Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A5 |
CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A13 |
CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A15 |
CE15 - Xestionar os recursos financeiros. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A19 |
CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A20 |
CE20 - Identificar e operar o software adecuado. Deseñar e implementar sistemas de información. |
A21 |
CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Manexar axeitadamente os elementos esenciais que configuran os impostos |
A16
|
|
|
Identificación dos diferentes tipos de ingresos públicos |
A16
|
|
C1
|
Comprender os efectos económicos dos impostos sobre as decisións das empresas |
A9 A10 A11 A16 A17 A21
|
|
C8
|
Coñecer a estrutura do sistema fiscal español distinguindo claramente os recursos tributarios que corresponden aos distintos niveis de facenda |
A7 A16
|
|
|
Ser capaz de enmarcar a imposición empresarial no sistema fiscal español |
A7
|
|
|
Adquirir unha visión xeral das obrigas tributarias das empresas |
A7
|
|
|
Identificar os impostos correspondentes aos distintos tipos de empresas |
A3 A7 A12 A13 A16 A18 A19
|
|
|
Ser capaz de interpretar axeitadamente a normativa fiscal e aplicala de forma correcta á resolución de casos prácticos |
A1 A2 A7
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B11 B12
|
C1 C7
|
Coñecer o IRPF en vigor |
A7 A16
|
|
|
Conseguir soltura na aplicación práctica do IRPF á actividade empresarial |
A7 A20
|
B6 B13
|
C3
|
Identificar as fontes que permiten a actualización permanente da normativa tributaria |
A7
|
B7 B8 B9
|
C3 C7
|
Utilizar os recursos informáticos dispoñibles na administración para o cumprimento das obrigas tributarias de empresarios e profesionais. |
A5 A14 A15 A20 A23
|
|
C3
|
Capacidade de expresión oral e escrita |
|
|
C1 C2
|
Capacidade de análise do entorno económico e social. |
|
B14
|
C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Conceptos básicos
|
1.1. Ingresos públicos: definición e principais categorías
1.2. Tributos: definición, categorías e elementos esenciais.
1.3. Impostos: clasificación, principios e efectos económicos. |
2. Sistema fiscal español. |
2.1 Evolución do sistema fiscal español e comparación cos países da OCDE.
2.2 Aspectos básicos da fiscalidade internacional.
2.3 Compoñentes do sistema tributario español.
2.4 Ingresos tributarios das Facendas Locais.
2.5 Ingresos tributarios das comunidades autónomas
|
3. . Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (IRPF). Cuestións previas.
|
3.1 Natureza. Ámbito de aplicación. Feito impoñible. Exencións.
3.2 Suxeito pasivo. Residencia. Unidade familiar. Individualización de rendas.
3.3 Período Impositivo e devengo.
3.4 Imputación temporal de rendas.
3.5 Atribución de rendementos.
3.6 Determinación da renda sometida a gravame: base impoñible e base liquidable. |
4. IRPF (II) - Rendementos do traballo |
4.1 Concepto e enumeración.
4.2 Consideración fiscal das dietas e asignacións para gastos de viaxe.
4.3 Rendementos de traballo en especie.
4.4 Determinación do importe dos rendementos de traballo sometidos a tributación: rendementos íntegros, porcentaxes de redución sobre o rendemento íntegro, gastos deducibles, e redución sobre o rendemento neto.
|
5. IRPF (III) - Rendementos do capital inmobiliario |
5.1 Os rendementos do capital: concepto e clasificación.
5.2 Rendemento de capital inmobiliario: rendemento íntegro, gastos deducibles e reducións. Rendemento mínimo en caso de parentesco.
5.3 Imputación de rendas inmobiliarias |
6. IRPF (IV)- Rendementos do capital mobiliario |
6.1 Concepto e clasificación.
6.2 Determinación do rendemento Íntegro.
6.3 Gastos deducibles.
6.4 Reducións aplicables sobre o rendemento neto
|
7. IRPF (V) - Rendementos de actividades económicas |
7.1 Concepto, regras xerais e afectación. Réximes para a determinación dos rendementos netos.
7.2 Estimación directa modalidade normal e modalidade simplificada
7.3 Estimación obxectiva.
7.4 Reducións. |
8. IRPF (VI) - Ganancias e perdas patrimoniais |
8.1 Concepto. Supostos de non suxeición e exencións.
8.2 Determinación do importe das ganancias e perdas patrimoniais: Regra xeral.
8.3 Normas especiais de valoración.
8.4 Ganancias excluídas de gravame en supostos de reinversión.
8.5 Ganancias patrimoniais procedentes de participacións en institucións de investimento colectivo.
8.6 Ganancias patrimoniais por cambio de residencia.
8.7 Ganancias patrimoniais non xustificadas. |
9. IRPF (VII) - Determinación da base impoñible e liquidable |
9.1 Imputacións de renda.
9.2 Clases de renda: renda xeral e renda do aforro.
9.33 Integración e compensación de rendas: base impoñible xeneral e base impoñible do aforro.
9.4 Reducións da base impoñible: Base liquidable xeral e do aforro |
10. IRPF (VIII) - Determinación da cota íntegra e a cota diferencial |
10.1 Mínimo persoal e familiar.
10.2 Escalas e tipos. Cota íntegra estatal e autonómica
10.3 Deducións da cota íntegra. Cota líquida
10.4 Deducións da cota líquida. Cota diferencial
10.5 Deducións da cota diferencial. Cota resultante da autoliquidación
10.6 Xestión do imposto |
11. A Imposición sobre a Riqueza |
11.1 Xustificación e tendencias
11.2 O Imposto sobre o Patrimonio.
11.3 O Imposto sobre Sucesións e Doazóns. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A9 A16 A17 A18 A19 A21 B14 C4 C5 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A3 A7 B8 B9 B10 |
19 |
38 |
57 |
Proba obxectiva |
A3 A7 B1 B3 B4 B5 C1 |
5 |
0 |
5 |
Proba de resposta múltiple |
A3 A7 B3 C1 |
2 |
0 |
2 |
Solución de problemas |
A1 A2 A5 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A20 A23 B2 B6 B7 B11 B12 B13 C2 C3 C6 C7 |
19 |
57 |
76 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Sesión dedicada a ofrecer unha visión global da materia que se vai a impartir, enmarcándoa no ámbito da Facenda Püblica. |
Sesión maxistral |
Exposición oral da profesora dos aspectos fundamentais dos temas do programa. |
Proba obxectiva |
Exame que constará dunha práctica sobre o contido da materia |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
Solución de problemas |
Resolución polos alumnos de exercicios e supostos prácticos de liquidación de impostos.
A súa resolución realizarase en papel e/ou utilizando os recursos da páxina web da AEAT. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Resolución polos alumnos de exercicios e supostos prácticos de liquidación de impostos.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.
Programaranse tutorías en grupo reducido en tres sesións: a primeira terá unha duración de 60 minutos e as dúas seguintes de 90 minutos. A primeira sesión realizarase no mes de outubro e as dúas últimas no mes de novembro. As sesións serán presenciais e comunicarase aos estudantes o lugar e hora de realización. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A3 A7 B1 B3 B4 B5 C1 |
É un exame escrito que consitirá na liquidación do IRPF. |
50 |
Proba de resposta múltiple |
A3 A7 B3 C1 |
Consiste en formular unha cuestión e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
25 |
Solución de problemas |
A1 A2 A5 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A20 A23 B2 B6 B7 B11 B12 B13 C2 C3 C6 C7 |
Resolución de exercicios e supostos prácticos de liquidación que deberá entregar |
25 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame
con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou
almacenamento de información. 2. Identificación do estudantado: O estudantado ha de acreditar a súa
personalidade de acordo coa normativa vixente. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só
participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao
20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na
Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas
acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa
súa dedicación. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:
1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación
anteriormente indicados nesta sección. 2. Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación: Proba obxectiva: 50% Proba de resposta múltiple: 50%. Se un estudante desexa manter a súa puntuación da evaliación continua non debe
presentarse á proba de resposta múltiple. En caso de presentarse
será a cualificación desta última a que se sumaría, no seu caso, ás notas da proba obxectiva 3. Convocatoria adiantada: A avaliación realizarase mediante unha proba obxectiva 100% D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE
AVALIACIÓN: 1. Na avaliación só se sumará a cualificación da proba obxectiva cando esta sexa igual ou superior a 1,75 sobre 5 (3.5 sobre 10) 2. O estudantado poderá
mellorar a súa cualificación na avaliación continua, en 1 punto como máximo,
mediante a súa participación en actividades académicas desenvolvidas polo
centro e recomendadas polo profesor.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carbajo Vasco, D. (2019). GPS Fiscal. Valencia, Tirant lo Blanch
Alonso Alonso, R. (2019). Impuesto sobre la renta de las personas físicas: comentarios y casos prácticos. CEF
AEAT (2020). Manuales Prácticos: IRPF. Madrid, AEAT
Málvarez Pascual, L (2016). Régimen Fiscal de la Empresa. Madrid, Tecnos
Albi Ibañez, E (2019). Sistema Fiscal Español, Tomos I y II. Barcelona, Ariel
(). www.aeat.es. |
Na bibliografía cítase a
última edición existente á data de peche desta guía docente, non
obstante, ao comezo do curso adoitan aparecer novas edicións que serán
as que deben utilizarse, debido ás constantes novidades que se producen
en materias estudadas nesta materia.
A páxina web da Axencia Estatal de Administración Tributaria é unha fonte básica para manterse actualizado na normativa fiscal. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores de sostibilidade e nos
comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|