Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade. |
A2 |
CE2 - Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade. |
A3 |
CE3 - Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento. |
A4 |
CE4 - Capacidade de analizar e valorar o impacto social e ambiental das solucións técnicas, así como a prevención de riscos laborais no ámbito da súa especialidade. |
A7 |
CE7 - Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación. |
A11 |
CE11 - Observar prácticas de seguridade no traballo, no ámbito da súa especialidade. |
A13 |
CE13 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas. |
A14 |
CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. |
A17 |
CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A20 |
CE20 - Ser capaz de identificar, analizar e aplicar os coñecementos adquiridos nas distintas materias do Grao, a unha situación determinada formulando a solución técnica máis axeitada dende o punto de vista económico, ambiental e de seguridade. |
A21 |
CE37 - Capacidad para ejercer como Oficial de Máquinas de la Marina Mercante, una vez superados los requisitos exigidos por la Administración Marítima. |
A23 |
CE39 - Capacidade para a realización das actividades inspectoras relacionadas co cumprimento dos convenios internacionais de obrigado cumprimento, en todo o referido a buques en servizo, sempre que se circunscriban ao ámbito Da súa especialidade. |
A30 |
CE42 - Operar, reparar, manter, reformar, optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; propulsión eléctrica e propulsión con turbinas de gas; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque; as instalacións auxiliares do buque, tales como instalacións frigoríficas, sistemas de goberno, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc. |
A39 |
CE46 - Operar alternadores, xeradores e sistemas de control. |
A47 |
CE32 - Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida e proba eléctrico e electrónico para a detección de avarías e as operacións de mantemento e reparación. |
A51 |
Comprender as ordes e facerse entender en relación coas tarefas da súa competencia. |
A54 |
Operar, reparar, manter e optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor e de gas, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control; as instalacións auxiliares, tales como instalacións frigoríficas, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, grupos electróxenos, etc. |
A55 |
Coñecer o balance enerxético xeral, incluíndo o balance termo-eléctrico, así como a xestión eficiente da enerxía respectando o medio. |
A63 |
CE53 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control |
A65 |
CE55 - Facer funcionar os sistemas xeneradores e os sistemas de distribución |
A68 |
CE58 - Manter e reparar o equipo eléctrico e electrónico |
A69 |
CE59 - Manter e reparar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e das máquinas auxiliares |
A71 |
CE61 - Manter e reparar os sistemas eléctricos, electrónicos e automáticos de control da maquinaria de cuberta e do equipo de manipulación da carga |
A72 |
CE62 - Manter e reparar os sistemas de control e seguridade do equipo de fonda |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
CT5 - Traballar de forma colaboradora. |
B7 |
CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B9 |
CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B10 |
CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C1 |
C1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Understand the formation of the magnetic field in electrical machines that are mounted on board ships.
Ability to solve the magnetic circuits by applying the simplifications provided.
Ability to understand the equivalent electric circuits of the ship's electric machines.
Ability to obtain characteristic curves using spreadsheets
Ability to choose, within the available range, the most appropriate electric machine for a specific naval application
Ability to manage the maintenance operations of naval electric machines |
A1 A2 A3 A4 A7 A11 A13 A14 A17 A18 A20 A21 A23 A30 A39 A47 A51 A54 A55 A63 A65 A68 A69 A71 A72
|
B2 B4 B5 B7 B9 B10 B11
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
General principles of electrical machines |
Basics items. Losses and heating. Rated power. Types of service. Operation in special conditions. Performance. F.m.m. and magnetic field in the air gap. Induced voltage. Electromagnetic torque. Types of machines. Maintenance.
Constructive aspects. Windings |
Transformers |
Main constructive aspects. Principle of operation. Equivalent circuit. Tests: vacuum and short circuit. Voltage drop in a transformer. Losses and performance. Connection current. Three-phase transformers. Types of connections. Lags. Denomination. Parallel coupling. Autotransformers. Regulation sockets. Measurement and protection transformers. Current transformers. Special transformers |
Asynchronous or induction machine. |
Introduction. Constructive aspects. Operating principle Equivalent circuit. Essays. Power balance. Rotation torque. Start. Speed regulation. Single phase induction motor. Operating principle. Equivalent circuit. Starting of single-phase induction motors |
Synchronous machines. |
Introduction. Constructive aspects. Excitation systems. Principle of operation of an alternator.
Phasor diagram of an alternator. Voltage regulation. Linear analysis: equivalent circuit. Nonlinear analysis of the synchronous machine. Operation of an alternator in an isolated network. Coupling an alternator to the network. Operation in a network of infinite power.
Synchronous motor: Characteristics and applications.
Diagram of operating limits of a synchronous machine |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A7 A11 A13 A14 A17 A18 A20 A21 A23 A30 A39 A47 A51 A54 A55 B2 B4 B5 B7 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 |
21 |
32 |
53 |
Problem solving |
A39 A55 A63 A65 A68 A69 A71 A72 B5 |
21 |
38 |
59 |
Laboratory practice |
A11 A39 A47 A63 A65 A68 B4 |
9 |
10 |
19 |
Mixed objective/subjective test |
A55 B10 C1 |
4 |
12 |
16 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Face-to-face activity in the classroom, where the fundamental concepts of the subject will be established. It will be carried out through an oral presentation, complemented by audiovisual and multimedia means, whose purpose is to transmit knowledge and facilitate learning. |
Problem solving |
The teacher will carry out various standard problems, explaining in a systematic way the different resolution methods. In each session, any doubts or difficulties that may arise will be resolved, in order to provide the student with the necessary resources for their subsequent solution. |
Laboratory practice |
They will be carried out in the electricity laboratory, they will consist of practical cases where the student must demonstrate the theoretical knowledge acquired. |
Mixed objective/subjective test |
Assessment test that will be carried out at the end of the course, in the corresponding official calls, where the student must demonstrate their degree of learning in an objective manner. They will consist of brief questions and problems, the student must always justify the answer, this being an indispensable condition for the answer to be accepted as correct. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
|
Description |
It is carried out in the corresponding tutorials, where, at the student's initiative, possible doubts are resolved, or clarified, as well as in the laboratory practices the student must solve and explain the different cases that arise. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A39 A55 A63 A65 A68 A69 A71 A72 B5 |
These are practical cases proposed by the teacher, which must be solved and explained through an oral presentation. |
40 |
Mixed objective/subjective test |
A55 B10 C1 |
It will be held at the end of the course, in the corresponding official calls, the student must demonstrate their degree of learning in an objective manner.
These are practical questions and short problems related to what was explained during the course. |
50 |
Laboratory practice |
A11 A39 A47 A63 A65 A68 B4 |
The student will have to solve various practical cases, demonstrating the skills that they will need in their professional practice. |
10 |
|
Assessment comments |
It will be carried out in the official calls. However, throughout the course a personalized monitoring will be carried out, assessing the degree of achievement of the objectives by the students.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Regulation and Control Fundamentals/631G02257 | Electrotechnology, Electrical Machinery and Electronic Systems for Vessels/631G02253 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Electrical Propulsion of Vessels/631G02458 | High Voltage and Electrical Power Distribution On Board/631G02367 | Electrical Vessel Maintenance/631G02370 |
|
|