Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A73 |
CE73 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A74 |
CE74 - Avaliar de forma cualitativa e cuantitativa os datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. |
B1 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B3 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
B6 |
CG01 - Capacidade para xestionar os propios coñecementos e utilizar de forma eficiente técnicas de traballo intelectual. |
B7 |
CG02 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
CG03 - Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B9 |
CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
CG05 - Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
CG06 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B13 |
CG08 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B14 |
CG09 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B15 |
CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
B16 |
CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
B17 |
CG12 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
B18 |
CG13 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Realizar eficazmente as tarefas asignadas como parte do grupo. |
|
B3 B4 B6 B8 B10 B11 B14 B15 B17 B18
|
C1 C3 C7 C8 C9
|
Ser quen de resolver e analizar os resultados dos problemas matemáticos que poidan plantearse na enxeñaría. |
A73 A74
|
B1 B3 B5 B7 B9 B10 B13 B14 B15 B16
|
C3 C7 C8
|
Coñecer algúns dos métodos numéricos máis relevantes para resolver ecuacións non lineais, sistemas de ecuacións lineais, interpolación polinómica, derivación e integración numérica, ecuacións diferenciais ordinarias e problemas de optimización.
|
A73 A74
|
B1 B3 B5 B7 B9 B10 B13 B14 B15 B18
|
C3 C7 C8
|
Coñecer algúns dos resultados máis relevantes do cálculo de probabilidades e estatística descriptiva e inferencial.
|
A73 A74
|
B1 B3 B4 B7 B9 B13 B14 B15 B16 B18
|
C3 C7 C8
|
Aplicar na práctica os coñecementos adquiridos |
A73 A74
|
B1 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B14 B15 B18
|
C1 C3 C7 C8 C9
|
Manexar software científico e, no seu caso, ofimático, para resolver numéricamente problemas planteados nesta e outras materias, así como para analizar series de datos empíricos orixinados a partir dunha mostra. |
A73 A74
|
B1 B4 B7 B8 B9 B10 B15 B16 B18
|
C3 C7 C8
|
Elaborar unha memoria/informe de modo científico, estruturado, rigoroso e conciso |
A73 A74
|
B1 B3 B4 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B18
|
C1 C3 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Probabilidade básica. Variables aleatorias. Distribucións de probabilidade |
1.1.- Probabilidade básica
1.2.- Variables aleatorias. Función de probabilidade
1.3.- Esperanza matemática, varianza e outras medidas de centralidade e dispersión
1.4.- Distribucións de probabilidade notables |
Tema 2: Inferencia estadística |
2.1.- Teoría do muestreo.
2.2.- Teoría da estimación. Intervalos de confianza
2.3.- Proba de hipótese. Significancia
2.4.- Axuste de curvas. Mínimos cadrados. Regresión
2.5.- Análisis da varianza |
Tema 3: Resolución de sistemas de ecuacións
lineais. Interpolación polinómica |
3.1.- Resolución de sistemas de ecuacións lineais
3.2.- Interpolación polinómica |
Tema 4: Métodos numéricos para problemas de cálculo |
4.1.- Resolución numérica de ecuacións non lineais.
4.2.- Derivación e integración numérica.
4.3.- Resolución numérica de EDO's |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A73 A74 B4 B8 B9 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C8 |
30 |
30 |
60 |
Análise de fontes documentais |
B3 B9 B10 B11 B13 B14 B16 B17 B18 C8 |
0 |
5 |
5 |
Proba obxectiva |
B1 B5 B7 B9 B11 B14 B15 B16 C1 C9 |
2 |
3 |
5 |
Prácticas a través de TIC |
A73 A74 B5 B7 B9 B10 B11 B13 B15 B16 B18 C3 C8 |
8 |
8 |
16 |
Traballos tutelados |
A73 A74 B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B18 C1 C3 C7 C8 C9 |
0 |
10 |
10 |
Solución de problemas |
A73 A74 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B14 B15 C1 C3 C7 C9 |
16 |
32 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición na aula dos conceptos fundamentais. |
Análise de fontes documentais |
Seleccionar libros e páxinas web a utilizar |
Proba obxectiva |
Resolver de forma individual unha proba de coñecementos teóricos e prácticos. |
Prácticas a través de TIC |
Resolver de forma individual ou en grupo problemas da materia facendo uso de software científico |
Traballos tutelados |
Preparación e, no seu caso, entrega de traballos relacionados con problemas e prácticas da materia. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios tipo e proposta de outros a resolver por os estudantes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas persoais de forma individual ou en grupo moi reducido. Debido á situación sanitaria provocada pola COVID-19, a atención ao alumnado farase preferentemente mediante ferramentas informáticas (correo electrónico e reunións por MS Teams). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A73 A74 B4 B8 B9 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C8 |
Resolución de cuestións teóricas ou prácticas breves plantexadas durante as sesións maxistrais. |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A73 A74 B5 B7 B9 B10 B11 B13 B15 B16 B18 C3 C8 |
Prácticas e problemas a resolver utilizando software científico |
10 |
Traballos tutelados |
A73 A74 B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B18 C1 C3 C7 C8 C9 |
Prácticas e problemas a resolver |
5 |
Proba obxectiva |
B1 B5 B7 B9 B11 B14 B15 B16 C1 C9 |
Entrega para avaliación das respostas do alumno feitas en tempo e forma a cuestións e problemas sobre os coñecementos adquiridos. |
60 |
Solución de problemas |
A73 A74 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B14 B15 C1 C3 C7 C9 |
Entregas, dentro de prazos concretos, das resolucións por parte do alumno, ou grupo de alumnos, de problemas ou prácticas propostas, da mesma categoría e dificultade dos tratados nas clases interactivas, tanto para resolver a man, como con axuda de software científico. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes que participan no sistema EEES, deberán acudir a un mínimo do 80% das clases. A avaliación continua (solución de problemas e prácticas plantexados en clase para entregar) supón o 40% da nota. Ó longo do cuadrimestre realizaranse dúas probas parciais que permitan acadar o restante 60% da nota (proba obxectiva). Os estudantes que teñan realizado a avaliación continua (solución de problemas) pero non superasen a materia trala realización dos parciais (probas obxectivas), terán a oportunidade de acadar o 60% da nota correspondente a proba obxectiva nun examen final de toda a asignatura na primeira ou segunda oportunidade. Os parciais non eliminan materia. Un alumno que non aprobe a materia trala realización dos parciais e que non se presente ós exames finais, será cualificado como NON PRESENTADO. Os estudantes que decidan NON participar no sistema EEES serán avaliados a través dunha única proba individual (que constará de cuestións teóricas e prácticas, incluíndo no seu caso a resolución de problemas co software científico utilizado durante o curso), que constituirá o 100% da avaliación. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017), e queira manterse na vía do EEES e beneficiarse da avaliación continua, DEBERÁ INDICALO Ó PRINCIPIO DO CUADRIMESTRE e asistir ó 50% das clases interactivas. No caso de non poder asistir ás prácticas deberá asistir a titorías onde realizará probas equivalentes. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a calificación de suspenso, nota numérica de 0, na convocatoria correspondente, invalidando calquera calificación obtida en todas as probas ou actividades de avaliación, tal e como se establece na normativa académica vixente na UDC.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas I/631G03001 | Matemáticas II/631G03006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Termodinámica e Termotecnia/631G03014 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Obseracións: Está previsto que en terceiro curso (que será implementado no curso 2023/24) se imparta a materia Xestión do Mantemento do Buque, onde se impartirán contidos que continúan e aproveitan os desta materia Métodos Numéricos e Estatísticos. |
|