Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Contaminación Mariña e Atmosférica Código 631G01304
Titulación
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Cao Feijóo, Genaro
Correo electrónico
genaro.cao@udc.es
Profesorado
Cao Feijóo, Genaro
Correo electrónico
genaro.cao@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia persegue que os futuros graduados en Náutica e Transporte Marítimo (tanto para aqueles/as que desempeñaran o seu traballo como profesionais da Mariña Mercante como os/as que se dediquen a xestión e administración marítima) sexan capaces de aplicar a lexislación sobre contaminación. Primordialmente por medio do estudo dos convenios internacionais (MARPOL 73/78, OPRC 90, WBSS, etc.) e da normativa nacional (RD 1695/2012, Directiva 2000/59/CE, etc.).

Tamén pretende que o alumnado adquira os coñecementos técnicos para afrontar, con garantías dun resultado favorabél, a prevención, a loita e a preservación do medio ambiente mariño e atmosférico. Esencialmente cos medios ó seu alcance dependendo das características da substancia derramada ou emanada. Asemade, atinxirá a resposta anticontaminación segundo o escenario e as circunstancias.

Competencias do título
Código Competencias do título
A17 Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias.
A23 Asegurar o cumprimento das prescricións sobre prevención da contaminación.
A33 Protexer o medio mariño e aplicar criterios de sostibilidade ambiental ao transporte marítimo.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Aprender en ámbitos de teleformación.
B10 Versatilidade.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B12 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
B17 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B19 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B20 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
B21 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
B22 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
B23 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
B24 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C12 Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer a lexislación internacional e nacional en materia de contaminación A23
B1
B3
B4
B5
B6
B13
B14
B15
B17
B22
B23
C4
C12
Aplicar a lexislación internacional e nacional en materia de contaminación A17
A23
A33
B2
B3
B7
B10
B15
B16
B22
C8
C12
Coñecer as características da carga de mercancías perigosas no transporte marítimo A33
B1
B4
B5
B6
B14
B15
B17
B20
B22
B23
C4
C8
Identificar os grandes contaminadores do medio mariño e atmosférico A33
B1
B3
B4
B5
B6
B8
B13
B14
B15
B22
B24
C4
C8
C12
Sensibilizarse coa contaminación mariña e atmosférica A33
B3
B4
B7
B15
B17
B22
C4
Coñecer as técnicas da loita contra a contaminación A33
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B10
B11
B13
B14
B15
B16
B17
B19
B21
B24
C8
Preservar o medio ambiente mariño e atmosférico A17
A23
A33
B7
B10
B11
B12
B16
B21
C4
C8
Responder a contaminación por hidrocarburos A17
A23
A33
B2
B7
B10
B11
B12
B15
B16
B19
B22
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. CAUSAS DA CONTAMINACIÓN MARIÑA 1.1. COMPORTAMENTO DUN BUQUE NO MAR
1.1.1. Estabilidade
1.1.2. Esforzos estruturais
1.1.3. A influencia das dimensión dun buque na navegación con mal tempo.
1.1.4. Manobrabilidade
1.2. CARACTERÍSTICAS DUN BUQUE PETROLEIRO.
1.2.1. Dimensións
1.2.2. Elementos estruturais
1.2.3. Condicións da navegación
1.3. VERTEDURAS E DERRAMOS DE HIDROCARBUROS
1.3.1. Contaminación marítima: Percepción e realidade
1.4. FACTORES QUE PODEN DESENCADEAR UN ACCIDENTE EN LA MAR
1.4.1. Condicións meteorolóxicas
1.4.2. Fallos mecánicos e estruturais
1.4.3. Factor humano
1.5. ACCIDENTES MARÍTIMOS (TIPO E ALCANCE)
1.5.1. Contaminación
1.5.2 Catástrofes medioambientais
1.5.2. Mareas negras
1.6. DOBRE CASCO
2. HIDROCARBUROS: PROPIEDADES E DINÁMICA DOS DERRAMOS 2.1. COMPOSICIÓN DO PETRÓLEO
2.1.1. Proceso de refinado
2.2. PRINCIPAIS PROPIEDADES FÍSICAS
2.3. DESTINO DOS HIDROCARBUROS NO MEDIO MARIÑO
2.3.1 Procesos de meteorización ou curtido á intemperie
2.4. PERSISTENCIA DO HIDROCARBURO
2.4.1. Clasificación dos hidrocarburos
2.4.2 Procesos combinados
2.5. PREVISIÓN DO MOVEMENTO OU TRAXECTORIA DUNHA MANCHA
2.5.1. Condicións do mar.
2.5.2. Modelos informáticos.
2.6. CONSECUENCIAS PARA A LIMPEZA E OS “PLANS DE CONTINXENCIA ANTICONTAMINACIÓN”
3. SUSTANCIAS NOCIVAS POTENCIALMENTE PELIGROSAS (SNP) 3.1 ¿QUE SON OS PRODUTOS QUÍMICOS?
3.2 TRANSPORTE MARÍTIMO DAS SNP
3.3. COMPORTAMENTO DOS PRODUTOS QUÍMICOS NO MEDIO MARIÑO
3.3.1. Comportamento físico
3.3.2. Perigosidade
3.3.3. Inflamabilidade
3.3.4. Explosividade
3.3.5. Perigo de oxidación
3.3.6. Toxicidade
3.3.7. Perigo de corrosión
3.3.8. Irritante/Perxudicial
3.3.9 Perigo medioambiental
3.3.10. Reactividade
3.4. AVALIACIÓN DE PERIGOS
3.4.1 Breve referencia o Anexo II e III do Convenio MARPOL (TEMA 4)
3.4.2. Perfiles de perigosidade do GESAMP
3.5. DISPOSICIÓNS RESPETO Á SAÚDE HUMANA
3.5.1. Límites de exposición
3.6. EFECTOS SOBRE OS RECURSOS MARIÑOS
3.7. PLANIFICACIÓN DUNA RESPOSTA ANTE UN SINISTRO COAS SNP
3.7.1. Avaliación de riscos
3.7.2. Elaboración de modelos
3.7.3. Vixilancia
3.7.4. Vixilancia do aire
3.7.5. Vixilancia da auga
3.7.6. Equipos de protección individual (EPI)
3.8. OPCIÓNS DE RESPOSTA AOS DERRAMES DAS SNP
3.8.1 Gases e evaporadores
3.8.2 Disolventes
3.8.3 Flotantes
3.8.4 Non flotantes
3.8.5 Naufraxios fundidos
4. CONVENIO INTERNACIONAL PARA PREVIR A CONTAMINACIÓN POLOS BUQUES (MARPOL) 4.1. NACEMENTO
4.2. AVANCES IMPORTANTES
4.3 ENMENDAS
4.4. ESTRUTURA E CONTIDO
4.4.1. Finalidade
4.4.2. Estrutura
4.4.3. Contido dos Protocolos 73/78
4.4.4. Contido dos anexos técnicos
4.5. REGRAS MÁIS IMPORTANTES E A SÚA INTERPRETACIÓN
4.5.1. Regras do Anexo I
4.5.2. Regras do Anexo II
4.5.3. Regras do Anexo III
4.5.4. Regras do Anexo IV
4.5.5. Regras do Anexo V
4.5.6. Regras do Anexo VI
4.6. ENTREGA DOS RESIDUOS E REFUGALLOS DOS BUQUES NAS INSTALACIONES PORTUARIAS RECEPTORAS
4.6.1. Ley de Armonización respecto aos procedementos da entrega nos portos da unión europea (Directiva 2000/59/CE)
4.6.2. Aspectos máis relevantes da Directiva 2000/59/CE
4.6.3. Transposición á lexislación nacional
4.7. CONTAMINACIÓN ATMOSFÉRICA (ANEXO VI)
5. O CONVENIO INTERNACIONAL PARA O CONTROL E A XESTIÓN DA AUGA DO LASTRE E OS SEDIMENTOS DO BUQUE (BWM) 5.1. ORGANISMOS ACUÁTICOS PERXUDICIAIS NA AUGA DO LASTRE
5.1.1 Introdución
5.1.2 O auga de lastre de los buques
5.1.3 O novo convenio
5.2. CONVENIO BWM
5.2.1. Obxectivos e ámbito de aplicación
5.2.2. Controis operativos e detección de infraccións
5.2.3. Instalacións de recepción de sedimentos
5.2.4. Regras para o control e xestión do lastre a bordo
5.2.5. Emendas
5.3. MÉTODOS DE XESTIÓN E TRATAMENTO A BORDO DA AUGA DE LASTRE
5.3.1. Campos de investigación sobre a auga de lastre
5.3.2. Técnicas de tratamento a bordo
5.3.3. Remoción de especies na auga de lastre mediante procedementos mecánicos
5.3.4. Tratamentos físicos para a eliminación de especies na auga de lastre
5.3.5. Tratamentos químicos para a eliminación de especies na auga de lastre
5.4. OPCIÓNS DE XESTIÓN A BORDO EN DISTINTOS PERIODOS DO VIAJE
6. CONVENIO INTERNACIONAL SOBRE COOPERACIÓN, PREPARACIÓN E LOITA CONTRA A CONTAMINACIÓN POR HIDROCARBUROS (OPRC) 6.1. INTRODUCIÓN
6.2. CONTIDO DO CONVENIO
6.3. PROTOCOLO HNS SOBRE SUSTANCIAS NOCIVAS E POTENCIALMENTE PERIGOSAS (OPRC – HNS 2000)
6.4. OBRIGACIÓN DOS ESTADOS PARTE DE ESTABLECER UN “SISTEMA NACIONAL” (OPCR 90 [art.6]; OPRC 90 - HNS [art.4])
6.4.1 Sistema Nacional de Resposta ante a contaminación mariña (RD 1695/2012).
6.4.1.1. Introdución
6.4.1.2. Artigos más importantes
6.4.1 Sistema Nacional de Respuesta ante la contaminación marina (RD 1695/2012).
6.4.1.1. Introducción
6.4.1.2. Artículos más importantes
7. RESPOSTA Á CONTAMINACIÓN I: BARREIRAS
7.1. INTRODUCIÓN E OBXECTIVOS
7.2. PRINCIPIOS DE DISEÑO
7.3. CLASIFICACIÓN, CARACTERÍSTICAS E TIPOS
7.4. FORZAS EXERCIDAS SOBRE AS BARREIRAS
7.5. LIMITACIÓNS E MODOS DE FALLOS
7.6. DESPREGUE
7.6.1. Cerco
7.6.2. Interceptación
7.6.3. Canais e Ríos
7.6.4. Desviación
7.6.5. Contención en fluxo libre
7.6.6. Conexións
7.7. REMOLQUE
7.8. AMARRE E FONDEO
7.9. SISTEMAS ALTERNATIVOS
7.10. ALMACENAXE, MANTEMENTO E REPARACIÓN
8. RESPOSTA Á CONTAMINACIÓN II: SKIMMERS 8.1. INTRODUCIÓN
8.2. DESCRICIÓN XERAL
8.3. MECANISMOS DE RECOLECCIÓN DE HIDROCARBUROS E DESEÑO DO SKIMMER
8.4. TIPOS E CARACTERÍSTICAS
8.4.1. Skimmers oleofílicos
8.4.1.1. Disco
8.4.1.2. Corda oleofílica
8.4.1.3. Tambor
8.4.1.4. Cepillo
8.4.1.5. Correa
8.4.2. Skimmers non-oleofílicos
8.4.2.1. Succión/Aspiración
8.4.2.2. Vertedoiro
8.4.2.3. Correa
8.4.2.4. Tambor
8.4.3 Outros tipos
8.4. LIMITACIÓNS DA RECOLECCIÓN DE HIDROCARBUROS
8.4.1 Taxa de encontro
8.4.2 Criterios de rendemento
4.3 Viscosidade dos hidrocarburos
4.4 Bombas, mangueiras e subministración de potencia
4.5 Almacenamento
8.5 DESPREGUE DE SKIMMERS
8.5.1 Recolección no mar
8.5.2 Recolección cerca da costa e en terra
8.6. XESTIÓN DAS OPERACIÓNS DE RECOLECCIÓN
9. RESPOSTA Á CONTAMINACIÓN III: ABSORCIÓN E ADSORCIÓN 9.1. INTRODUCIÓN
9.2. DESCRICIÓN XERAL
9.3. PRINCIPIOS DE FUNCIONAMENTO DA ADSORCIÓN
9.3.1. Propiedades humectantes
9.3.2. Acción capilar
9.3.3 Cohesión / adhesión
9.3.4 Área superficial
9.3.5 Absorbentes (diferencia coa adsorción)
9.4. MATERIAIS PARA A ADSORCIÓN E FORMAS
9.4.1 Materiais para a adsorción
9.4.2 Formas dos materiais para a adsorción
9.4.2.1 Adsorbente suelto
9.4.2.2 Adsorbente encerrado
9.4.2.3 Adsorbente continuo
9.4.2.4 Adsorbente de fibras sueltas
9.5. CRITERIOS PARA SELECCIONAR OS MATERIAIS PARA A ADSORCIÓN
9.5.1 Flotabilidade
9.5.2 Saturación
9.5.3 Retención de hidrocarburos
9.5.4 Resistencia e durabilidade
9.5.5 Fermentación
9.5.6 Coste
9.5.7 Dispoñibilidade, almacenamento e transporte
9.6. EMPREGO DA ADSORCIÓN EN TIERRA OU PRETO DA COSTA
9.7. EMPREGO DA ADSORCIÓN NO MAR
9.7.1 Aplicación
9.7.2 Emprego con outras técnicas de limpeza
9.7.3 Recolección
9.8. EMPREGO DA ADSORCIÓN NAS TAREFAS DE “MANTEMENTO” E OUTROS ROLES
9.9. ALMACENAMENTO, TRANSPORTE E REFUGALLOS DOS MATERIAIS PARA A ADSORCIÓN EMPREGADOS
9.9.1 Almacenamento temporal e transporte do material contaminado por hidrocarburos
9.9.2 Vías de eliminación
9.9.3 Reutilización
9.9.4 Incineración
9.9.5 Recheo sanitario
9.9.6 Biodegradación
10. RESPOSTA Á CONTAMINACIÓN IV: DISOLVENTES 10.1. INTRODUCIÓN
10.2. DISPERSIVOS E COMO FUNCIONAN
10.2.1 Dispersión natural
10.2.2. Emulsificación de tipo auga en aceite
10.2.3. O efecto dos dispersivos
10.3. VENTAXAS E DESVENTAXAS DOS DISPERSIVOS
10.4. TIPOS DE DISPERSIVOS DISPOÑÍBEIS
10.5. QUÉ PODEN E QUÉ NON PODEN FACER OS DISPERSIVOS
10.5.1. Efectividade dos dispersivos
10.5.2. Propiedades do hidrocarburo
10.5.3. Meteorización do hidrocarburo
10.6. EMPREGO DE DISPERSIVOS NOS DERRAMOS DE PETRÓLEO DO SEA EMPRESS
10.7. EFECTIVIDADE E PROBAS DE TOXICIDADE
10.8. ¿ROCIAR OU NON ROCIAR?
10.8.1. Análise do beneficio ambiental neto
10.8.2. Hidrocarburo dispersado na columna de auga
10.8.3. Consideracións económicas
10.9. DISPERSIVOS E PLANIFICACIÓN DE CONTINXENCIAS
10.9.1 Aprobación previa para aplicación de dispersivos
10.10. OPCIÓNS DE APLICACIÓN
10.11. EMPREGO DE DISPERSIVOS NA RIBEIRA
10.12. CONCLUSIÓNS
10.13. EMPREGO DE DISPERSIVOS EN ESPAÑA
11. RESPOSTA Á CONTAMINACIÓN V: INCINERACIÓN IN SITU 11.1. INTRODUCIÓN
11.2. CARACTERÍSTICAS DA INCINERACIÓN IN SITU
11.3. CONSIDERACIÓNS RELATIVAS O MEDIO AMBIENTE E Á SALUDE
11.4 CONSIDERACIÓNS RELATIVAS Á SEGURIDADE
12. RESPUESTA A LA CONTAMINACIÓN VI: PLANES DE CONTINGENCIA ANTICONTAMINACIÓN 12.1. CONTENIDO Y ESTRUCTURA DE LOS PLANES
12.1.1 Introducción
12.1.2. Sección 1: Preámbulo
12.1.3. Sección 2: Requisitos sobre reporte
12.1.4. Sección 3: Pasos a seguir para controlar el derrame
12.1.5. Sección 4: Coordinación nacional y local
12.1.6. Sección 5: Información adicional (no obligatoria)
12.1.7. Apéndices
2. DIRECTRICES PARA LA ELABORACIÓN DE LOS PLANES
2.1 OBJETO
2.2 PROPÓSITO
2.3 CARACTERÍSTICAS
2.4. NORMAS OBLIGATORIAS (Reglas MARPOL: R. 26 Anexo I y/o R. 16 Anexo II)
2.4.1 Directrices individuales
2.4.2. Informe al Estado Ribereño
2.4.3. Cuándo se requiere
2.4.3.1. Derrame
2.4.3.2. Posible derrame
2.4.4. Información requerida
2.4.5. Contactos
2.4.6. Pasos para controlar el derrame
2.4.6.1. Derrames operacionales
2.4.6.2. Derrames provocados por accidentes
2.4.7. Acciones prioritarias
2.4.7.1 Consideraciones sobre estabilidad y esfuerzos
2.4.7.2. Aligeramiento
2.4.7.3. Medidas de mitigación
2.4.8. Coordinación nacional y local
3. SOPEP y SMPEP
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3.000 GT Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A17 A23 A33 B1 B2 B3 B5 B7 B13 B14 B15 B16 B17 B22 C12 2 0 2
Traballos tutelados A17 A23 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B19 B20 B21 B22 B23 B24 C4 C8 C12 8 20 28
Presentación oral A23 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B19 B20 B21 B22 B23 B24 C4 C8 C12 8 10 18
Sesión maxistral A17 A23 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B19 B20 B21 B22 B23 B24 C4 C8 C12 34 68 102
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Exame final.
Traballos tutelados Traballos realizados polo alumnado (individuais e/ou en grupo) respecto dos contidos da materia.
Ao longo do cuadrimestre proporase un ou varios traballos ao redor dos contidos do temario que deberán fundamentarse coa bibliografía básica e complementaria da guía e con outra seleccionada polo profesorado e/ou polo estudantado.
A súa realización iniciarase na aula e completarase mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo ás indicacións proporcionadas a través da atención personalizada do profesorado.
A través da exposición na aula, compartiranse os traballos realizados.
Presentación oral Sobre os traballos tutelados.
Sesión maxistral Na actividade de sesión maxistral traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Traballos tutelados
Presentación oral
Descrición
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo co profesor da materia.

A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación con cada actividade ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO NA UDC" desenvolverá a súa actividade coa asistencia e participación nas dinámicas que se recollen no Paso 4 "Planificación" e neste paso que nos ocupa "Atención personalizada" descrita para os Traballos tutelados, a través dos grupos de traballo que se conformen na materia. A actividade farase atendendo ás observacións da avaliación relativas á flexibilidade de asistencia-participación e aos requisitos para superar a materia









Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A17 A23 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B19 B20 B21 B22 B23 B24 C4 C8 C12 Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación. 10
Proba obxectiva A17 A23 A33 B1 B2 B3 B5 B7 B13 B14 B15 B16 B17 B22 C12 Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación. 70
Traballos tutelados A17 A23 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B19 B20 B21 B22 B23 B24 C4 C8 C12 Para avaliar os traballos teránse en conta na súa elaboración os seguintes aspectos:

- Estrutura: presentación, organización do contido, claridade expositiva e corrección gramatical.

- Contido: Comprensión de ideas básicas, dominio conceptual, uso das fontes traballadas no tratamento dos contidos ao longo do cuadrimestre e relacións entre
eles.
10
Presentación oral A23 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B19 B20 B21 B22 B23 B24 C4 C8 C12 Para avaliar a exposición/presentación teránse en conta os seguintes aspectos:

- Relevancia e organización dos contidos expostos.
- Coordinación da exposición (que reflicta un traballo colaborativo, non unha suma de
partes).
- Nivel de comprensión dos contidos básicos.
- Claridade expositiva.
10
 
Observacións avaliación

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación.

Para superar a materia seguindo a avaliación continua é necesario superar cada metodoloxía. Na sesión maxistral, asemade da asistencia ás aulas (conseguintemente, un mínimo do 50%) valorárase a participación do alumno.

O alumnado que non siga ou supere a avaliación continua sempre terá a opción de presentarse a proba obxectiva. Conseguintemente, nesta circunstancia dita metodoloxía terá un valor na avaliación do 100%.   

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3; 6.b e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 50% das aulas presenciais, sempre e cando o mestre sexa debidamente informado ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, o profesor poderá encargarlle a este alumnado diferentes traballos (individuais e/ou en grupo) ao longo do curso para ser expostos no horario de titorías co gallo de puntuar na avaliación continua a parte proporcional do valor da sesión maxistral.


Fontes de información
Bibliografía básica IMO (2007). Directrices relativas al Convenio sobre la prevención de la contaminación del mar por vertimiento de desechos y otras materias, 1972. LONDRES
IMO (2007). Equipo de prevención de la contaminación conforme al MARPOL . LONDRES
ITOPF (). ITOPF HANDBOOK.
RAFAEL GARCÍA MÉNDEZ (). La Contaminación del Mar. Universidad de Oviedo
Oviedo : Universidad, Servicio de Publicaciones (1996). La contaminación del mar fuentes, toxicidad, degradación y eliminación de contaminantes. OVIEDO
Silos Rodríguez, José María (2008). Manual de lucha contra la contaminación por hidrocarburos . Servicio de Publicaciones de la Universidad de Cádiz
IMO (2009). Manual sobre contaminación química. LONDRES
IMO (). Manual sobre la Contaminación ocasionada por Hidrocarburos. LONDRES
IMO (2011). Manual sobre la contaminación ocasionada por hidrocarburos. LONDRES
R. B. CLARK (). Maritime Pollution. Clarendon Press – Oxford
IMO (). MARPOL 73/78.
Acinas García, Juan R (2003). Puertos de refugio y contaminación accidental en el mar . UDC
ITOPF (). Reacción ante derrames de hidrocarburos.
Boat Books Australia (2010). Response to marine oil spills. Livingston : Witherby Seamanship International Ltd. Australia
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías