Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade. |
A10 |
CE10 - Observar os procedementos de emerxencia, no ámbito da súa especialidade. |
A14 |
CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. |
B1 |
CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
CT5 - Traballar de forma colaboradora. |
B6 |
CT6 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B11 |
CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C4 |
C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Será capaz de resolver problemas de forma efectiva.
|
A2 A10 A14
|
|
C9 C10 C11 C12 C13
|
Ser capaz de comunicarse de manera efectiva nun entorno de traballo.
Traballar de forma colaborativa. |
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7 B11
|
|
Comportarse con ética e responsabilidad social como cidadán e como
profesional. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Construcción Naval |
Introducción á construcción Naval |
Esforzos do buque |
Tipos de esforzos
En augas tranquilas.
Entre olas. |
Elementos estructurais |
Descripción xera do buque
Sistemas de construcción
Fondo y Doble Fondo
Proa
Popa
Mamparos
Cubertas
Superestructuras |
O buque |
Partes e nomenclatura |
Propulsión |
Helices
Bocina
Eixe de Cola
Resistencia á marcha |
Timóns |
Estructura
Tipos de timóns
Efectos do timón |
Servizos do buque |
Equipos
Sistemas
Servizos de auga salada
Servizos de combustible e aceites
Servizos de aire
Servizos de auga dulce |
Teoría do buque |
Introducción |
Xeometría do buque |
Plano de formas
Planos e liñas de referencia
Dimensións
Coeficientes de formas
Cálculo aproximado de áreas, volúmenes, centros de gravedade e momentos |
O buque como flotador |
Curvas hidrostáticas
Volumen de carena
Desprazamento
Centros de gravedade, carena e flotación
|
Estabilidade |
Tipos de equilibrio
Estabilidade estática transversal inicial
Efectos do traslado, carga e descarga de pesos
Radio metacéntrico transversal
Altura metacéntrica
|
Estabilidad transversal para grandes inclinacións |
Curva "C"
Metacentros
Curvas "GZ"
Curvas "KN"
Cálculo e trazado da curva de estabilidade estática transversal
|
Estabilidade dinámica |
Concepto
Cálculo da curva de estabilidade dinámica
Efecto do par escorante
Ángulo de equilibrio dinámico |
Estabilidade estática lonxitudinal |
Altura metacéntrica lonxitudinal
Momento unitario
Fórmula do asento
Fórmula da alteración
Cálculo dos calados o trasladar, cargar ou descargar pesos
Variación dos calados por cambio de densidade
Permiso de auga dulce
Puntos indiferentes
|
Experiencia de estabilidade |
Finalidade
Realización práctica
Criterios de estabilidade
|
Francobordo |
Concepto
Definición
Convenios internacionais de líneas de carga
Zonas e periodos estacionais
|
Inundación |
Xeralidades
Compartimentado
Permeabilidade
Eslora inundable
Clases de inundación
Efectos da inundación
Cálculos de inundación
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A2 A10 B2 C4 C9 C11 |
20 |
35 |
55 |
Proba obxectiva |
A14 B1 |
4 |
4 |
8 |
Aprendizaxe colaborativa |
B4 B5 B6 B11 |
11 |
11 |
22 |
Sesión maxistral |
B7 C10 C12 C13 |
22 |
33 |
55 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Efectuaranse cálculos de hidrostática e estabilidade nas clases de grupos reducidos. A entrega a tempo durante o curso destes exercicios resoltos e corrixidos achegará o 30% da nota. |
Proba obxectiva |
Avaliaranse os coñecementos e comprensión dos contidos básicos da materia, considerando as habilidades e destrezas do alumno, as súas estratexias e formulacións na rersolución de problemas.
Efectuaranse dúas probas durante o curso correspondentes aos temas de Construción Naval e aos de Teoría do Buque. Cada unha delas achegará un 35% da nota global.
Aqueles alumnos que non participen da avaliación continua da materia ao longo do curso realizarán unha proba obxectiva que permita avaliar e comprobar os resultados esperados en canto ao contido global da materia. Verificar o grao de alcance dos obxectivos propostos.
O exame final global, como avaliación única, consistirá nunha proba composta de dous
partes con valoración independente, e obter un mínimo de 5 puntos en cada
unha: a) teórica (50%); b) práctica (50%).
Primeiro realizará a parte práctica con varios problemas a resolver e, a segunda a teórica
con 10 cuestiones tipo test máis 5 conceptos a definir. |
Aprendizaxe colaborativa |
Os cálculos máis complexos resolveranse en grupos, durante as clases de grupos reducidos. |
Sesión maxistral |
Exposición en clase de cada un dos temas da asignatura. Cada un dos temas do programa será exposto en clase polo profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Cada un dos alumnos recibirá atención personalizada para a resolución de cálculos e problemas, tanto en clase como en titorías.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A2 A10 B2 C4 C9 C11 |
Valorarase expresamente o grao de evolución do alumno e a súa capacidade para analizar, axuizar e resolver problemas
puntuais, requiríndose unha formación teórico-práctica equilibrada. |
30 |
Proba obxectiva |
A14 B1 |
Avaliación de coñecementos e comprensión dos contidos básicos da materia, considerando as habilidades e destrezas do alumno, as súas estratexias e formulacións na resolución de problemas. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación final para aqueles alumnos que seguiron a avaliación continua calcularase mediante a obtención da media entre a cualificación obtida na parte de construción naval e a de teoría do buque. Será necesario obter polo menos unha cualificación de 4/10 para que cada unha das cualificacións de cada parte faga media coa outra. Para aprobar a materia será necesario que a media resultante sexa polo menos de 5/10 puntos. Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/2 do Código STCW e as súas emendas relacionados con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e realizar a súa avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Baxtewr, B. (1990). Architecture examples and theory. Griffin & Company
Bonilla, A. (1984). Construcción naval y servicios. Hijos de E. Vinuesa
Alvariño Castro, R; et al. (1997). El proyecto básico del buque mercante. Colegio Oficial de Ingenieros Navales
White, G.W. (1979). Elementary beam theory and the ship girder. Stanford Maritime
(1980). La obra viva del bque: su conservación y pintado. ANAVE
Pursey, Edward V. lewis (1983). Merchant ship construction: specially written for the merchant navy. Brown, Son and ferguson
Pursey, H.J. (1977). Merchant ship stability. Brown, Son and Ferguson
Gamboa Sánchez-Barcaiztegui, Marcial (1945). Nociones de arquitectura naval. Naval
(2002). Reglas de construcción de buques. Germanisher Lloyd
Eyres, D.J. (2002). Ship construction. Butterworths Heinemann
Kemp, J.F.; Young, P. (1990). Ship construction. Sketches and notes. Butterworths Heinemann
Lee Storch, R. et al. (1995). Ship production. Cornell Maritime Press
Derret, D.R. (1987). Ship stability for master and mates. Stanford Maritime
Bonilla de la Corte, A. (1972). Teoría del Buque. Librería San José |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|