Identifying Data 2022/23
Subject (*) Celestial Navigation Code 631G01277
Study programme
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Lopez Varela, Pablo
E-mail
pablo.lopez@udc.es
Lecturers
Lopez Varela, Pablo
E-mail
pablo.lopez@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
A14 Planificar e dirixir unha travesía, determinar a situación por calquera medio de navegación, e dirixir a navegación.
A15 Realizar unha garda de navegación segura.
A34 Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade.
A35 Organizar e dirixir a tripulación aplicando técnicas de liderazgo e de traballo en equipo.
A38 Ser capaz de identificar, analizar e aplicar os coñecementos adquiridos nas distintas materias do Grao, a unha situación determinada formulando a solución técnica máis axeitada dende o punto de vista económico, ambiental e de seguridade.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Aprender en ámbitos de teleformación.
B9 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Versatilidade.
B12 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
B22 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C11 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os fundamentos da navegación astronómica e ser capaz de realizar unha navegación segura mediante observacións astronómicas. Adquirense as competencias, coñecementos e actitudes establecidos no cadro A-II/1 do Convenio STCW 2010 A10
A14
A15
A34
A35
A38
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B12
B14
B15
B16
B22
C3
C7
C11

Contents
Topic Sub-topic
Fundamentos da navegación astronómica O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1.
A esfera celeste O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1.
Estudo do tempo O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1.
Movemento aparente dos astros O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1.
O sextante O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1.
Correción as alturas aparentes dos astros O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1.
Resolución do triángulo de posición astronómico O desenrolo deste tema cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1.
The development and overcoming of these contents, together with those corresponding to other subjects that include the acquisition of specific competencies of the degree, guarantees the knowledge, comprehension and sufficiency of the competencies contained in Table AII / 2, of the STCW Convention, related to the level of management of chief mates of the Merchant Navy, on ships without gross tonnage limitation and Master up to a maximum of 500 GT. Table A-II / 2 of the STCW Convention.
Mandatory minimum requirements for certification of masters and chief mates on chief on ships of 500 gross tonnage or more.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A10 A14 A15 A38 B3 B7 B9 B14 B15 B16 B22 C7 C11 39 58.5 97.5
Laboratory practice A10 A14 A15 A38 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B12 B14 B15 B16 B22 C3 C7 C11 15 18 33
Workbook A10 A15 A34 A35 B1 B3 B5 B8 B12 B14 B15 C3 0 5.5 5.5
Practical test: A10 A14 A15 A38 B2 B3 B5 B9 B10 B16 B22 2 4 6
Objective test A10 A14 A15 A38 B2 B3 B5 B9 B14 B15 2 4 6
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral da materia complementada co uso de presentacións audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Dentro desta dinámica a intervención dos alumnos estará aberta para a realización de preguntas ou comentarios, que poderían dar lugar a debates abertos.
En caso de empregar textos ou presentacións audiovisuais, estas poranse a disposición do alumnado coa antelación suficiente como para que poidan lelos de forma previa.
Laboratory practice Realización de exercicios de carácter práctico relacionados cos conceptos teóricos explicados nas sesións maxistrais.
Workbook Documentación facilitada os alumnos onde se profundiza sobre os contidos a desarrollar na materia.
Practical test: Proba na que se busca que o alumno realice un exercicio práctico, parecido os realizados durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida.
Objective test Proba escritura utilizada para a evaluación da aprendizaxe, sendo seu rasgo distintivo a posibilidade de determinar se as respostas dadas son correctas. Constitue un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendimento, etc.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de resposta breve, e/ou de desenrolar. Tamén podese construir cun so tipo de algunha destas preguntas.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Description
O seguimento do traballo realizado polos alumnos, tanto nas clases teóricas como prácticas, realizarase de forma continua na aula e, no caso de que se detecten necesidades específicas, estableceranse titorías adicionais de carácter individual ou en grupo moi reducido de apoio e para resolución de dúbidas.
No caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, deberán acordarse co docente unha serie de titorías obrigatorias (polo menos unha por cada tema), presenciais ou non presenciais, o longo do curso para acreditar o seguimento da materia.





Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Practical test: A10 A14 A15 A38 B2 B3 B5 B9 B10 B16 B22 Para o alumnado cunha asistencia regular a clase (ao menos o 80%) realizaranse, polo menos, unha proba práctica para avaliar o seguimento do traballo realizado durante o cuadrimestre (se se vise necesario, poderíanse facer varias). Esta proba consistirá nun ou varios exercicios de navegación astronómica e estima. 45
Laboratory practice A10 A14 A15 A38 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B12 B14 B15 B16 B22 C3 C7 C11 O longo do curso proporanse varias prácticas avaliables, ben na aula, ben no campus virtual. 10
Objective test A10 A14 A15 A38 B2 B3 B5 B9 B14 B15 Para o alumnado cunha asistencia regular a clase (ao menos o 80%) realizarase unha proba teórica para avaliar o seguimento do traballo realizado durante o cuadrimestre. 45
 
Assessment comments

O sistema de avaliación descrito, constitúe a denominada avaliación
continua, e o alumnado que supere tódalas probas parciais cunha nota media
igual ou superior a 5 (incluíndo as prácticas avaliables) non terá que
presentarse ao exame final da primeira oportunidade, a non ser que desexe subir
a nota do curso. As probas avaliaranse en base 10, e a nota mínima para poder
compensar unha proba suspensa a hora de obter a nota do curso será dun 3,5. En
caso de obter nalgunha das probas unha nota inferior a un 3,5, a nota por curso
será de suspenso (nota máxima dun 4).

En caso de non presentarse a algunha das probas parciais, considerarase que
o alumno non está seguindo o sistema de avaliación continua descrito e será
avaliado por curso como non presentado.

O alumnado que non siga o sistema de avaliación continua descrito ou
suspenda a materia por curso, deberá presentarse ao exame final da convocatoria
oficial, no cal entrará a totalidade da materia. As probas parciais superadas
cunha nota maior ou igual a 5, librarán materia para o exame final da primeira
oportunidade, pero non para o da segunda oportunidade (o alumnado que deba
examinarse na segunda oportunidade deberá facelo da totalidade da materia).

O exame final (tanto da primeira coma da segunda oportunidade) constará de
dúas partes, unha de teoría e outra de práctica, que se corrixirán por separado
en base 10. Sempre e cando a nota de cada unha de ditas partes sexa igual ou
superior a un 3,5, a nota do exame será a media aritmética das partes. En caso
de obter en algunha das partes do exame unha nota inferior a 3,5, a nota do
exame será de suspenso (máxima nota 4). En caso de non presentarse a algunha
das partes, a nota do exame será de cero.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia non se lle exixirá unha asistencia mínima
para poder presentarse as probas parciais, sempre e cando os profesores sexan
debidamente informados ao principio do curso. Asemade, deberá acordarse co docente
unha serie de titorías (presenciais ou non presenciais) o longo do curso para
acreditar o seguimento da materia.

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW na
súa forma emendada, e recollidos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en
conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.



A realización fraudulenta das probas ou actividades
de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de
suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando
así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara
a convocatoria extraordinaria.


Sources of information
Basic F.Martín Asín (). ASTRONOMÍA.
Ferdinando Flora (). ASTRONOMÍA NÁUTICA.
A. Pita Porta (). LA HIPÉRBOLA ESFÉRICA EN LA NAVEGACIÓN ASTRONÓMICA. RECTA DIFERENCIOMÉTRICA. VERDADERA NATURALEZA DE LA BISETRIZ DE ALTURA.
Martínez Jiménez (). MANUAL DE NAVEGACIÓN.
P. López Varela (). METODOLOGÍA Y INSTRUMENTACIÓN EN LA NAVEGACIÓN ASTRONÓMICA.
Moreu Curbera, Martínez Jiménez (). NAVEGACIÓN I,II,III.
Ideale Capasso - Sergio Fede (). NAVIGAZIONE.
Bowditch, N. (). THE AMERICAN PRACTICAL NAVIGATOR. https://msi.nga.mil/Publications/APN
I. Foosi (). TRATADO DE NÁUTICA.

Complementary

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Navigation I/631G01202

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Navigation II/631G01306
Nautical simulation/631G01402

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.