Identifying Data 2022/23
Subject (*) International Codes and Conventions Code 631G01313
Study programme
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Pérez Canosa, José Manuel
E-mail
jose.pcanosa@udc.es
Lecturers
Pérez Canosa, José Manuel
E-mail
jose.pcanosa@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
A11 Empregar o inglés, falado e escrito, aplicado á navegación e ao negocio marítimo.
A46 Conocer la normativa nacional e internacional aplicable a las actividades relacionadas con el transporte marítimo y las operaciones portuarias.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B9 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B20 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
B24 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Analizar as fontes de dereito internacional e as organizacións marítimas internacionais públicas e privadas. A10
A11
A46
Comparar o propósito, orixe e alcance dos principais convenios internacionais do ámbito marítimo. A11
A46
B9
B13
B14
B20
C4
C8
Avaliar a aplicación dun ou varios códigos ou convenios na actualidade. A11
A46
B2
B3
B24
C7

Contents
Topic Sub-topic
1.- Cuestións introductorias sobre Códigos e Convenios Concepto de convenio.
Suxeitos con capacidade para producir Convenios.
Os convenios como fontes de dereito.
2.-Organismos internacionais marítimos Organismos intergubernamentais marítimos
Organismos internacionais marítimos privados
3.-Códigos e Convenios marítimos -Sobre réximen xurídico do mar e dos fondos mariños
-Sobre a protección do medio mariño e a contaminación
-Sobre seguridade e tráfico marítimo
-sobre o buque e o crédito marítimo
-Sobre a responsabilidade e sistemas de limitación
-Sobre contratos de utilización do buque
-Sobre accidentes marítimos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Student portfolio A10 A11 A46 B9 B13 B14 B20 C4 C8 22 33 55
Supervised projects A11 A46 B2 B3 B24 C7 25 50 75
Objective test A10 A46 B2 B3 B14 B20 4 11 15
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Student portfolio Theoretical masterclasses, oriented to the acquisition of knowledges and his applications.

Interactive classes with reduced groups and personalised tutorials.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
O traballo que se desenvolverá nesta asignatura consistirá na avaliación da aplicación dun ou varios códigos e ou convenios internacionais na actualidade.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Para a súa realización é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada. O alumnado que esté a realizar o traballo tutelado enviará semanalmente mediante correo electrónico ou o aula virtual un informe indicando o progreso realizado así como as dúbedas que xurden. O profesor resolverá estas dúbedas polos mesmos medios ou mediante a aplicación de Teams atendendo a complexidade da dúbeda plantexada. O seguemento farase preferentemente de forma individualizada.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A10 A11 A46 B9 B13 B14 B20 C4 C8 O traballo recollido no portafolio así como a súa organización e presentación avaliarase atendendo a unha rúbrica e calificarase sobre 10 puntos. Será preciso acadar polo menos un 5/10 para que a nota faga media cas demáis actividades e traballos da asignatura. 25
Objective test A10 A46 B2 B3 B14 B20 Consistirá nunha proba escrita sobre os contidos das actividades e prácticas plantexadas no aula e a análise dun comentario sobre un convenio e ou código internacional. 20
Supervised projects A11 A46 B2 B3 B24 C7 Consistirá na avaliación da aplicación dun ou varios códigos ou convenios na actualidade e a presentación dos resultados de forma oral. Calificarase mediante unha rúbrica e puntuarase sobre 10 puntos. Será preciso obter 5 puntos sobre 10 para que faga media co resto dos resultados. 55
 
Assessment comments

O alumnado que vaia facendo e entregando as actividades expostas na
aula e, ou, no campus virtual, nos prazos indicados polo profesor, será
avaliado de forma continua atendendo as metodoloxías descritas na guía
docente.

No caso de presentarse máis dunha actividade fora do
prazo de entrega indicada polo profesor ou non entregarse, o alumnado
será avaliado mediante unha proba obxectiva final en xuño.

Ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia non se lle requirirá unha asistencia mínima para poder presentarse aos exames nin tampouco para poder entregar o  portafolio ou os traballos tutelados, pero deberá acordar co docente unha serie de titorías (presenciais ou non presenciais) o longo do curso para acreditar o seguimento da materia.

A realización fraudulenta das probas ou
actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a
culificación de suspenso "0" na materia na convocatoria
correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as
actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria. 


Sources of information
Basic Gabaldón García, José Luis (2012). Curso de derecho marítimo internacional : derecho marítimo internacional público y privado y contratos marítimos internacionales. Marcial Pons
EMPARANZA SOBEJANO, A. y MARTÍN OSANTE, J.M. (2015). COMENTARIOS SOBRE LA LEY DE NAVEGACIÓN MARÍTIMA. MARCIAL PONS
Arroyo Martínez, Ignacio (2015). Curso de derecho marítimo : (Ley 14-2014, de navegación marítima). Cizur Menor (Navarra): Civitas-Thomson Reuters
REMIRO BROTONS, A (1987). DERECHO INTERNACIONAL PÚBLICO. TECNOS
Dr. Raúl Contreras Bustamante, Contraalmirante Benito Armando Galeana Abarca, Dr. Jesús de la Fuente (2019). Derecho marítimo internacional. Ciudad de México : Secretaría de Marina-Armada de México : Universidad Nacional Autónoma de México
José Luis García-Pita y Lastres, Mª Rocío Quintáns Eiras, Angélica Díaz de la Rosa, directores (2018). El derecho marítimo de los nuevos tiempos. izur Menor (Navarra) : Civitas
GARCIA-PITA Y LASTRES, J.L., QUINTÁNS EIRAS, M.R. y DIAZ DE LA ROSA, A. (2012). ESTUDIOS DE DERECHO MARÍTIMO. THOMSON REUTERS ARANZADI

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Bussiness and Law/631G01109

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.