Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A9 |
Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión. |
A16 |
Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión. |
A17 |
Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental. |
A19 |
Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación. |
A20 |
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
A21 |
Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña. |
A24 |
Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B10 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Falar ben en público |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os procesos e mecanismos físico-químicos de formación de contaminantes máis relevante, así como o seu impacto ambiental.
|
AM9 AM19 AM20 AM24
|
BM1 BM4 BM7 BM12
|
CM4 CM6
|
Coñecer as implicacións da xestión de sistemas de combustión sobre a emisión de contaminantes.
|
AM2 AM8 AM21
|
BM2 BM5 BM11
|
CM6 CM7
|
Empregar a medida de emisións como método de diagnóstico do sistema.
|
AM20
|
BM6 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM8 CM9
|
Coñecer a normativa aplivable e os métodos de redución de emisións. |
AM16 AM17
|
BM3 BM10
|
CM1 CM2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Factores contaminantes e Impactos ambientais |
1.1. Contaminación e Contaminante
1.2. Vías de acceso á contaminación mariña
1.3. Factores contaminantes mariños
1.4. Impactos ambientais
1.5. Parámetros indicadores da contaminación mariña
|
2. Prevención da contaminación
|
2. Prevención da contaminación
|
3. Convenio internacional para previr a contaminación polos buques (MARPOL)
|
3.1. ANEXO I. Prevención da contaminación por hidrocarburos
3.2. ANEXO II. Prevención da contaminación por substancias nocivas líquidas transportadas a granel
3.3. ANEXO III. Prevención da contaminación por substancias prexudiciais transportadas por mar en vultos
3.4. ANEXO IV. Prevención da contaminación polas augas sucias dos buques
3.5. ANEXO V. Prevención da contaminación polos lixos dos buques
3.6. ANEXO VI. Prevención da contaminación atmosférica por buques |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A20 A21 A24 B2 B11 B12 B13 |
5 |
15 |
20 |
Proba obxectiva |
B3 C1 C4 C8 |
3 |
0 |
3 |
Solución de problemas |
A17 A19 B1 B4 B5 |
6 |
18 |
24 |
Sesión maxistral |
A2 A8 A9 A16 |
7 |
7 |
14 |
Traballos tutelados |
B10 C2 C9 |
1 |
7 |
8 |
Análise de fontes documentais |
B6 B7 B14 B15 B16 C6 C7 |
1 |
1 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Proposta de casos prácticos, resolución e crítica.
|
Proba obxectiva |
Realizaranse probas escritas que constarán de cuestións teóricas e prácticas.
|
Solución de problemas |
Resolver os problemas en canto ao comportamento real.
|
Sesión maxistral |
Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia. O alumno contará con material bibliográfico do tema para tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.
|
Traballos tutelados |
Propoñerase a realización de traballos para a resolución de casos de procesos reais, realizando en consecuente seguimento.
|
Análise de fontes documentais |
Levarase a cabo unha análise e selección das fontes de documentación máis actualizadas, con axuda de novas tecnoloxías, para alcanzar os obxectivos expostos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
ANÁLISE DE FONTES DOCUMENTAIS. Realizarase unha atención personalizada sobre a selección das fontes bibliográficas e as publicacións especializadas.
ESTUDO DE CASOS. Escolleranse para a súa análise preferentemente casos dos que se teña documentación de explotación ineficiente, facendo un seguimento do desenvolvemento dos mesmos de forma individualizada.
PROBA OBXECTIVA. Realizaranse probas escritas que constarán de cuestións teóricas e prácticas.
SOLUCIÓN DE PROBLEMAS. Os problemas propostos serán resoltos polo alumno, realizándose un seguimento permanente.
TRABALLOS TUTELADOS. Atención en despacho ou en aula para a resolución de traballos de análises e investigación.
Resolución das dificultades no traballo.
SESIÓN MAXISTRAL. Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia. O alumno contará con material bibliográfico do tema para tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.
ATENCIÓN PERSONALIZADA. Realizaranse en horarios de tutorias establecido a comezo do curso. Ésta atención personalizada é indispensable polo traballo realizado polo alumno eminentemente orientado á investigación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B3 C1 C4 C8 |
Permite evaluar y comprobar los resultados esperados en cuanto al contenido global de la materia. Verificar el grado de alcance de los objetivos propuestos. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/2 do Código STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. Proba obxetiva: A8, A16, B3, C1, A21, B4, B7, B10, C6, C7, A2, A9, A19, A20, B2, B6, C2, B1, B11, C4, A17, A18, A25, B5, C8 O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE
REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN Aos ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3; 7.5) (04/05/2017): - Terá dereito a presentarse a unha proba obxectiva con posibilidade de obtención do 100% da nota.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Manuel Marquez (2005). Combustión y Quemadores. España. Marcombo
Organización Marítima Internacional (MARPOL 73/78). Convenio Internacional para Prevenir la Contaminación por los Buques. OMI
David M. Himmelblau (2002). Principios básicos y cálculos en ingeniería química. México. Pearson Educación |
|
Bibliografía complementaria
|
Incropera, Frank P. (1999). Fundamentos de transferencia de calor. México. Prentice Hall
James R. Welty (1999). Fundamentos de transferencia de momento, calor y masa. México. Ed. Limusa
Robert E. Treybal (2004). Operaciones de transferencia de masa. México. McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Por ser unha materia optativa de Master, o que implica cursar o Grao; non se require ningún requisito previo adicional. |
|