Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas. |
A14 |
Planificar e dirixir unha travesía, determinar a situación por calquera medio de navegación, e dirixir a navegación. |
A15 |
Realizar unha garda de navegación segura. |
A34 |
Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade. |
A35 |
Organizar e dirixir a tripulación aplicando técnicas de liderazgo e de traballo en equipo. |
A38 |
Ser capaz de identificar, analizar e aplicar os coñecementos adquiridos nas distintas materias do Grao, a unha situación determinada formulando a solución técnica máis axeitada dende o punto de vista económico, ambiental e de seguridade. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de xeito efectivo. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B7 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Aprender en ámbitos de teleformación. |
B9 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B10 |
Versatilidade. |
B12 |
Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B15 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B16 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
B22 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C11 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos da navegación astronómica e ser capaz de realizar unha navegación segura mediante observacións astronómicas. Adquirense as competencias, coñecementos e actitudes establecidos no cadro A-II/1 do Convenio STCW 2010 |
A10 A14 A15 A34 A35 A38
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 B15 B16 B22
|
C3 C7 C11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Fundamentos da navegación astronómica |
O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1. |
A esfera celeste |
O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1. |
Estudo do tempo |
O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1. |
Movemento aparente dos astros |
O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1. |
O sextante |
O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1. |
Correción as alturas aparentes dos astros |
O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1. |
Resolución do triángulo de posición astronómico |
O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1. |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3.000 GT. |
Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 A14 A15 A38 B3 B7 B9 B14 B15 B16 B22 C7 C11 |
39 |
58.5 |
97.5 |
Prácticas de laboratorio |
A10 A14 A15 A38 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B12 B14 B15 B16 B22 C3 C7 C11 |
15 |
18 |
33 |
Lecturas |
A10 A15 A34 A35 B1 B3 B5 B8 B12 B14 B15 C3 |
0 |
5.5 |
5.5 |
Proba práctica |
A10 A14 A15 A38 B2 B3 B5 B9 B10 B16 B22 |
2 |
4 |
6 |
Proba obxectiva |
A10 A14 A15 A38 B2 B3 B5 B9 B14 B15 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral da materia complementada co uso de presentacións audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Dentro desta dinámica a intervención dos alumnos estará aberta para a realización de preguntas ou comentarios, que poderían dar lugar a debates abertos.
En caso de empregar textos ou presentacións audiovisuais, estas poranse a disposición do alumnado coa antelación suficiente como para que poidan lelos de forma previa. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de exercicios de carácter práctico relacionados cos conceptos teóricos explicados nas sesións maxistrais. |
Lecturas |
Documentación facilitada os alumnos onde se profundiza sobre os contidos a desarrollar na materia. |
Proba práctica |
Proba na que se busca que o alumno realice un exercicio práctico, parecido os realizados durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida. |
Proba obxectiva |
Proba escritura utilizada para a evaluación da aprendizaxe, sendo seu rasgo distintivo a posibilidade de determinar se as respostas dadas son correctas. Constitue un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendimento, etc.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de resposta breve, e/ou de desenrolar. Tamén podese construir cun so tipo de algunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
O seguimento do traballo realizado polos alumnos, tanto nas clases teóricas como prácticas, realizarase de forma continua na aula e, no caso de que se detecten necesidades específicas, estableceranse titorías adicionais de carácter individual ou en grupo moi reducido de apoio e para resolución de dúbidas.
No caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, deberán acordarse co docente unha serie de titorías obrigatorias (polo menos unha por cada tema), presenciais ou non presenciais, o longo do curso para acreditar o seguimento da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A10 A14 A15 A38 B2 B3 B5 B9 B10 B16 B22 |
Para o alumnado cunha asistencia regular a clase (ao menos o 80%) realizaranse, polo menos, unha proba práctica para avaliar o seguimento do traballo realizado durante o cuadrimestre (se se vise necesario, poderíanse facer varias). Esta proba consistirá nun ou varios exercicios de navegación astronómica e estima. |
45 |
Prácticas de laboratorio |
A10 A14 A15 A38 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B12 B14 B15 B16 B22 C3 C7 C11 |
O longo do curso proporanse varias prácticas avaliables, ben na aula, ben no campus virtual. |
10 |
Proba obxectiva |
A10 A14 A15 A38 B2 B3 B5 B9 B14 B15 |
Para o alumnado cunha asistencia regular a clase (ao menos o 80%) realizarase unha proba teórica para avaliar o seguimento do traballo realizado durante o cuadrimestre. |
45 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de avaliación descrito, constitúe a denominada avaliación
continua, e o alumnado que supere tódalas probas parciais cunha nota media
igual ou superior a 5 (incluíndo as prácticas avaliables) non terá que
presentarse ao exame final da primeira oportunidade, a non ser que desexe subir
a nota do curso. As probas avaliaranse en base 10, e a nota mínima para poder
compensar unha proba suspensa a hora de obter a nota do curso será dun 3,5. En
caso de obter nalgunha das probas unha nota inferior a un 3,5, a nota por curso
será de suspenso (nota máxima dun 4). En caso de non presentarse a algunha das probas parciais, considerarase que
o alumno non está seguindo o sistema de avaliación continua descrito e será
avaliado por curso como non presentado. O alumnado que non siga o sistema de avaliación continua descrito ou
suspenda a materia por curso, deberá presentarse ao exame final da convocatoria
oficial, no cal entrará a totalidade da materia. As probas parciais superadas
cunha nota maior ou igual a 5, librarán materia para o exame final da primeira
oportunidade, pero non para o da segunda oportunidade (o alumnado que deba
examinarse na segunda oportunidade deberá facelo da totalidade da materia). O exame final (tanto da primeira coma da segunda oportunidade) constará de
dúas partes, unha de teoría e outra de práctica, que se corrixirán por separado
en base 10. Sempre e cando a nota de cada unha de ditas partes sexa igual ou
superior a un 3,5, a nota do exame será a media aritmética das partes. En caso
de obter en algunha das partes do exame unha nota inferior a 3,5, a nota do
exame será de suspenso (máxima nota 4). En caso de non presentarse a algunha
das partes, a nota do exame será de cero. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia non se lle exixirá unha asistencia mínima
para poder presentarse as probas parciais, sempre e cando os profesores sexan
debidamente informados ao principio do curso. Asemade, deberá acordarse co docente
unha serie de titorías (presenciais ou non presenciais) o longo do curso para
acreditar o seguimento da materia. Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW na
súa forma emendada, e recollidos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en
conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
A realización fraudulenta das probas ou actividades
de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de
suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando
así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara
a convocatoria extraordinaria.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Navegación II/631G01306 | Simulación Náutica/631G01402 |
|
|