Identifying Data 2022/23
Subject (*) Pollution Management Code 631G01411
Study programme
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Cao Feijóo, Genaro
E-mail
genaro.cao@udc.es
Lecturers
Cao Feijóo, Genaro
E-mail
genaro.cao@udc.es
Web
General description Esta materia fará fincapé no coñecemento da normativa para levar a cabo unha axeitada xestión da contaminación mariña sen esquecer a prevención e protección do seu medio. Para iso, estudarase en detalle as normativas que incumben á responsabilidade por verteduras, fondos de indemnización, danos por contaminación, plans de continxencia anticontaminación, portos de abrigadoriro, etc. Asemade, aplicaránse criterios e técnicas de limpeza na costa, dedicando especial atención á protección de zonas sensíbeis e avaliaránse as opcións para minimizar os danos .
A materia foi especialmente diseñada e enfocada para o alumnado que non desenvolva a súa actividade profesional a bordo dos buques.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A52 Conocimiento y aplicación de la normativa y técnicas en materia de gestión de la seguridad del transporte marítimo y la protección del medio marino.
A53 Capacidad para elaborar planes de contingencia de abordo y de instalaciones portuarias.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
B20 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C9 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
C13 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os diferentes equipos e sistemas da bordo para previr e reducir a contaminación mariña. A52
A53
B20
C6
C9
C13
Coñecer os diferentes medios de loita contra os derramos de hidrocarburos e sustancias nocivas líquidas. A52
A53
B20
C6
C9
C13
Detectar as descargas ilegais e outros actos delitivos contra o medio ambiente mariño. A52
A53
B2
B16
C6

Contents
Topic Sub-topic
PREVENCION DA CONTAMINACIÓN EMSA, PAPEL NA LOITA CONTRA A CONTAMINACIÓN.
PLANIFICACIÓN DE CONTINXENCIAS.
LUGARES DE ABRIGADOIRO
VIXILANCIA MARÍTIMA DA CONTAMINACIÓN.
MODELOS DE DERIVA NA PREDICCION DE VERTEDURAS, ANÁLISE DE TRAXECTORIAS.
MAPAS DE SENSIBILIDADE.
CENTROS DE NIVEL 3.
PLANIFICACIÓN DE EJERCICIOS DE DERRAMES.
LOITA CONTRA A CONTAMINACIÓN CONTAMINACIÓN DA COSTA: AVALIACIÓN, TÉCNICAS DE LIMPEZA, PROTECCIÓN DE ZONAS SENSÍBEIS.
DISPERSIVOS.
ELECCIÓN DE OPCIÓNS PARA MINIMIZAR OS DANOS.
XESTIÓN DE RESIDUOS.
CONVENIOS INTERNACIONAIS C.I. DE RESPONSABILIDADE CIVIL (CLC).
C.I. DO FONDO DE INDEMNIZACIÓN (IOPC FOUND).
C.I. DE DANOS POLO COMBUSTÍBEL DOS BUQUES.
CLUBS DE PROTECCIÓN E INDEMNIZACIÓN (P&I).
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3.000 GT. Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A52 A53 B2 B16 B20 C6 C9 C13 2 0 2
Supervised projects A52 A53 B2 B16 B20 C6 C9 C13 5 30 35
Guest lecture / keynote speech A52 A53 B2 B16 B20 C6 C9 C13 30 60 90
Oral presentation A52 A53 B2 B16 B20 C6 C9 C13 5 18 23
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Exame final.
Supervised projects Ao longo do cuadrimestre proporase un ou varios traballos en torno ao contido do temario que deberán fundamentarse coa bibliografía básica e complementaria da guía e con outra seleccionada polo profesorado e/ou polo estudantado.
A súa realización iniciarase na aula e completarase mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo ás indicacións proporcionadas a través da atención personalizada do profesorado.
A través da exposición na aula, compartiranse os traballos realizados.
Guest lecture / keynote speech Na actividade de sesión maxistral traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral,
guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os
aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas.
Oral presentation Respecto aos traballos tutelados.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Oral presentation
Objective test
Description
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo có profesor da materia.

A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación con cada actividade ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO NA UDC" desenvolverá a súa actividade coa asistencia e participación nas dinámicas que se recollen no Paso 4 "Planificación" e neste paso que nos ocupa "Atención personalizada" descrita para os traballos tutelados, a través dos grupos de traballo que se conformen na materia. A actividade farase atendendo ás observacións da avaliación relativas á flexibilidade de asistencia-participación e aos requisitos para superar a materia.












Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A52 A53 B2 B16 B20 C6 C9 C13 Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación. 10
Supervised projects A52 A53 B2 B16 B20 C6 C9 C13 Para avaliar os traballos teránse en conta na súa elaboración os seguintes aspectos:

- Estrutura: presentación, organización do contido, claridade expositiva e corrección gramatical.

- Contido: Comprensión de ideas básicas, dominio conceptual, uso das fontes traballadas no tratamento dos contidos ao longo do cuadrimestre e relacións entre
eles.
20
Oral presentation A52 A53 B2 B16 B20 C6 C9 C13 Para avaliar a exposición/presentación teránse en conta os seguintes aspectos:

- Relevancia e organización dos contidos expostos.
- Coordinación da exposición (que reflicta un traballo colaborativo, non unha suma de
partes).
- Nivel de comprensión dos contidos básicos.
- Claridade expositiva.
10
Objective test A52 A53 B2 B16 B20 C6 C9 C13 Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación. 60
 
Assessment comments

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación.

Para
superar a materia seguindo a avaliación continua é necesario superar cada
metodoloxía. Na sesión maxistral, asemade da asistencia ás aulas
(conseguintemente, un mínimo do 50%) valorárase a participación do alumno.

O
alumnado que non siga ou supere a avaliación continua sempre terá a opción de
presentarse a proba obxectiva. Conseguintemente, nesta circunstancia dita
metodoloxía terá un valor na avaliación do 100%.  

O
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica
de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME
DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3; 6.b
e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen
necesidade de asistir o 50% das aulas presenciais, sempre e cando o mestre sexa
debidamente informado ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, o
profesor poderá encargarlle a este alumnado diferentes traballos (individuais
e/ou en grupo) ao longo do curso para ser expostos no horario de titorías co
gallo de puntuar na avaliación continua a parte proporcional do valor da sesión
maxistral.


Sources of information
Basic IMO (2011). Directrices para la elaboración de planes de emergencia de a bordo contra la contaminación del mar . LONDRES
IMO (2007). Directrices relativas al Convenio sobre la prevención de la contaminación del mar por vertimiento de desechos y otras materias, 1972. . LONDRES
IMO (2007). Equipo de prevención de la contaminación conforme al MARPOL . LONDRES
(1996). La contaminación del mar fuentes, toxicidad, degradación y eliminación de contaminantes . Oviedo : Universidad, Servicio de Publicaciones
Silos Rodríguez, José María (2008). Manual de lucha contra la contaminación por hidrocarburos . Cádiz : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Cádiz
IMO (2010). Manual on oil spill risk evaluation and assessment of response preparedness . London
IMO (1997). Manual sobre contaminación química . LONDRES
IMO (2009). Manual sobre contaminación química. . LONDRES
IMO (2011). Manual sobre la contaminación ocasionada por hidrocarburos. . LONDRES
IMO (). MARPOL 73/78. LONDON
Acinas García, Juan R (2003). Puertos de refugio y contaminación accidental en el mar . UDC
Boat Books Australia (2010). Response to marine oil spills . Livingston : Witherby Seamanship International Ltd. Australia

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.