Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Controlar as boas prácticas de seguridade e saúde no traballo. |
A11 |
Empregar o inglés, falado e escrito, aplicado á navegación e ao negocio marítimo. |
A15 |
Realizar unha garda de navegación segura. |
A16 |
Manter a seguridade da navegación utilizando o radar, a ARPA e os modernos sistemas de navegación para facilitar a toma de decisións. |
A17 |
Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias. |
A20 |
Transmitir e recibir información mediante todo tipo de sinais. |
A29 |
Responder correctamente ás diferentes situacións de emerxencia. |
A35 |
Organizar e dirixir a tripulación aplicando técnicas de liderazgo e de traballo en equipo. |
B2 |
Resolver problemas de xeito efectivo. |
B4 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B11 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B16 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
B18 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
B19 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B22 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C11 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
C12 |
Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Realizar eficazmente as manobras do buque en navegación. Ser capaz de analizar a información dos aparatos da ponte para unha mellor toma de decisions |
A11
|
B2 B4 B11 B14 B16 B18 B19 B22
|
C6 C11 C12
|
Coñecer o Regulamento internacional para previr as abordaxes no mar, o sistema de Balizamento IALA, o Codigo internacional de señais e o Codigo ISM.
|
A17 A29 A35
|
B11 B14 B19
|
C6
|
Evaluar situacions de perigro, aplicar as regras de navegación. |
A11
|
B6 B14
|
C6
|
Mellorar a xestión da seguridade do buque, elaborar as listas de comprobación do sistema de xestión, elaborar informes de seguridad, accidentes etc |
A1 A17 A29 A35
|
B2 B4
|
C6
|
Realizar unha garda de navegación segura |
A15
|
|
|
Manter a seguridade da navegación utilizando o radar, a ARPA e os modernos sistemas de navegación para facilitar a toma de decisións. |
A16
|
|
|
Transmitir e recibir información mediante todo tipo de sinais |
A20
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
WATCHKEEPING |
Knowledge of the content, application and intent of the International Regulations for Preventing Collisions at Sea, 1972, as amended
Knowledge of the Principles to be observed in keeping a navigational watch
The use of routeing in accordance with the General Provisions on Ships’ Routeing
The use of information from navigational equipment for maintaining a safe navigational watch
- Knowledge of blind pilotage techniques
- The use of reporting in accordance with the General Principles for Ship Reporting Systems and with VTS procedures |
COLREGS I
|
Part A - General
Part B - Steering and Sailing
Section 1 - Conduct of vessels in any condition of visibility (Rules 4-10)
Section II - Conduct of vessels in sight of one another (Rules 11-18)
Section III - conduct of vessels in restricted visibility (Rule 19)
Part C - Lights and Shapes
Part D - Sound and Light signals
Part E - Exemptions.
|
COLREGS II
|
Annex I - Positioning and technical details of lights and shapes.
Annex II - Additional signals for fishing vessels fishing in close proximity.
Annex III - Technical details of sounds signal appliances
Annex IV - Distress signals, which lists the signals indicating distress and need of assistance. |
International Code of Signals
The Morse Code
International Flags and Pennants
Single letter signals
|
Visual signaling
Ability to use the International Code of Signals - Ability to transmit and receive light signals in Morse, SOS distress signals as specified in Annex IV of the International Regulations to Prevent Collisions, 1972, as amended, and in Appendix 1 of the International Code of Signals, and one-letter visual cues, also specified in the International Code of Signals |
IALA MARITIME BUOYAGE SYSTEM
|
Lateral Marks Region A
Lateral Marks Region B
Direction of Buoyage
Cardinal Marks
Isolated Danger Marks
Safe Water Marks
Special Marks
Chart symbols and abbreviations |
INTERNATIONAL SAFETY MANAGEMENT CODE
|
Unit 1: Introduction to IMO and ILO.
Unit 2: Safety and security prevention and protection. ISM Code and ISPS Code.
Unit 3: Ship safety responsibilities.
Unit 4: ISM Code: definition, structure, safety policy, ship-owner communication, captain responsibilities. Master authority and leadership.
Unit 5: ISM Resources and personnel, human factors- human error. Team work, communication, cultural awareness.
Unit 6: ISM Code: Preventive maintenance
Unit 7: ISM Code: Procedures (operation, emergency, non-conformities, accident report and accident investigation). Work organization.
Unit 8: ISM Code: Company verification and certification. |
The development and overcoming of these contents, together with those corresponding to other subjects that include the acquisition of specific competencies of the degree, guarantees the knowledge, comprehension and sufficiency of the competencies contained in Table AII / 2, of the STCW Convention, related to the level of management of chief mates of the Merchant Navy, on ships without gross tonnage limitation and Master up to a maximum of 3.000 GT. |
Table A-II / 2 of the STCW Convention.
Mandatory minimum requirements for certification of masters and chief mates on chief on ships of 500 gross tonnage or more. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A29 B22 |
7 |
7 |
14 |
Discusión dirixida |
B2 C12 |
6 |
6 |
12 |
Proba obxectiva |
A1 B11 |
1 |
1 |
2 |
Aprendizaxe colaborativa |
A11 A15 A17 A20 A35 B4 B6 B14 B16 B18 B19 C6 C11 |
8 |
8 |
16 |
Prácticas a través de TIC |
A16 B2 B19 C6 |
10 |
10 |
20 |
Sesión maxistral |
A1 A11 A15 A17 A20 A29 A35 B4 B18 |
40 |
40 |
80 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Estudo de situacións relacionadas coa garda de navegación e a xestión de recursos na ponte |
Discusión dirixida |
Revisión e discusión na aula sobre informes de accidentes |
Proba obxectiva |
Exame final |
Aprendizaxe colaborativa |
Uso de distintas técnicas de aprendizaxe colaborativo na aula |
Prácticas a través de TIC |
Resolución de problemas e exercicios para a reafirmación do aprendido na aula mediante o uso de diversas apps. |
Sesión maxistral |
Clases maxistrais con apoio de novas tecnoloxías |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
As per teachers instructions |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
B2 C12 |
Realización e entrega de a lo menos o 80% das actividades de esta sección na aula |
5 |
Estudo de casos |
A29 B22 |
Realización e entrega de a lo menos o 80% das actividades de esta sección na aula |
10 |
Proba obxectiva |
A1 B11 |
Exame escrito |
80 |
Aprendizaxe colaborativa |
A11 A15 A17 A20 A35 B4 B6 B14 B16 B18 B19 C6 C11 |
Realización e entrega de a lo menos o 80% das actividades de esta sección na aula |
5 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia a lo menos o 80% das clases e entrega de a lo menos
o 80% das actividades realizadas na aula dalle o alumno o dereito a presentarse o exame prefinal. Os alumnos que non
asistan a clase e/ou non entreguen as actividades correspondentes
deberán presentarse o exame final para superar a asignatura, en tal caso o exame final será avaliado sobre 100. O tema Código ISM terá una ponderación do 40% da nota final. E imprescindible a superación de ambas partes para superar a asignatura. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias, facendo uso do sistema TEAMS si fora procedente a xuizo do profesor. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria. Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2 do Código STCW e as súas enmendas relacionados con esta materia teranse en conta a hora de deseñar e realizar a evaluación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
IMO (). INTERNATIONAL CODE OF SIGNALS.
IMO (). INTERNATIONAL REGULATIONS FOR PREVENTING COLLISIONS AT SEA.
IMO (). ISM CODE.
IALA (). MARITIME BUOYAGE SYSTEM. IALA |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|