Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A2 |
CE2 - Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade. |
A13 |
CE13 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas. |
A14 |
CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. |
A15 |
CE15 - Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade. |
A16 |
CE16 - Ensamblar e realizar tarefas básicas de mantemento e reparación de equipos informáticos. Instalar e manexar sistemas operativos e aplicacións informáticas. Instalar e realizar as tarefas básicas de xestión de redes de ordenadores, no ámbito da súa especialidade. |
A17 |
CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A20 |
CE20 - Ser capaz de identificar, analizar e aplicar os coñecementos adquiridos nas distintas materias do Grao, a unha situación determinada formulando a solución técnica máis axeitada dende o punto de vista económico, ambiental e de seguridade. |
A46 |
CE51 - Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida para o desmantelado, mantemento, reparación e montaxe das instalacións e o equipo da bordo. |
A67 |
CE57 - Facer funcionar os ordenadores e redes informáticas a bordo dos buques |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B5 |
CT5 - Traballar de forma colaboradora. |
B8 |
CT8 - Versatilidade. |
B9 |
CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer cómo se garda e manipula a información nunha computadora |
A15
|
B2
|
C3
|
Evaluar expresións lóxicas usando o Álxebra de Boole |
A13 A15
|
B2
|
C3
|
Identificar as diferentes compoñentes hardware dunha computadora |
A16
|
|
C3
|
Ser capaz de ensamblar unha computadora a partires das suas compoñentes |
A16 A46 A67
|
B2 B5 B8
|
|
Ser capaz de instalar varios Sistemas Operativos e aplicacións software nunha computadora |
A16 A67
|
B2 B5 B8
|
|
Ser capaz de instalar e configurar unha rede wi-fi |
A16 A67
|
B2 B5 B8
|
|
Deseñar correctamente as táboas dunha Base de Datos |
|
B5 B9
|
C3
|
Ser capaz de efectuar diferentes tipos de consultas nunha Base de Datos |
|
B2 B5 B9
|
C3 C13
|
Coñecer o funcionamento básico e as utilidades das follas de cálculo |
|
|
C3
|
Ser capaz de programar unha folla de cálculo para resolver diferentes tipos de problemas matemáticos |
A14 A17
|
B2 B5 B8
|
C3 C10 C11
|
Ser capaz de representar gráficamente e interpretar os resultados dunha folla de cálculo |
A14 A20
|
B2 B5 B8
|
C3 C11 C12
|
Coñecer os aspectos básicos da planificación dun proxecto |
|
|
C3
|
Ser capaz de planear un proxecto usando unha ferramenta informática |
A2 A17 A20
|
B2 B5 B8
|
C3
|
Coñecer diferentes ferramentas e aplicacións de software cartográfico |
A18 A20
|
|
C3
|
Ser capaz de planear unha travesía por mar usando aplicacións cartográficas |
A18 A20
|
B2 B5 B8
|
C3
|
Ser capaz de resolver os diferentes problemas de xestión que poidan xurdir ao longo dunha travesía por mar usando as ferramentas informáticas vistas ao longo do curso |
A2 A17 A20
|
B2 B5 B8
|
C3 C9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. CODIFICACION |
1.1. INTRODUCCION
1.2. NUMEROS DECIMAIS
1.3. NUMEROS BINARIOS
1.4. CONVERSION DECIMAL-BINARIO
1.5. REPRESENTACION DE NUMEROS NEGATIVOS
1.6. NUMEROS HEXADECIMAIS
1.7. CODIGO DECIMAL BINARIO (BCD)
1.8. CODIGOS ALFANUMERICOS
1.9. CODIGOS DE PARIDADE |
2. LOXICA BINARIA |
2.1. ALXEBRA DE BOOLE
2.2. FUNCIONS DIXITAIS BINARIAS
2.3. TABOAS DE VERDADE
2.4. PORTAS LOXICAS BASICAS
2.5. LOXICA PROPOSICIONAL |
3. HARDWARE |
3.1. UNIDADES FUNCIONAIS BASICAS
3.2. PLACA BASE
3.3. CPU
3.4. MEMORIA
3.5. SISTEMA DE INTERCONEXIÓN: BUSES
3.6. REDES |
4. SISTEMAS OPERATIVOS |
4.1. INTRODUCCION
4.2. PROCESOS E XESTION DO PROCESADOR
4.3. ADMINISTRACION DA MEMORIA
4.4. SISTEMAS DE ARQUIVOS
4.5. ENTRADA/SAIDA |
5. BASES DE DATOS |
5.1. INTRODUCCION
5.2. MODELO E-R
5.3. MODELO RELACIONAL
5.4. S.G.B.D.
5.5. TABOAS
5.6. CONSULTAS
5.7. APLICACION AO MUNDO MARITIMO |
6. FOLLA DE CALCULO |
6.1. INTRODUCCION
6.2. FILAS E COLUMNAS
6.3. TIPOS DE DATOS
6.4. FORMATOS
6.5. FORMULAS
6.6. REFERENCIAS
6.7. FUNCIONS
6.8. GRAFICOS
6.9. RESOLUCION DE PROBLEMAS DE I.O.
6.10. APLICACION AO MUNDO MARITIMO |
7. PLANIFICACIÓN DE PROXECTOS |
7.1 INTRODUCCIÓN
7.2 DIAGRAMAS DE GANT
7.3 PROGRAMACION TEMPORAL DUN PROXECTO
7.4 ASIGNACION DE RECURSOS
7.5 SEGUIMENTO DO PROXECTO
7.6 ANALISE DE CUSTOS
7.7 APLICACION AO MUNDO MARITIMO |
8. SOFTWARE CARTOGRAFICO |
8.1. FERRAMENTAS WEB PARA O TRABALLO COLABORATIVO
8.2. FERRAMENTAS WEB CARTOGRAFICAS
8.3. APLICACION A PROBLEMAS DE NAVEGACION MARITIMA |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro A-III/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a los Jefes de máquinas y Primeros Oficiales de máquinas de buques cuya máquina propulsora principal tenga una potencia igual o superior a 3000 kW |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A2 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A46 A67 B2 B5 B8 B9 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
147 |
0 |
147 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
A primeira parte da proba consistirá nun cuestionario de problemas en Moodle sobre os temas de Codificación e Lóxica Binaria.
A segunda parte da proba consistirá en varios exercicios prácticos en ordenador sobre Bases de Datos, Folla de Cálculo e OpenProj, con entrega final por medio dunha tarefa de Moodle. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
Por tratarse de unha asignatura dun plan de estudos a extinguir, o alumnado non ten docencia, pero sí pode asistir a titorías co profesor.
Realizarase no despacho do profesorado nos horarios de titorías establecido a comezo de curso e posto en coñecemento do alumno polos medios apropiados no centro e na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.
Ademais o profesorado tamén poderá resolver as dúbidas recibidas por medios electrónicos como correo electrónico ou foros creados a tal efecto na plataforma de teleaprendizaxe da universidade ou videoconferencias a través de Teams. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A2 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A46 A67 B2 B5 B8 B9 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
Avaliarase:
- Codificación e Lóxica Binaria: 20 ptos
- Base de Datos: 20 ptos
- OpenProj: 20 ptos
- Folla de Cálculo: 20 ptos
- Navegación: 20 ptos |
100 |
|
Assessment comments |
Para poder superar a materia, na proba mixta será necesario acadar una Nota total como mínimo de 50 puntos. Os criterios de avaliación contemprados no cadro A-III/1 e A-III/3 do Código STCW e recollido no Sistema de Garantía de Calidade teránse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na oportunidade correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á segunda oportunidade e á oportunidade adiantada.
|
Sources of information |
Basic
|
Borruel, F. (2002). Access 2000. Madrid
Ujaldón, M. (2001). Arquitectura del PC. Madrid
Prieto, A. (2005). Conceptos de informática. Madrid
Floyd, T.L. (2006). Fundamentos de Sistemas Digitales. Madrid
Rodríguez, J. (2001). Microsoft Excel 2002. Iniciación y referencia. Madrid
Delgado J.M., Paz F. (2009). OpenOffice.org 3.0. Madrid
Bucki, L.A. (2009). OpenProj: the open source solution for managing your projects. Australia
Pablo Lopez Varela; Santiago Iglesias Baniela (2007). Planificacion, Programacion y Control de Proyectos mediante técnicas de camino critico. Santiago. Ed. Tórculo |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Mathematics I/631G02151 | Physics I/631G02153 | English/631G02155 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Physics II/631G02158 | Mathematics III/631G02260 | Electronic Systems for Vessels/631G02356 | Regulation and Control Fundamentals/631G02257 | Electrotechnology, Electrical Machinery and Electronic Systems for Vessels/631G02253 | Maritime Installations and Propulsion Systems/631G02357 | Management and Maintenance Systems of Ship/631G02360 | Programming Fundamentals/631G02511 | Electronic Systems for Data Acquisition/631G02512 | Automation and Control of Processes/631G02314 | Integral Management of Maintenance./631G02316 | / | Automation with PLCs and Industrial Instrumentation/631G02509 |
|
|