Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións xurídico-privadas tanto no ámbito persoal coma patrimonial. |
A1 A7 A9
|
B1 B9 B12
|
C1 C8
|
Conocer las instituciones básicas del Derecho civil |
A1 A7 A9
|
B1 B9 B12
|
C1 C8
|
Comprender as distintas manifestacións do Dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A1 A7 A9
|
B1 B9 B12
|
C1 C8
|
Relacionar los conceptos jurídicos básicos del Derecho económico con los conceptos de teoría económica |
A1 A7 A9 A11 A12 A13 A14 A15 A22
|
B1 B2 B6 B9 B12
|
C1 C8
|
Coñecer os dereitos, principios e valores constitucionais que resulta de aplicación a persoas e as relacións entre persoas. |
A1 A7 A9
|
B1 B9 B12
|
C1 C4 C8
|
Preparar la mente del alumno para una profundización de su conocimiento del mundo del Derecho, en el momento en que se impartan las materias de las que la presente es introducción. |
A1 A7 A9
|
B1 B9 B12
|
C1 C8
|
Interpretar e analizar críticamente as normas integrantes do dereito no seu correspondente entorno casuístico |
A1 A7 A9
|
B1 B3 B8 B9 B11 B12
|
C1 C5 C6 C8
|
Resolver de forma efectiva os conflitos xurídicos fomentando o mantenemento das relacións intersubxetivas. |
A1 A2 A3 A7 A9 A16 A17 A18 A19
|
B1 B9 B12
|
C1 C8
|
Manexo da oratoria xurídica |
A1 A7 A9
|
B1 B4 B9 B10 B12 B13
|
C1 C2 C8
|
Capacidade para utilizar a rede informática na obtención de información xurídica e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
A1 A5 A7 A9 A10 A21
|
B1 B5 B7 B9 B12
|
C1 C3 C8
|
Capacidade de negociación e mediación |
A1 A7 A9
|
B1 B9 B12
|
C1 C8
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
A1 A7 A9
|
B1 B9 B12 B14
|
C1 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. O Dereito Civil. |
1. Dereito Privado e Dereito Público. 2. Concepto e contido do Dereito Civil. 3. Código Civil. 4. Dereitos civís especiais ou forais. |
II. As fontes do Dereito Civil. |
1. Fontes do Dereito Civil: lei, costume e principios xerais do Dereito. 2. Xurisprudencia. |
III. A norma xurídica. |
1. Ordenamento xurídico. 2. Concepto de norma xurídica. 3. Normas imperativas, dispositivas e prohibitivas. 4. Publicación. 5. Ignorancia da lei. 6. Actos en fraude de lei. 7. Entrada en vigor. 8. Derogación. 9. Irretroactividade. 10. Interpretación, equidade e analoxía. |
IV. O cómputo do tempo. |
1. Prazos sinalados por días. 2. Prazos fixados por meses ou anos. 3. Prescripción e caducidade. |
V. A persoa. |
1. Persoa física e persoa xurídica. 2. Menor de idade. 3. Maior de idade. 4. Discapacidade. |
VI. A obrigación. |
1. Obrigacións civís e naturais. 2. Obxeto. 3. Cumprimento. 4. Garantías. 5. Extinción. |
VII. O contrato. |
1. Concepto. 2. Principio da autonomía privada. 3. Requisitos. 4. Clasificación. 5. Interpretación. 6. Eficacia. 7. Ineficacia. |
VIII. Os dereitos reais. |
1. Dereito real provisional (posesión). 2. Dereitos reais definitivos típicos. 2.1. Dereito real pleno (propiedade). 2.2. Dereitos reais limitativos da propiedade. 2.2.1. De disfrute. 2.2.2. De realización do valor. 2.2.3. De adquisición preferente. |
IX. A familia. |
1. Matrimonio. 2. Parella de feito. 3. Filiación. |
X. Sucesións. |
1. Sucesión testada. 2. Sucesión intestada. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A7 A9 C1 |
1 |
0 |
1 |
Proba de resposta breve |
A1 B9 C1 |
2 |
30 |
32 |
Traballos tutelados |
A1 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A19 A21 A22 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 C2 C3 C4 C5 C6 |
4 |
20 |
24 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A5 A7 |
10 |
24 |
34 |
Sesión maxistral |
A18 B1 C7 C8 |
30 |
0 |
30 |
Lecturas |
A1 A7 A9 |
5 |
20 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O principio do cuadrimestre o profesor explicará ós estudantes o contido da guía docente e a planificación da asignatura, prestando especial atención as cuestións vinculadas a avaliación. |
Proba de resposta breve |
O final do cuadrimestre realizarase un exame escrito de preguntas tipo test ou ben de preguntas para desenrolar brevemente, según decida o profesor da asignatura. |
Traballos tutelados |
Os estudantes realizarán un traballo tutelado sobre o tema que o profesor lle asigne (formará parte dos contidos incluidos no programa da asignatura) e deberán entregalo por escrito.
Se o profesor o estima oportuno estos traballos serán defendidos oralmente na aula polo alumno. |
Estudo de casos |
Propondranse casos prácticos que deberá solventar o alumno con traballo autónomo e, posteriormente, resolveranse na aula. O obxetivo dos casos será colocar ó estudante en situacións semellantes ás que se lle podan presentar no futuro. |
Sesión maxistral |
O profesor explicará na aula o temario da asignatura seguindo o previsto na guía docente. |
Lecturas |
Lecturas de libros, artículos ou sentencias de distintos Tribunais que realizará ó alumno con traballo autónomo e comentaranse na aula. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de resposta breve |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Lecturas |
|
Descrición |
A elaboración dos traballos tutelados será supervisada polo profesor, dende o principio ata o final, e tanto nos aspectos formais como de fondo, polo que para esta actividade precísase atención personalizada fora da aula.
A resolución de casos prácticos e a realización de lecturas efectuarase polo alumno quen contará con atención personalizada sempre que o precise.
As sesións maxistrais impartidas polo profesor poden suscitar dúbidas ó alumno quen poderá recibir atención personalizada para solventalas. Asimesmo, o estudante pode consultar ó docente calquer cuestión relacionada coa proba de resposta breve.
Os alumnos ós que se lle concedeu o recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, poderán solicitar ó profesor, ó principio do cuadrimestre, un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.
Son catro as horas de Titoría de Grupo Reducido, que terán lugar a través de Teams. Ao comezo do curso, o profesor encargado do grupo indicará a súa distribución. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
A1 B9 C1 |
Consistirá nun examen escrito de preguntas tipo test, ou ben de preguntas para desenrolar brevemente, según decida o profesor da asignatura. |
70 |
Traballos tutelados |
A1 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A19 A21 A22 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 C2 C3 C4 C5 C6 |
Traballos tutelados que entregaranse por escrito e o profesor poderá pedir que se expoñan oralmente na aula. Esta actividade poderá ser sustituida pola realización doutra actividade proposta polo profesor da asignatura. |
10 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A5 A7 |
Resolución de casos prácticos. Esta actividade poderá ser sustituida pola realización doutra actividade proposta polo profesor da asignatura. |
10 |
Lecturas |
A1 A7 A9 |
Realización de lecturas de libros, artículos ou sentencias de distintos Tribunais. Esta actividade poderá ser sustituida pola realización doutra actividade proposta polo profesor da asignatura. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos que sumando a nota do examen a de fóra de examen non
alcancen 5 puntos na primeira oportunidade terán que volverse a examinar na
segunda oportunidade. Tendo en conta o anterior (necesidade de obter un cinco en total)
a nota final da materia descomponse do seguinte modo: 70% nota do examen;
30 % nota da avaliación continua. O alumnado que non supere a materia na primeria oportunidade manterá a nota obtida na avaliación continua. Mas, sempre a iniciativa do estudante, para que poida acadar o 100% da nota na segunda oportunidade, o profesor responsable do grupo fixará unha data para a resolución de tres casos prácticos. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: A asistencia a clase é obligatoria. Os alumnos que teñan concedido este recoñecemento deberán
comunicalo ó profesor ó principio do curso para acordar un calendario
específico compatible coa súa dedicación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, R. (Coord.) (). Manual de Introducción al Derecho. Introducción al Derecho Civil patrimonial . Madrid, Bercal |
|
Bibliografía complementaria
|
CARRASCO PERERA, A. (2010). Derecho de Contratos. Cizur Menor, Aranzadi-Thomson Reuters
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, R. (DIR.) (2013). Tratado de Contratos. Valencia, Tirant lo Blanch |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito Mercantil: Contratos empresariais. Dereito concursal e dereito marítimo/612G01035 |
|
|