Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A9 |
Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión. |
A16 |
Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión. |
A19 |
Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación. |
A20 |
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B10 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Falar ben en público |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecementos dos procesos básicos da combustión, que son claves para a correcta xestión de equipos de propulsión e servizos auxiliares.
|
AM2 AM8 AM9 AM16 AM19 AM20
|
BM1 BM2 BM3 BM5 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM1 CM2 CM4 CM9
|
Ser capaces de evaluar a operación de equipos de combustión, responder aos avances tecnolóxicos neste campo e aportar solucións nun ámbito tan multidisciplinar como o da Inxeñaría Mariña. |
AM9 AM19 AM20
|
BM4 BM6 BM7 BM10 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM6 CM7 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Combustión |
1. Introducción a combustión
2. Clasificación dos procesos de combustión. Plantexamento xeneral do problema.
3. Estequiometría da combustión de combustibles sólidos, líquidos y gasosos.
4. Composición dos gases contaminantes. Carga contaminante.
5. Modos de combustión. Premezcla, difusión.
6. Atomización e combustión de gotas.
7. Formación de emisións contaminantes. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
B1 B4 B7 C2 C6 C8 |
1 |
1 |
2 |
Estudo de casos |
A2 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C7 |
5 |
15 |
20 |
Proba obxectiva |
A8 A9 A16 A19 A20 B2 B10 B11 C1 |
3 |
0 |
3 |
Solución de problemas |
A2 A9 A16 A20 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 C4 C6 C8 |
6 |
18 |
24 |
Presentación oral |
B15 B16 C9 |
4 |
4 |
8 |
Sesión maxistral |
A2 A8 A9 A16 A19 C8 |
7 |
7 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Levarase a cabo unha análise e selección das fontes documentais máis actualizadas, con axuda de novas tecnoloxías, para acadar os obxetivos plantexados. |
Estudo de casos |
Proposta de casos prácticos, resolución e crítica. |
Proba obxectiva |
Faranse probas orais e/ou escritas que constarán de cuestións teóricas e prácticas. |
Solución de problemas |
Resolver os problemas en canto ao diseño e comportamento real. |
Presentación oral |
Presentación oral na aula dos casos prácticos para discusión e avaliación cos compañeiros |
Sesión maxistral |
Farase unha explicación detallada dos contidos da materia. O alumno contará con material bibliográfico do tema a tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno na clase, a través de comentarios que traten de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Análise de fontes documentais |
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
Presentación oral |
|
Descrición |
ANÁLISE DE FONTES DOCUMENTAIS. Farase unha atención persoalizada sobor da selección das fontes bibliográficas e as publicacións especializadas.
ESTUDO DE CASOS. Escolleranse para a sua análise preferentemente casos dos que se teña documentación de explotación ineficiente, facendo un seguimento do desenrrolo dos mesmos de forma individualizada.
PRUEBA OBXETIVA. Faranse probas orais e/ou escritas que constarán de cuestións teóricas e prácticas.
SOLUCIÓN DE PROBLEMAS. Os problemas propostos serán resoltos po-lo alumno, facéndose un seguimento permanente.
Resolución das dificultades no traballo.
SESIÓN MAXISTRAL. Farase a explicación detallada dos contidos da materia. O alumno contará con material bibliográfico do tema a tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.
ATENCIÓN PERSOALIZADA. Farase en horarios de titorias establecido ao comenzo do curso e exposto no taboleiro do despacho. Esta atención persoalizada e indispensable por ser o traballo realizado polo alumno eminentemente orientado a investigación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A8 A9 A16 A19 C8 |
Coa asistencia participativa as clases expositivas |
10 |
Análise de fontes documentais |
B1 B4 B7 C2 C6 C8 |
Levarase a cabo unha análise e selección das fontes de documentación máis actualizadas, con axuda de novas tecnoloxías, para acadar os obxetivos plantexados. |
5 |
Estudo de casos |
A2 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C7 |
Proposta de casos prácticos, análise, resolución, validación e crítica. |
15 |
Proba obxectiva |
A8 A9 A16 A19 A20 B2 B10 B11 C1 |
Resolución de propostas teóricas e prácticas |
50 |
Solución de problemas |
A2 A9 A16 A20 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 C4 C6 C8 |
Resolver os problemas en canto ao diseño e comportamento real. |
15 |
Presentación oral |
B15 B16 C9 |
Presentación oral na aula dos casos prácticos para discusión e avaliación cos compañeiros |
5 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de evaluación contemplados nos cuadros A-III/1 y A-III/2 do Código STCW e as suas enmendas relacionados con esta materia teranse en conta a hora de diseñar e realizar a su evaluación. - Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 80% a considerar polo profesor, considerando que en estes casos igual pode ser compensada con traballos específicos, asistencia a titorías... Por exemplo, en algunhas materias este 80% podería ser o correspondente as horas de prácticas en laboratorio/taller, e permitir a exención a asistencia as sesións maxistrais. - Cualificación: a) Elaboración traballos: ata o 80% c) Solución de problemas: ata o 80% b) Exame escrito sobre os contidos da materia: ata o 100% d) Outras metodoloxías que se consideren: ata o 100% Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a
"NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO
NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/2012):
Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 60%:
a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo
(70%).
b) Un exame escrito sobre os contidos da materia (30%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ernest J. Henley (2002). Cálculo de Balances de Materia y Energía . Barcelona: Edit. Reverté. S.A.
Manuel Marquez (2005). Combustión y Quemadores. España. Marcombo
David M. Himmelblau (2002). Principios básicos y cálculos en ingeniería química. México. Pearson Educación
Sánchez Naranjo, Consuelo (2008). Teoría de la combustión. UNED |
|
Bibliografía complementaria
|
TURNS, S. R. (2000). An Introduction to Combustions: Concepts and Applications. Ed. McGraw-Hill
D. B. Spalding (1979). Combustion and Mass Transfer. Pergamon
M. J. Moran; H. N. Shapiro (1999). Fundamentos de termodinámica técnica. Barcelona. Ed. Reverte, S.A
Yunus A. Çengel; Michael A. Boles (2002). Termodinámica. México. McGraw-Hill
J. L. Gómez Ribelles (2002). Termodinámica técnica. Valencia. UPV |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Por ser unha materia optativa de Master, o que implica haber cursado un Grao, non se require ningún requisito previo adicional. |
|