Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos, a nivel de xestión. |
A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A5 |
Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión. |
A6 |
Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión. |
A7 |
Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A9 |
Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión. |
A14 |
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión. |
A15 |
Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión. |
A17 |
Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental. |
A19 |
Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación. |
A20 |
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
A21 |
Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña. |
A23 |
Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico. |
A25 |
Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B8 |
Versatilidade. |
B10 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Falar ben en público |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
AM1 AM2 AM5 AM7 AM9 AM14 AM15 AM17 AM20 AM23 AM25
|
BM1 BM2 BM3 BM5 BM8 BM10 BM11
|
CM1 CM2 CM7 CM9
|
|
AM6
|
BM1 BM5 BM8
|
CM7
|
|
AM8
|
BM1 BM2 BM3 BM5 BM10 BM11
|
|
|
|
BM1 BM2 BM8 BM11
|
CM7
|
|
AM21
|
BM1 BM2 BM5 BM10 BM11
|
CM1 CM2 CM8
|
|
AM19
|
BM4 BM8 BM10 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM1 CM2 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Arquitectura de automatización de plantas de propulsión, servizos do buques e artefactos marinos.
|
- Sensores
- Detectores
- Actuadores
- Hardware de control
- Software de control
- Axustes e calibración
|
Tema 2: Integración de diversas arquitecturads de control |
- Tecnoloxías convencionais de adquisición,información e actuación (señais de tensión e corrente)
- Tecnoloxías dixitais sen cable
- Redes de comunicación
|
Tema 3: Software de control |
- Os linguaxes IEC-1131-3
- Ladder
- Bloques función
- Texto estructurado
- SFC
- Diagramas continuos de funcions CFC |
Tema 4: Implementación do proyecto de integración de sistemas aplicados a plantas propulsoras e equipos auxiliares. |
- Aplicación a automatización de:
- Xeradores de vapor.
- Xeradores de agua doce.
- Acondicionamento de aire e climatización.
- Refrixeración.
- Servo-timons.
- Control de paso en sistemas de propulsión.
- Control de la Generación de energía eléctrica
- Transferencia de fluidos
- Control de secuencias de marcha y paro de Motores propulsores, Motores Diesel-generadores, Turbo-generadores, turbinas, calderas y generadores de vapor, equipos auxiliares.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A1 A2 A5 A6 A19 A20 A21 A23 A25 B15 B16 C1 C2 C7 C8 |
10 |
10 |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A8 A9 A14 A15 A17 B2 B3 B5 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C8 C9 |
20 |
20 |
40 |
Proba de ensaio |
A17 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C9 |
2 |
3 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Valorarase comprensión dos alumnos aos distintos problemas que o profesor propondrá cara a ser resoltos na clase por grupos de estudantes a través de métodos de discusión, sempre tendo en conta que teñen que chegar a decisións razoadas a través de procesos de discusión. |
Prácticas de laboratorio |
Serán propostos uns traballos co fin de promover a apredizaxe autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesor en diversos escenarios, tanto académicos como profesionáis. |
Proba de ensaio |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Prácticas de laboratorio |
Proba de ensaio |
|
Descrición |
Sesións adicionais se é necesario ou baixo demanda do alumnado, para a resolución de dúbidas e apoio nos traballos tutelados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A5 A6 A19 A20 A21 A23 A25 B15 B16 C1 C2 C7 C8 |
Exercicios de casos manexados durante o curso |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A8 A9 A14 A15 A17 B2 B3 B5 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C8 C9 |
Configuración de PLCs e software de programación |
20 |
Proba de ensaio |
A17 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C9 |
Verificación de coñecementos sobre os temas de ensayos de laboratorio tratados durante o curso |
60 |
|
Observacións avaliación |
As Competencias que se avalían con cada metodoloxía: - Estudo de casos: A1, A2, A5, A6, A19, A20, A21, A23, A25, B15, B16, C1, C2, C7, C8. - Prácticas de laboratorio: A7, A8, A9, A14, A15, A17, B2, B3, B5, B11, B12, B13, B14, B15, B16, C1, C2, C7, C8, C9. - Proba de ensaio: A17, A19, A20, A23, B1, B2, B3, B4, B8, B10, B11, B12, B13, B14, B15, B16, C1, C2, C9. Os criterios de avaliación contemplados no cuadroA-III/2 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidade, tendranse en conta a hora de deseñar e realizar a evaliación. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): - Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 40% - Cualificación: a) Elaboración traballos: ata o 80% c) Solución de problemas: ata o 80% b) Exame escrito sobre os contidos da materia:ata o 100 % d) Outras metodoloxías que se consideren: ata o 100%
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1. Ferreiro Garc
ía. R. (1995). Nociones sobre aplicación de PLC’s al control de procesos
industriales. ed. Universidad de A Coruña
2. Piedrafita Moreno, Ramón. (1999). Ingeniería de la automatización industrial.
3. Schneider. (1999). Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC’s TSX nano y TSX micro y TSX Premiun.
4. Siemens. (1998).Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC Simatic S7
5. Fischer Rosemount (1998). Libros de Instrucciones y referencia |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliograf
ía de apoyo PLCs
[1] Balcells Sendra, Josep. (1997). Aut
ómatas programbles
[2] Berger, Hans.(19998). Automating with step 7 in STL: Simatic S7
[3] Cembranos Nistal. (1999). Automatismos eléctricos
[4] Ferreiro García. R. (1995). Nociones sobre aplicación de PLC’s al control de procesos
industriales. ed. Universidad de A Coruña
[5] Gato Balsa y Javier. (1999). Aplicación de un PLC para la maniobra y
[6] Lewis. R.W. (1997). Programming industrial control systems using PLC’s
[7] Martinez Sanchez.(1991). Auomatizar con autómatas programables..
[8] Michel, Gilles. D.L. (1990). Autómatas programables industriales
[9] Piedrafita Moreno, Ramón. (1999). Ingeniería de la automatización industrial
[10] Porras Criado, Alejandro.(1992).Autómatas programables. Fundamento...
[11] Simon, Andre.(1988). Autómatas programables: Programación.y..
[12] Rhoner Peter. (1996).Automation with programmable logic.
Manuales de instruciones
[13] Schneider. (1999). Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC
’s TSX nano y TSX micro y TSX Premiun.
[14] Siemens. (1998).Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC Simatic Sl
[15] Fischer Rosemount. Libros de Instrucciones y referencia |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Regulación e Control de Máquinas Navais/631311104 | Sistemas Eléctricos do Buque/631311105 | Sistemas Electrónicos do Buque/631311106 | Instalacións de Propulsión/631480101 | Técnicas Computacionais Aplicadas á Enxeñaría Mariña/631480201 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|