Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A45 |
Capacidad para la gestión, dirección y control de empresas y actividades relacionadas con el ámbito marítimo. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B16 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
B21 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
B22 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Evaluar el entorno de la empresa marítima empleando diferentes metodologías. |
A45
|
B3 B14
|
C4
|
Organizar las funciones de la empresa marítima. |
A45
|
B16
|
|
Diseñar y desarrollar el plan de empresa de una empresa marítima. |
A45
|
B3 B21 B22
|
C4 C5 C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Constitución e organización dunha empresa marítima. |
Fórmulas xurídicas da empresa.
Proceso de constitución dunha empresa.
Organización dunha empresa marítima. |
O plan de produción dunha empresa marítima. |
Propósito do plan de produción dunha empresa.
O aprovisionamento.
Análise de custos. |
Inversión e financiación da empresa marítima. |
Inversión e gastos iniciais.
Fontes de financiación da empresa marítima. |
Análise contable e financieiro dunha empresa marítima. |
Propósito da contabilidade nunha empresa.
O balance de situación.
Análise de balance. |
Xestión da empresa marítima. |
Planificación futura da empresa.
Xestión eficiente e medioambientalmente responsable.
Investigación operativa e a súa aplicación na empresa marítima. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A45 B3 B14 C4 |
25 |
50 |
75 |
Proba obxectiva |
A45 B3 B14 B16 B21 B22 C4 C5 C10 |
4 |
11 |
15 |
Portafolios do alumno |
A45 B3 B21 B22 C4 C5 C10 |
22 |
33 |
55 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
O traballo que se desenvolverá nesta asignatura consistirá no deseño e desenvolvemento do plan de empresa dunha empresa marítima. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Portafolios do alumno |
Realizaranse diferentes tarefas e actividades sobre os temas da asignatura. Para isto organizarase o alumnado en pequenos grupos para que traballen de forma autónoma e colaborativa. O resultado das actividades e tarefas irase recopilando nun portafolios. Ademáis, o rexistro de progreso do traballo tutelado irase engandido a medida que se vaia avanzado neste. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a súa realización é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada. O alumnado que esté a realizar o traballo tutelado enviará semanalmente mediante correo electrónico ou o aula virtual un informe indicando o progreso realizado así como as dúbedas que xurden. O profesor resolverá estas dúbedas polos mesmos medios ou mediante a aplicación de Teams atendendo a complexidade da dúbeda plantexada. O seguemento farase preferentemente de forma individualizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A45 B3 B21 B22 C4 C5 C10 |
O traballo recollido no portafolio así como a súa organización e presentación avaliarase atendendo a unha rúbrica e calificarase sobre 10 puntos. Será preciso acadar polo menos un 5/10 para que a nota faga media cas demáis actividades e traballos da asignatura. |
20 |
Traballos tutelados |
A45 B3 B14 C4 |
Consistirá no deseño e desenvolvemento dun plan de empresa dunha empresa marítima e a súa presentación oral. Calificarase mediante unha rúbrica e puntuarase sobre 10 puntos. Será preciso obter 5 puntos sobre 10 para que faga media co resto dos resultados. |
60 |
Proba obxectiva |
A45 B3 B14 B16 B21 B22 C4 C5 C10 |
Consistirá nunha proba escrita sobre os contidos das actividades e prácticas plantexadas no aula e a análise dun texto relacionado co entorno da empresa marítima empregando as ferramentas de diagnóstico de entorno da empresa empregadas nas actividades e prácticas feitas o longo da asignatura. |
20 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado que vaia facendo e entregando as actividades expostas na aula e, ou, no campus virtual, nos prazos indicados polo profesor, será avaliado de forma continua atendendo as metodoloxías descritas na guía docente. No caso de presentarse máis dunha actividade fora do prazo de entrega indicada polo profesor ou non entregarse, o alumnado será avaliado mediante unha proba obxectiva final en xuño. Ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia non se lle requirirá unha asistencia mínima para poder presentarse aos exames nin tampouco para poder entregar o portafolio ou os traballos tutelados, pero deberá acordar co docente unha serie de titorías (presenciais ou non presenciais) o longo do curso para acreditar o seguimento da materia. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha
vez comprobada, implicará directamente a culificación de suspenso "0"
na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera
cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a
convocatoria extraordinaria
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alan E. Branch (2014). Elements of shipping. Routledge (Taylor & Francis Group) London & New York
VVAA. (2020). Lecciones de derecho empresarial. (2020). Lecciones de derecho empresarial.. Tirant lo Blanch
Theotokas, I. (2018). Management of shipping companies. . Routledge (Taylor & Francis Group) London & New York
Martin Stopford (2004). Maritime Economics. Routledge (Taylor & Francis Group) London & New York
Panayides, P. M., & Visvikis, I. D. (2017). Shipping operations management.. Springer.
Panayides, P. M. (Ed.). (2019). The Routledge Handbook of Maritime Management.. |
|
Bibliografía complementaria
|
John M. Downard (1984). Managing Ships. Faiplay Publications, London.
Alexandros M. Goulielmos (2019). Plan the Business of a Vessel of a Tramp Shipping Company. Modern Economy, 2019, 10, 1633-1653 |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Empresa e Dereito/631G01109 | Economía Marítima/631G01201 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|