólica offshore e onshore.
Aproveitamento en buques. |
6- Hydraulic energy
|
Turbinas hidráulicas.
Criterios de selección da turbina máis adecuada. Velocidade específica e intervalos de aplicación. |
7- Seawater energy
|
Recursos mareomotrices a escala mundial.
Electricidade a partir do salto xerado en presas polas mareas.
Presas mareomotrices.
Tipos de turbinas para a xeración de electricidade en centrais mareomotrices.
Electricidade a partir de correntes da marea. |
8- Wave energy
|
Dispositivos flotantes.
Outros dispositivos convertidores de enerxía da ondada. |
9- Conversion of ocean thermal energy
|
Conversión de enerxía térmica oceánica |
10- Geothermal energy
|
Magnitude dos recursos xeotérmicos.
Orixe e características da enerxía xeotérmica.
Formas de explotación de recursos xeotérmicos. |
11- Storage and distribution of energy
|
Almacenamento biolóxico.
Almacenamento químico.
Acumuladores.
Células de combustión.
Almacenamento mecánico de enerxía.
Almacenamento de enerxía en forma de aire comprimido.
Almacenamento de enerxía calorífica. |
12- Utilization of renewable energy sources of ships
|
Utilización das fontes de enerxía renovable en buques. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A6 A7 A8 A18 B1 B6 C6 C7 |
24 |
18 |
42 |
Supervised projects |
A20 A22 A23 A24 B2 B4 B5 B7 B11 B12 B13 B14 B15 C8 |
2 |
8 |
10 |
Oral presentation |
B3 B10 B16 C1 C2 C4 C9 |
2 |
1 |
3 |
Objective test |
B11 B13 B15 C1 C2 |
3 |
12 |
15 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos temas na aula, con posibilidade de realizar debates sobre eles, etc.
|
Supervised projects |
O alumnos desenvolverán traballos sobre temas puntuais que serán tutelados polo profesor.
|
Oral presentation |
O alumno desenvolverá en forma de explicación, os traballos ou exercicios realizados en casa.
|
Objective test |
O alumno debe responder as cuestións formuladas polo profesor. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
Oral presentation |
Objective test |
|
Description |
O profesor estará dispoñible para a aclaración de dúbidas e preguntas posibles, acerca de calquera das metodoloxías da materia, no horario de titorías.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
B11 B13 B15 C1 C2 |
It allows evaluating and verifying the expected results with respect to the global content of the subject. Verify the degree of achievement of the proposed objectives |
100 |
|
Assessment comments |
The evaluation criteria contemplated in table A-III / 2 of the STCW Code, and included in the Quality Assurance System, will be taken into account when designing and carrying out the evaluation. Master session: A2, A7, A8, B6, C8 Tutored jobs: A18, A20, A23, A24, A25, B1, B4, B5, B7,, C6 Oral presentation: B3, B11, C1, C2 Objective test: A6, B2, B4, B10, C1, C2, C7 Students with recognition of part-time dedication and academic exemption from attendance exemption, as established by the "RULE THAT REGULATES THE REGIME OF DEDICATION TO DEGREE STUDENTS AT THE UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3; 7.5) ( 05/04/2017): You will have the right to take an objective test with the possibility of obtaining 100% of the grade.
|
Sources of information |
Basic
|
UNED (2009). Centrales de energías renovables: generación eléctrica con energías renovables. Madrid : Pearson Educación
González Velasco, Jaime (2009). Energías renovables. Barcelona : Reverté
Creus Solé, Antonio (2009). Energías renovables. Barcelona : Ceysa
Fernández Salgado, José M (2009). Tecnología de las energías renovables. Madrid : AMV : Mundi-Prensa |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Off-Shore Technology/631480211 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Por ser unha materia optativa de Master, o que implica cursar o Grao; non se require ningún requisito previo adicional. |
|