Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Principios de Microeconomía Código 650G01002
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Barreiro Viñan, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.barreiro.vinan@udc.es
Profesorado
Barreiro Viñan, Jose Manuel
Couñago Garrido, Celia
Garcia Lorenzo, Antonio
Correo electrónico
jose.barreiro.vinan@udc.es
c.counago@udc.es
antonio.garcia.lorenzo@udc.es
Web
Descrición xeral Trátase de ter unha visión do funcionamento dos mercados no marco da Teoría Económica. Así mesmo, explicarase a metodoloxía económica, basicamente microeconómica. A análise desenvólvese utilizando modelos matemáticos sinxelos e con apoio gráfico.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os conceptos e relacións básicas da microeconomía. A1
A3
A9
A11
A12
A17
A21
A23
B4
B10
B12
B13
Aprender a pensar en términos económicos. A1
A3
A9
A11
A12
A17
A21
A23
C5
C6
C7
C8
Comunicar con fluidez no seu contorno e traballar en equipo B1
B2
B3
B5
B14
C1
C2
C3
C4
Xestionar unha empresa entendendo a súa ubicación competitiva e identificando as súas fortalezas e debilidades no mercado B6
B7
B8
B9
B11

Contidos
Temas Subtemas
Bloque 1: Introducción Tema 1: Natureza, obxecto e método da Microeconomía
Tema 2: Teoría elemental da Oferta e a Demanda
Bloque 2: Consumo Tema 3: Teorías da Conduta do Consumidor
Bloque 3: Teoría da Empresa Tema 4: Teoría da Produción
Tema 5: Teoría dos Custos
Bloque 4: Mercados Tema 6: A Competencia Perfecta
Tema 7: O poder de mercado

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas C6 5 15 20
Proba obxectiva C1 2 18 20
Estudo de casos A9 A17 A21 A23 B1 B9 B10 B12 B13 C4 C5 C6 C7 10 10 20
Sesión maxistral A1 A3 A11 A12 C2 C3 17 34 51
Seminario B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 4 0 4
Discusión dirixida B11 B14 C1 C8 10 14 24
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Cuestións prácticas para resolver en sesións interactivas
Proba obxectiva Proba escrita que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve e/ou de discriminación
Estudo de casos O alumno sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real ou suposta da vida profesional e debe ser capaz de analizalo e resolvelo
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Seminario Formulación e solución de problemas concretos con utilización de ferramentas TIC en grupos reducidos. Estes seminarios realizaranse en grupo reducido de 15 alumnos e levaranse a cabo fóra do horario lectivo habitual.
Discusión dirixida Cuestións teóricas e prácticas para resolver en sesións interactivas

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Estudo de casos
Solución de problemas
Descrición
Nas sesións interactivas aténdese individualmente aos alumnos facendo un seguimento das diferentes cuestións formuladas. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.

As titorías de grupo reducido (TGR) poderán ser presenciais ou vía Teams.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida B11 B14 C1 C8 Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas formuladas nas sesións interactivas. 10
Estudo de casos A9 A17 A21 A23 B1 B9 B10 B12 B13 C4 C5 C6 C7 Valoraranse as solucións propostas polos alumnos á resolución dos casos formulados. 10
Proba obxectiva C1 Durante o período lectivo realizaranse probas escritas que computarán para o cálculo da cualificación. Sobre unha cualificación máxima de 7 puntos o alumno debe alcanzar, na proba obxectiva, unha nota media mínima de 3,5 puntos para superar a materia. 70
Solución de problemas C6 Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas formuladas nas sesións interactivas. 10
 
Observacións avaliación
Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.

As probas que se realicen ao longo do curso, incluso impartindo clases presenciais, poderán realizarse en modo virtual. 

Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades. Programaranse actividades alternativas para a recuperación das contempladas na avaliación continua, en forma de examen u otra clase de metodoloxía de avaliación entre as recogidas na memoria do grao.  

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Agás para as datas aprobadas na xunta de facultade para as probas obxectivas, para as restantes probas acordarase, a requerimento do alumno, ao inicio do curso un calendario específico de datas compatibles coa súa dedicación. 

Conforme á normativa aprobada pola Xunta de Facultade, está prohibido o acceso á aula na que se realizan as diferentes probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.

Identificación do estudante: O estudante ten que acreditar a súa personalidades de acordo á normativa vixente.


Fontes de información
Bibliografía básica Couñago Garrido, Celia (2015). Apuntes sobre Principios de Microeconomía. A Coruña. Universidade da Coruña
Blanco Sánchez, Juan Manuel (2010). Economía: Teoría y práctica. Madrid. McGRAW-HILL
Sloman, John (1997). introducción a la Microeconomía. Madrid. Prentince Hall
Barreiro, J., Couñago, C. y García, A. (2004). Prácticas de Microeconomía para un curso de Introducción. A Coruña. Universidade da Coruña
Garcia Lorenzo, A. y Barreiro Viñán, J. M. (2010). Principios de Microeconomía: Manual para las clases prácticas. A Coruña. Universidade da Coruña

Bilbiografía Complementaria:

Pindyck, R. y Rubinfed D. (2009) Microeconomía. 7ª Edición. Prentice Hall

Case, K.E. y Fair, R.C. (2008) Principios de Microeconomía. 8ª Edición. Pearson.

Frank, R.H. (2005) Microeconomía y Conducta. 5ª Edición. McGraw-Hill.

Krugman, P. y Wells, R. (2006) Introducción a la Economía. Microeconomía. Edición Original. Editorial Reverté.

 

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Segundo a memoria de verificación dos grados da FEE, a asistencia ás clases é obrigatoria, de xeito que se poderá ter en conta á hora de realizar as actividades de avaliación, de acordo co establecido ao respecto no apartado de avaliación da GADU.

Utilización da bibliografía recomendada no programa. Resolver sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando sexa necesario.

1. A entrega dos traballos realizados nesta materia: 1.1. Solicitaranse en formato virtual ou soporte informático. 1.2. Realizaranse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos 1.3. Se se realizan en papel: - Non se utilizarán plásticos. - Realizarase impresión a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimente dificultades para acceder á vida universitaria de xeito adecuado, en igualdade e beneficioso.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías