Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Controlar as boas prácticas de seguridade e saúde no traballo. |
A5 |
Interpretación, análise e aplicación práctica dos fundamentos e Institucións de Dereito e Economía para administrar, xestionar e explotar o buque, a empresa marítima, o negocio marítimo e transporte, e a empresa náutico-deportiva. |
A45 |
Capacidad para la gestión, dirección y control de empresas y actividades relacionadas con el ámbito marítimo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B4 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B12 |
Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información. |
B19 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar a evolución da náutica deportiva e de recreo no ámbito nacional e autonómico o longo do século XX e XXI. |
A5
|
B6
|
C4
|
Determinar a normativa nacional e autonómica que regula a actividade da náutica deportiva e de recreo e as instalación náutico deportivas. |
A5
|
B19
|
|
Diferenciar e inspeccionar os elementos de seguridade, salvamento e loita contra a contaminación, incluíndo as axudas á navegación e equipos de radiocomunicacións dunha embarcación de recreo. |
A1 A5 A45
|
|
|
Comparar as instalacións náutico deportivas do porto da Coruña atendendo á forma de xestión, servicios ofrecidos nas mesmas, capacidades, organización e distribución especial. |
A5 A45
|
B5 B12
|
|
Deseñar un plan de xestión e explotación dunha instalación náutico deportiva. |
A5 A45
|
B1 B4
|
C4 C7 C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Normativa nacional e autonómica que regula a actividade da náutica deportiva e de recreo e as instalacións náutico deportivas. |
Definición de embarcación e buque de recreo.
Requisitos para gobernar unha embarcación e ou buque de recreo.
Regulación do chárter náutico.
Titulacións náutico deportivas: atribucións, competencias e procedemento de obtención.
Seguridade e prevención da contaminación.
Instalacións náutico deportivas: réxime de explotación.
|
Elementos de seguridade, salvamento e loita contra a contaminación, incluíndo as axudas á navegacion e equipos de radiocomunicacións dunha embarcación de recreo. |
Inspección e homologación de dispositivos de seguridade, salvamento loita contra a contaminación obrigatorios en embarcacións de recreo.
Procedementos de comprobación do funcionamento das axudas á navegación e equipos de radiocomunicacións dunha embarcación de recreo.
|
Introdución ao goberno e manobra dunha embarcación de recreo a vela. |
Jarcia firme e de labor.
Aparellos de vela.
Elementos de amarre e fondeo.
Sistema de goberno dunha embarcación de recreo.
Manobras básicas a vela.
|
Instalacións náutico deportivas. |
Autorizacións e concesións administrativas.
Modalidades de xestión e explotación.
Servizos ofrecidos.
Plan de protección ambiental.
Estacións náuticas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A5 B6 C4 |
3 |
6 |
9 |
Esquemas |
A5 B19 |
2 |
4 |
6 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A5 A45 |
6 |
6 |
12 |
Práctica de actividade física |
A1 A5 A45 |
6 |
0 |
6 |
Portafolios do alumno |
A1 A5 A45 |
1 |
2 |
3 |
Traballos tutelados |
A5 A45 B5 B12 |
9 |
18 |
27 |
Sesión maxistral |
A5 A45 B1 B4 B5 B6 B12 C4 C7 C10 |
15 |
30 |
45 |
Proba mixta |
A1 A5 A45 B4 B5 C4 C10 |
1 |
0 |
1 |
Traballos tutelados |
A5 A45 B1 B4 C4 C7 C10 |
9 |
18 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O alumnado analizará o xurdimento e evolución da náutica deportiva e de recreo en España e Galicia, así como o desenvolvemento da planificación das instalacións náutico deportivas e o contexto socioeconómico no que se produciría. Para iso facilitarase ao alumnado unha serie de textos para a súa análise. Cos resultados obtidos elaborarán unha presentación para expoñer na aula. |
Esquemas |
Trátase dunha actividade mediante a que se persegue a determinación, comparación e organización da normativa que regula a práctica da náutica de recreo e as instalacións náutico deportivas en Galicia e en España a través da elaboración dun esquema. |
Prácticas de laboratorio |
Trátase de tres prácticas que se farán a bordo do motovelero Breogán IV consistentes na inspección e comprobación dos elementos de seguridade, loita contra incendios e prevención da contaminación así como das axudas á navegación e equipos de radiocomunicacións; dispoción da jarcia firme, da jarcia de labor e os elementos de amarre e fondeo e as comprobacións rutineiras que deben facer antes de que lle embarcación fágase á mar. |
Práctica de actividade física |
Como parte de actividade organizaranse navegacións no motovelero Breogán IV e/ou as embarcacións de vela lixeira da aula Club. |
Portafolios do alumno |
A través desta actividade o alumnado reflectirán os resultados das prácticas realizadas a bordo do Breogán IV e/ou as embarcacións de vela lixeira da aula Club. |
Traballos tutelados |
Este traballo ten como finalidade comparar as instalacións náutico deportiva do porto da Coruña. O alumnado elaborará unha memoria co resultado da análise e exporá os mesmos nunha presentación oral na aula. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Proba mixta |
Realización dunha proba mixta |
Traballos tutelados |
Consistirá no deseño dun plan de xestión e explotación dunha instalación náutico deportiva e a preparación dunha presentación oral para a exposición do mesmo. Como parte deste o alumnado terá que avaliar as tendencias, retos e oportunidades actuais do sector da náutica deportiva e de recreo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Traballos tutelados |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumnado que esté a realizar o traballo tutelado enviará semanalmente mediante correo electrónico ou o aula virtual un informe indicando o progreso realizado así como as dúbedas que xurden. O profesor resolverá estas dúbedas polos mesmos medios ou mediante a aplicación de Teams atendendo a complexidade da dúbeda plantexada. O seguemento farase preferentemente de forma individualizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A5 A45 B5 B12 |
O traballo avaliarase atendendo a unha rúbrica e calificarase sobre 10 puntos. Será preciso acadar polo menos un 5/10 para que a nota faga media cas demáis actividades e traballos da asignatura |
10 |
Esquemas |
A5 B19 |
Para a súa avaliación terase en conta a realización e entrega da actividade no prazo indicado polo profesor, así como a súa explicación na aula. |
5 |
Traballos tutelados |
A5 B6 C4 |
Para a súa avaliación terase en conta a realización e entrega da actividade no prazo indicado polo profesor, así como a participación na aula cando se discutan as respostas das preguntas por parte do alumnado. |
20 |
Traballos tutelados |
A5 A45 B1 B4 C4 C7 C10 |
O traballo avaliarase atendendo a unha rúbrica e calificarase sobre 10 puntos. Será preciso acadar polo menos un 5/10 para que a nota faga media cas demáis actividades e traballos da asignatura |
30 |
Portafolios do alumno |
A1 A5 A45 |
O portafolios avaliarase atendendo a unha rúbrica e calificarase sobre 10 puntos. |
5 |
Proba mixta |
A1 A5 A45 B4 B5 C4 C10 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación de completar e/ou de asociación.
|
30 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado que vaia facendo e entregando as actividades plantexadas
no aula e, ou, no campus virtual, nos prazos indicados polo profesor,
será avaliado de forma continua atendendo as metodoloxías descritas na
guía docente. No caso de presentarse máis de
unha actividade fora do prazo de entrega indicada polo profesor ou non
entregarse, o alumnado será avaliado mediante unha proba obxectiva final
en xuño. O alumnado con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de
asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN
AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5)
(04/05/2017) poderá realizar as actividades descritas nas metodoloxías
da guía docente salvo aquelas para as que a súa realización sexa preciso
asistir as prácticas. No caso destas últimas, o profesor asignaralle a
este alumnado diferentes actividades para ser expostas en horario de
titorias. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pablo López Varela, Santiago Iglesias Baniela, Felipe Antelo González (2007). Análisis jurídico de la náutica deportiva. Reprografía Noroeste S.L.
María José Morillas Jarillo, Juan Luis Pulido Begines, María Victoria Petit Lavall (2020). Tratado de la navegación deportiva y de recreo. Marcial Pons |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|