Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros |
A11 |
Capacidade para documentarse, obter información e aplicar os coñecementos de materiais de construción en sistemas estruturais. Coñecementos da relación entre a estrutura dos materiais e as propiedades mecánicas que dela se derivan, incluíndo a caracterización microestrutural. Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar os métodos, procedementos e equipos que permiten a caracterización mecánica dos materiais, tanto experimentais como analíticos. Coñecementos teóricos e prácticos avanzados das propiedades dos materiais de construción máis utilizados en enxeñería civil. Capacidade para a aplicación de novos materiais a problemas construtivos. |
A16 |
Coñecementos de Xeoloxía e Xeotecnia e a súa aplicación na análise de problemas relacionados co proxecto, construción, mantemento e explotación de todo tipo de estruturas e obras relacionadas coa Enxeñería Civil. Aplicación dos coñecementos fundamentais da Mecánica de Solos e das Rochas para o desenvolvemento do estudo, proxecto, construción e explotación de cimentacións, desmontes, terrapléns, túneles e demais construcións realizadas sobre ou a través do terreo, calquera que sexa a natureza e o estado deste, e calquera que sexa a finalidade da obra de que se trate. |
A28 |
Coñecemento das leis xerais do electromagnetismo como base fundamental para a comprensión de calquera tipo de máquina eléctrica, así como das instalacións eléctricas. Coñecemento dos conceptos básicos da teoría de circuítos eléctricos e comprensión dos distintos tipos de circuítos en corrente continua, corrente alterna monofásica e trifásica, que permiten analizar calquera tipo de rede eléctrica. Coñecemento do funcionamento do circuíto magnético para comprender a unión entre a teoría de circuítos eléctricos e as máquinas eléctricas, así como dos principios xerais das máquinas eléctricas: estáticas e dinámicas. |
A29 |
Coñecementos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeración de enerxía, rede de transporte, reparto e distribución, así como sobre tipos de liñas e condutores. Coñecemento da normativa sobre baixa e alta tensión. Coñecemento fundamental da xeración de enerxía eléctrica en España e do mercado eléctrico español. |
A30 |
Coñecemento xeral e equilibrado sobre a Enerxía Nuclear con especial énfase nas facetas nas que se require a participación de enxeñeiros de camiños. Coñecementos básicos sobre o funcionamento de reactores e centrais nucleares, así como sobre os aspectos relacionados co proxecto, construción, funcionamento, desmantelamento e clausura de instalacións nucleares e radiactivas, ademais do ciclo do combustible e seguridade nuclear e a xestión dos residuos radiactivos. |
B1 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B2 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B3 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades. |
B6 |
Resolver problemas de forma efectiva |
B7 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
B8 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
B9 |
Traballar de forma colaborativa |
B11 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ambiente de traballo |
B12 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
B16 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
B18 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B19 |
|
C1 |
Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil |
C2 |
Comprender a importancia da innovación na profesión |
C3 |
Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías |
C5 |
Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible |
C12 |
Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas |
C14 |
Capacidade de abstracción |
C15 |
Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado |
C17 |
Capacidade para enfrontarse a novas situacións |
C20 |
Capacidade para aplicar coñecementos básicos na aprendizaxe de coñecementos tecnolóxicos e na súa posta en práctica |
C21 |
Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
El objetivo de la asignatura es suministrar unos conocimientos básicos de Mecánica de Rocas mediante el estudio metodológico, aplicado y práctico de problemas de interés para un Ingeniero Civil en el desarrollo de su vida profesional. La asignatura se articula en 8 temas que se desarrollan a lo largo del curso académico.
Las actividades programadas incluyen la impartición de clases presenciales, tanto en el aula como en el laboratorio.
La parte teórica de la asignatura será evaluada de manera continua, por unidades temáticas, a medida y conforme se vaya desarrollando la asignatura a lo largo del curso académico.
Campos de aplicación: Ingeniería civil, minería, energía
Las aplicaciones tradicionales de la mecánica de rocas incluyen aspectos constructivos (túneles, cimentaciones, taludes, etc.) y relacionados con la estabilidad/seguridad de personas, estructuras e infraestructuras. No obstante, es importante considerar que los campos de aplicación de la mecánica de rocas no se circunscriben a la ingeniería civil sino que está presente y tiene una gran importancia en el mundo minero y, de forma mucho más notable, en el de la exploración y explotación de hidrocarburos. Es en esa última faceta en la que, en los últimos años, se ha desarrollado una actividad investigadora y práctica más intensa. En los próximos años, el desarrollo de la exploración/explotación de recursos energéticos no convencionales (gas en formaciones de pizarras y esquistos, petróleo en medios de baja o muy baja permeabilidad, arenas bituminosas, etc.) requerirán profesionales con conocimientos especializados en estos aspectos de la mecánica de rocas moderna.
|
AC1 AC11 AC16 AC28 AC29 AC30
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC11 BC12 BC16 BC18 BC19
|
CC1 CC2 CC3 CC5 CC12 CC14 CC15 CC17 CC20 CC21
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. In situ stresses |
1.1. Origin
1.2. Measurement and characterization
1.3. Application fields
|
Tema 2. Rock massif description |
2.1 key concepts: Matrix and Massif
2.2 ISRM recommendations
|
Tema 3. Rock mass classifications |
3.1 History and background
3.2 RMR and derivatives
3.3 The Q system
|
Tema 4. Experimental rock mechanics: Testing |
4.1 Characterization tests
4.2 Strength tests
4.3 In situ tests
4.4 Basics of petrophysics
|
Tema 5. Strength and deformability in rocks |
5.1 Joint tenso-deformational behavior
5.2 Rock matrix tenso-deformational behavior
5.3 Rock massif tenso-deformational behavior
|
Tema 6. Rock instability |
6.1 Kinematic criteria for instability
6.2 Plane failure
6.3 Wedge failure
6.4 Toppling |
Tema 7. Reinforcement and stabilization |
7.1 Geometrical corrections
7.2 Drainage
7.3 Walls, foundation underpinning, shotcrete
7.4 Anclajes
|
Tema 8. Water flow in rock massifs |
8.1 Flow in fractured media
8.2 Experimental measurement of permeability in rocks
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Problem solving |
A1 A16 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B19 B18 C1 C2 C3 C5 C15 C21 |
20 |
25 |
45 |
Multiple-choice questions |
A1 A16 |
5 |
7.5 |
12.5 |
Seminar |
A1 A16 |
20 |
30 |
50 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Problem solving |
Se plantearán problemas para ser resueltos por los estudiantes y, posteriormente, explicados en clase |
Multiple-choice questions |
Tras la finalización de cada tema, se realizrá un control de seguimientio para evaluar el aprovechamiento del mismo |
Seminar |
Permitirán desarrollar los distintos temas en los que se estructura la materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
|
Description |
The resolution of problems will count with personalised attention to end to attend the doubts that could arise |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Seminar |
A1 A16 |
La asistencia a los seminarios permitirá obtener hasta un 10% de la nota máxima |
10 |
Problem solving |
A1 A16 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B19 B18 C1 C2 C3 C5 C15 C21 |
La satisfactoria resolución de problemas permitirá obtener hasta un 40% de la nota máxima |
40 |
Multiple-choice questions |
A1 A16 |
La satisfactoria respuesta a los tests de seguimiento permitirá obtener hasta un 50% de la nota máxima |
50 |
|
Assessment comments |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Extension in Soil Engineering/632514013 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Advanced Foundation Solutions/632514032 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|