Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A6 |
CE6 - Comprender os principios da enxeñaría e vinculalos co coñecemento empresarial. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A13 |
CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A15 |
CE15 - Xestionar os recursos financeiros. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A19 |
CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A22 |
CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar o concepto de empresa, a súa finalidade, as súas tipoloxías, a súas áreas funcionais e a súa estructura organizativa. |
A1 A3 A6 A9 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A22 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: INTRODUCCIÓN Á ECONOMÍA DA EMPRESA |
1.1 CONCEPTO DE EMPRESA
1.2 CONCEPTOS ORGANIZATIVOS BÁSICOS |
TEMA 2: TIPOS DE EMPRESAS |
2.1 SEGUNDO O SECTOR OU ACTIVIDADE
2.2 SEGUNDO O TAMAÑO
2.3 SEGUNDO A FORMA XURÍDICA |
TEMA 3: A ESTRUCTURA ORGANIZATIVA. CONCEPTOS BÁSICOS |
3.1 MECANISMOS DE COORDINACIÓN
3.2 PARTES DA ORGANIZACIÓN
3.3 PARÁMETROS DE DESEÑO
3.4 FACTORES DE CONTINXENCIA
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A6 A9 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A22 |
17 |
0 |
17 |
Proba obxectiva |
A1 A17 A18 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
74 |
79 |
Estudo de casos |
A1 A17 A18 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
20 |
30 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Corresponderase coas 17 horas de docencia expositiva que figuran no POD.
Nelas desenvolveranse os conceptos fundamentais da asignatura e se establecerá o marco teórico da mesma. |
Proba obxectiva |
Realización de unha proba obxectiva dos conceptos vistos na asignatura. |
Estudo de casos |
Desenvolveranse os conceptos fundamentais da asignatura de forma práctica mediante a elaboración de estudos de caso. Para avaliar os estudios de caso se fará un test avaliativo do desarrollo dos estudos de caso elaborados.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Para a realización dos estudos de caso, é importante consultar cos profesores os avances que se vaian realizando, para que estes podan ofrecer, en cada caso, as orientacións necesarias que aseguren o aprendizaxe do alumnado, así como a calidade do traballo dacordo cos criterios que se indicarán na clase e/ou se colgarán na plataforma Moodle.
O seguimento, dos estudos de caso, farase na clase.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia así como para os supostos análogos contemplados na normativa, aplicaranse os mismos criterios que para o resto de alumnado.
Para o seguimiento individual estableceranse as titorias individuais axeitadas, segundo disponibilidade. Nos horarios estabelecidos según a aplicación informática de horarios da UDC en base a os períodos académicos estabelecidos, establecerase un horario para as titorias individuais preferentemente de forma presencial, sempre que as circunstancias o permitan, ou ben por medio de teams se fose virtual. Para unha axeitada adecuación da xestión das tutorías o alumnado debe enviar un correo electrónico para pedir cita ao docente. Desta forma pódese atender de forma axeitada e coa xestión axeitada ao alumnado, non facendo por exemplo colas de espera innecesarias nos pasillos, etc.
As titorias reducidas se desaronlarán en diferentes días con duracción de 2 horas, compatibles co horario do alumnado e o docente. Estabeleceranse os horarios e as sesións segundo a desponibilidade. Preferentemente realizaranse de forma presencial. En caso de non poder ser de forma presencial utilizarase de forma online o teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A17 A18 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Primeira oportunidade: Realización dunha proba obxectiva dos conceptos vistos na materia. Realizarase nas datas oficiais enmarcadas pola Xunta de Facultade.
Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: O alumnado poderá alcanzar o 100% da nota. Realizarase un exame titpo test no que se recollerán os conceptos teóricos e tamén preguntas asimiladas aos estudos de caso. Este criterio aplicarase para todo tipo de alumnado. Esta convocatoria será avaliada por medio dunha proba obxectiva (exame) que suporá o 100 % da cualificación final. Realizarase nas datas oficiais enmarcadas pola Xunta de Facultade. |
70 |
Estudo de casos |
A1 A17 A18 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Primeira oportunidade: O desenvolvemento dos estudos de caso realizarase na clase ao longo do período lectivo, non é posible fose do mesmo. Finalmente, para avaliar os estudos de caso realizarase un test evaluativo dos casos desenvolvidos ao longo do período lectivo, nas datas sinaladas polo profesorado, non é posible fose do mesmo.
Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: O alumnado poderá alcanzar o 100% da nota. Realizarase un exame titpo test no que se recollerán os conceptos teóricos e tamén preguntas asimiladas aos estudos de caso. Este criterio aplicarase para todo tipo de alumnado. Esta convocatoria será avaliada por medio dunha proba obxectiva (exame) que suporá o 100 % da cualificación final. Realizarase nas datas oficiais enmarcadas pola Xunta de Facultade. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Observacións de avaliación A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 2. Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa identidade de acordo coa normativa vixente. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, así como nos supostos análogos contemplados na normativa: este tipo de alumnado aínda que estean exentos de asistencia, serán avaliados cos mesmos criterios que aos alumnos a tempo completo. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: A avaliación da materia consta de dous partes: 1. Proba obxectiva (exame): supón un 70% da cualificación que se realizará o día oficial do exame enmarcado pola Xunta de Facultade. 2. Estudos de caso avaliados mediante test: supón un 30% da cualificación. O desenvolvemento dos estudos de caso realizarase na clase ao longo do período lectivo, non é posible fose do mesmo. Finalmente, para avaliar os estudos de caso realizarase un test evaluativo dos casos desenvolvidos ao longo do período lectivo, nas datas sinaladas polo profesorado, non é posible fose do mesmo. Sumarase a nota dos estudos de caso e a proba obxectiva. Para superar a materia, a nota media ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10. 2. Segunda oportunidade: O alumnado poderá alcanzar o 100% da nota. Realizarase un exame titpo test no que se recollerán os conceptos teóricos e tamén preguntas asimiladas aos estudos de caso. Este criterio aplicarase para todo tipo de alumnado. Esta convocatoria será avaliada por medio dunha proba obxectiva (exame) que suporá o 100 % da cualificación final. 3. Convocatoria adiantada: As condicións de avaliación da oportunidade adiantada (art. 19 dás Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións dás Cualificacións dúas Estudos de Grao e Mestrado Universitario) serán específicas para esta oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba obxectiva (exame) que suporá o 100 % da cualificación final. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: - O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia así como nos supostos análogos contemplados na normativa, deberá comunicar esta circunstancia ao profesor ao comezo do curso, nos primeiros 7 días de clase. Aplicaráselle o mesmo sistema de avaliación que ao resto de alumnado. - Calquera información, aviso. etc. notificarase aos alumnos polos medios dispostos pola UDC. - A cualificación de Non presentado esixe que o alumno non participase en actividades de avaliación que superen o 20% da cualificación final, con independencia da cualificación obtida. -O alumnado deberán acreditar a súa identificación de acordo coa normativa vixente. - Calquera alumno/a sorprendido realizando probas de avaliación mediante calquera procedemento fraudulento asignaráselle unha nota de cero na oportunidade correspondente. - É responsabilidade dos alumnos consultar a dirección de email que UDC lles asigne, a plataforma moodle, o teams individual así como o grupo teams correspondente á materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Guerras y Navas, J. E. (2007). Dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones.. Madrid: Ed. Civitas
Cuervo, A. (2008). Introducción a la Administración de Empresas. Ed.Cívitas, Madrid.. Madrid: Ed. Civitas
Mintzberg, H. (2012). La estructuración de las organizaciones.. Madrid: Ed.Ariel Economía. |
Material disposto no moodle na asignatura. Apuntes e anotacións tomados polo alumnado na clase. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Organización de Empresas/650G01016 |
|
Observacións |
1. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores de sostibilidade e nos
comportamentos persoais e profesionais. 2. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade. 3. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|