Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Estatística II Código 650G01018
Titulación
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Uriz Tome, Pilar
Correo electrónico
pilar.uriz@udc.es
Profesorado
Mourelle Espasandin, Estefania
Perez Lopez, Jose Benito
Uriz Tome, Pilar
Correo electrónico
estefania.mourelle@udc.es
benito.perez@udc.es
pilar.uriz@udc.es
Web
Descrición xeral A materia divídese en dúas partes:
I. Nesta parte preséntanse os conceptos fundamentais da inferencia estatística, que permiten enfrontar a solución de problemas reais expostos en condicións de incerteza e ausencia de información sobre a totalidade da poboación.
II. Nesta parte introdúcense os fundamentos básicos da análise multivariante e explícanse algúns dos métodos de maior interese, que permiten manexar gran cantidade de información tanto sobre variables como sobre individuos, e explícanse algúns dos métodos de maior interese.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A2 CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo).
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A4 CE4 - Comprender a estrutura de linguas estranxeiras e desenvolver un vocabulario, Comprender, ler, falar e escribir nunha lingua estranxeira.
A5 CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados.
A6 CE6 - Comprender os principios da enxeñaría e vinculalos co coñecemento empresarial.
A8 CE8 - Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A11 CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A12 CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A21 CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
1. Coñecer e comprender os conceptos fundamentais da inferencia estatística. A1
A2
A3
A8
A9
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B13
B14
C1
C4
C5
C7
C8
2. Manexar as técnicas básicas de inferencia estatística. A1
A2
A3
B2
B3
B4
B14
C1
C4
C5
C7
C8
3. Coñecer e comprender os conceptos fundamentais da análise multivariante A1
A2
A3
A8
A9
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B13
B14
C1
C4
C5
C7
C8
4. Manexar as técnicas básicas da análise multivariante. A1
A2
A3
B2
B3
B4
B14
C1
C4
C5
C7
C8
5. Coñecer, comprender e utilizar correctamente a terminoloxía da linguaxe estatística. A4
C1
C2
C8
6. Usar os métodos de cálculo e aplicacións informáticas necesarias para resolver problemas empíricos en economía. A5
A6
A11
A21
B6
B7
B8
B9
B11
B12
B14
C3
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Mostraxe: distribucións mostrais 1.1 Poboación e mostra: tipos de mostraxe
1.2 Distribucións na mostraxe
1.3 Mostraxe en poboacións normais
Tema 2. Conceptos básicos de estimación
2.1. Estimación puntual
* Concepto e propiedades dos estimadores
* Métodos de estimación
2.2 Estimación por intervalos
* Estimación por intervalos en poboacións normais
* Estimación por intervalos en mostras grandes
Tema 3. Contrastación paramétrica 3.1 Conceptos básicos
* Erros e potencia do contrate
* Rexión crítica e p-valor
3.2 Contrastes en poboacións normais
3.3 Contrastes en mostras grandes
Tema 4. Contrastación non paramétrica 4.1 Conceptos básicos
4.2 Principais contrastes non paramétricos
Tema 5. Introdución á análise multivariante 5.1 Conceptos básicos
5.2 Principais métodos de análise multivariante
* Análise da varianza
* Análise de conglomerados ou cluster
* Outros métodos de análise multivariante

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais B10 C4 C6 C8 2 1 3
Sesión maxistral A1 A3 A4 A6 A8 A11 A21 B1 B3 B4 B5 B9 B10 B12 B14 C4 C5 C6 C7 C8 14 28 42
Obradoiro A1 A3 A6 A8 A11 A21 B2 B3 B4 B5 B10 B14 C1 C4 C6 C7 20 40 60
Prácticas a través de TIC A3 A4 A5 A9 A11 A21 B2 B7 B8 B10 B14 C2 C3 C4 C6 C8 4 8 12
Proba mixta A1 A3 A6 A8 A11 A21 B2 B3 B4 B5 B10 B14 C1 C4 C6 C7 2 6 8
Traballos tutelados A2 A8 A11 A12 A21 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C6 C7 7 14 21
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais O curso comezará cunha presentación da materia, na que se informará das actividades a realizar polo estudiantado e dos criterios de avaliación das mesmas. Igualmente farase un pequeno repaso dos conceptos de Estatística I necesarios para o mellor seguimento do curso.
Sesión maxistral Exposicións oraispor parte do profesorado. Nelas presentaranse os principais conceptos de cada tema e exporanse as principais cuestións e problemas a resolver, co fin de facilitar ao alumnado o seu labor de aprendizaxe.
Obradoiro O obxectivo fundamental é a realización de tarefas - sexa de forma individual ou en grupo - por parte das/os estudantes, baixo a supervisión do profesorado. Dedicaranse especialmente á proposición, debate e resolución de problemas e de conceptos teóricos de inmediata aplicación na práctica. Fomentarase a participación do alumnado nos debates e na resolución de problemas. Igualmente utilizaranse como suplemento e aclaración de cuestións complementarias da sesión maxistral.
Prácticas a través de TIC Nestas sesións intereactivas introducirase ao alumnado no manexo dos paquetes estatísticos máis habituais. Nelas o obxectivo principal será a utilización do software básico para resolver problemas de tipo estatístico. Reservaranse para temas de estatística aplicada, fundamentalmente para os traballos de grupo. Estas sesións impartiranse de forma presencial e terán lugar unha vez finalizado o tema 4.
Proba mixta Realizarase unha proba para avaliar o grao de aprendizaxe dos temas 1 a 4; esta proba será teórico-práctica.
Traballos tutelados Organización da clase en pequenos grupos para a resolución de problemas de forma conxunta co obxecto de mellorar a aprendizaxe individual e colectivo. Os/as estudantes deberán realizar un traballo de grupo, no que deberán pór de manifesto os coñecementos e habilidades adquiridos tanto na sesión maxistral como no obradoiro e nas prácticas TIC. O profesorado da materia supervisará a realización dos devanditos traballos. Nestas sesións realizaráse tamén, de ser o caso, a presentación oral do traballo de curso.



Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas a través de TIC
Obradoiro
Proba mixta
Descrición
Nestas horas atenderase ao alumnado tanto de forma individual como en grupo. Resolveranse as dúbidas que se expoñan á hora de realizar os traballos, de seleccionar e utilizar tanto as técnicas estatísticas como as aplicacións informáticas máis adecuadas, a presentación dos traballos ou a preparación das os boletíns e das probas de avaliación.

Impartiranse catro horas de tutoría para cada grupo, que se repartirán en dúas sesións de dúas horas cada unha. Estas sesións repartiranse ao longo do período de clases en función da planificación docente; previsiblemente realizaranse entre as semanas 11 - 13.

A atención personalizada ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia prestarase no horario semanal de tutorías dos profesores e nas sesións de Teams que se programen para ese efecto.



Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A8 A11 A12 A21 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C6 C7 Realización dun traballo de curso en grupos reducidos. O traballo dedicarase fundamentalmente á aplicación das técnicas estudadas no tema 5. O apartado de observacións de avaliación inclúe máis información sobre esta metodoloxía. 25
Obradoiro A1 A3 A6 A8 A11 A21 B2 B3 B4 B5 B10 B14 C1 C4 C6 C7 Realización de actividades de avaliación individuais. Durante o curso cada estudante deberá presentar 2 boletíns de exercicios individuais. O apartado de observacións de avaliación inclúe máis información sobre esta metodoloxía. 15
Proba mixta A1 A3 A6 A8 A11 A21 B2 B3 B4 B5 B10 B14 C1 C4 C6 C7 Realización dunha proba de avaliación dos coñecementos tanto teóricos como prácticos adquiridos durante o curso. O apartado de observacións de avaliación inclúe máis información sobre esta metodoloxía. 60
 
Observacións avaliación

A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN


1. Condicións de avaliación
1.1 Normas para a realización das probas de avaliación presenciais
As persoas que vaian realizar unha proba presencial só poderán usar un bolígrafo e unha calculadora científica non programable. Se fose necesario outro material, será facilitado polos profesores no momento de realizar a proba, ou se anunciará no Campus Virtual con antelación suficiente á data da proba para que o estudiantado tráiao o día da súa realización.
Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Antes de acceder ao exame o profesorado solicitará que os/as estudantes depositen na entrada da aula este tipo de dispositivos. O profesorado non se fará responsable da súa perda ou extravío. Se no momento de realizar o exame algún/algunha estudante é visto cun dispositivo deste tipo ao seu alcance, considerarase que o emprega con ánimo de fraude e aplicaráselle a normativa vixente (normativa de guías dá UDC, normas de avaliación, revisión e reclamación dás cualificacións dúas estudos de grao e mestrado universitario)

2. Identificación do estudante.
O estudantado ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. En calquera momento da realización dos exames pódese requirir a identificación dos/as estudantes. A identificación realizarase mediante calquera documento dos que establece a normativa vixente.

3. Procedemento de actuación ante a realización fraudulenta dunha actividade que computa na avaliación.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso (0) na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de face á convocatoria extraordinaria.

B) TIPOS
DE CALIFICACIÓN

1. Cualificación de non presentado.

Seguindo a normativa aprobada pola Xunta da Facultade de Economía e Empresa, só serán cualificadas con Non Presentado as persoas que se presentaron a actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota final desa oportunidade.

2. Estudantes con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.
Aplicaránselle as mesmas normas de avaliación que ao estudiantado matriculado a tempo completo, tanto na primeira oportunidade como na segunda. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia está exento da asistencia a clase, pero ten a mesma obrigación de realizar actividades e de acudir a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.

C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN

1. Primeira oportunidade

1.1    Desagregación da nota total:
O sistema de avaliación compono tres aspectos:

-    Taller.

A puntuación máxima por este concepto será o 15% da cualificación final (1,5 puntos). Nesta metodoloxía inclúense dous boletíns de exercicios personalizados, que corresponden aos temas 1 a 4. O primeiro boletín corresponderá aos temas 1 e 2 e o segundo boletín aos temas 3 e 4. As datas de entrega de cada un dos boletíns serán inmediatamente posteriores ás de explicación, respectivamente, dos temas 2 e 4 e anunciaranse no Campus Virtual da materia na primeira semana de clase. Para cada un dos boletíns publicaranse no Campus Virtual da materia normas de entrega específicas, que detallarán os requisitos que se deben cumprir para que se considere que a actividade foi correctamente realizada e entregada, así como a penalización que leva o incumprimento de cada unha desas normas.

- Traballos tutelados

A puntuación máxima por este concepto será o 25% da cualificación final (2,5 puntos). O traballo realizarase en grupos e, aínda que nel poderanse repasar algunhas técnicas estudadas nos temas 2 a 4, dedicarase fundamentalmente á aplicación das técnicas estudadas no tema 5. Destes 2,5 puntos, 2 corresponderán á realización do traballo. Na devandita realización valorarase tanto o dominio das técnicas estatísticas aplicadas, a explicación do motivo da súa utilización e a interpretación dos resultados como a adecuación ás normas para a súa realización. No Campus Virtual da materia publicaranse normas específicas, que detallarán os requisitos que se deben cumprir para que se considere que a actividade foi correctamente realizada e entregada, así como a penalización que leva o incumprimento de cada unha desas normas.

Os 0,5 puntos restantes corresponderán á presentación oral do traballo. Dita presentación non será obrigatoria para obter puntuación nesta actividade, de maneira que os grupos que non desexen realizala obterán unha puntuación máxima de 2 puntos. A presentación realizarana todos os membros do grupo; se algún dos membros non participa na presentación, non obterá a puntuación correspondente á mesma.

As datas de entrega e presentación do traballo publicaranse no Campus Virtual da materia na primeira semana de clase.

- Proba Mixta de avaliación

Proba individual de avaliación de conceptos teóricos e prácticos. Corresponderá aos temas 1 a 4. A puntuación desta actividade será o 60% da cualificación final (6 puntos). Ademais das dúas oportunidades oficiais que contempla a normativa xeral do centro, farase un terceiro exame liberatorio; a súa data de realización será inmediatamente posterior á de explicación do tema 4 e publicarase no Campus Virtual da materia na primeira semana de clase. Os/as estudantes que non a superen poderán repetila na data sinalada pola Facultade de Economía e Empresa para o exame oficial de 1ª oportunidade da materia. Caso de optar pola repetición, para a cualificación final da materia terase en conta unicamente a puntuación obtida na repetición da proba.

Os/as estudantes que non consigan aprobar a materia na 1ª oportunidade deberán obrigatoriamente repetir a proba mixta na 2ª oportunidade.

1.2 Forma de realizar e entregar as actividades que computan na nota final da materia

Tanto para cada un dos boletíns como para o traballo de curso creásese no Campus Virtual da materia unha tarefa específica, na cal se entregará cada un deles nas datas que se establezan. Con suficiente antelación á entrega, publicaranse no Campus Virtual as normas específicas que incluirán, entre outras cuestións, o formato de entrega e a denominación dos ficheiros, a forma de realizar os exercicios ou a data límite de entrega. O incumprimento dalgunha das devanditas normas pode supor penalizacións e mesmo a anulación da actividade, segundo quedará expresamente especificado nas devanditas normas. Cada estudante será responsable de comprobar que o que vai entregar cumpre os requisitos pedidos antes de proceder á entrega definitiva.

1.3 Cualificación final da primeira oportunidade

A materia considérase aprobada se se cumpren os dous requisitos seguintes:

- Obter unha puntuación global de polo menos 5 puntos e

- Alcanzar un mínimo de 2,5 puntos na proba mixta de avaliación.

A cualificación que figurará na acta da primeira oportunidade será a suma das notas de todas as actividades realizadas ao longo do cuadrimestre, coa seguinte excepción:

- As persoas cuxa nota total sexa igual ou superior a cinco puntos pero que teñan a materia suspensa por non obter unha puntuación mínima de 2,5 puntos na proba mixta de avaliación serán cualificados na acta da primeira oportunidade con 4,5 puntos.

1.4   Posibilidade de presentarse a subir nota no exame oficial de primeira oportunidade

Se un estudante que ten aprobada a materia decide presentarse a subir a nota, a nova nota que obteña no exame oficial substituirá á nota que tiña no correspondente exame liberatorio para todos os efectos. Por tanto é posible que unha persoa que tiña a materia aprobada e preséntese a subir nota, pase a tela suspensa.

2. Segunda oportunidade.

Se un/unha estudante non aproba a materia na primeira oportunidade, na segunda terá que repetir obrigatoriamente a proba mixta de avaliación (6 puntos) e poderá, se así o desexa, repetir tamén tanto cada un dos boletíns (1,5 puntos) como o traballo tutelado (2,5 puntos)

2.1 Proba mixta de avaliación

A proba de avaliación será individual e realizarase na data establecida pola Facultade de Economía e Empresa para o exame da 2ª oportunidade.

2.2 Resto de actividades do curso

Antes do comezo do período de avaliación da segunda oportunidade, o profesorado anunciará no Campus Virtual da materia o procedemento que deben seguir as persoas que queiran repetir algunha das actividades cuxa realización non sexa obrigatoria para aprobar a materia. Nese momento abrirase un prazo para que o estudiantado interesado notifique ao profesorado as actividades que quere repetir, que finalizará uns días antes do comezo do período de avaliación da segunda oportunidade. Só se terán en conta as notificacións que se envíen en tempo e forma antes da data límite. Non se poderá repetir ningunha actividade se non se solicitou previamente a súa repetición.  As datas concretas en que se anunciará o procedemento a seguir e do prazo de notificación publicaranse no Campus Virtual da materia na primeira semana de clase.

Os/as estudantes poderán elixir as actividades que queren repetir e aquelas nas que queren conservar a nota da primeira oportunidade. Se un/unha estudante notifica ao profesorado que quere repetir unha determinada actividade, a nova nota que obteña na segunda oportunidade substituirá para todos os efectos a nota que tiña na primeira oportunidade. Basta a notificación de que quere repetir a actividade para que automaticamente a nota de primeira oportunidade quede anulada e sexa substituída pola obtida na repetición; se esta repetición non se realizase en tempo e forma, a cualificación obtida será Non Presentado. O estudantado debe ser consciente de que ao solicitar repetir unha actividade, a nova nota pode ser inferior á que tiña antes.

Se un/unha estudante non contacta co profesorado no prazo fixado séguenselle aplicando as notas da primeira oportunidade. Así mesmo, se na súa notificación só refírese a determinadas actividades e non di nada das demais, mantéñenselle as notas de primeira oportunidade destas últimas.

2.2.1 Boletíns

O primeiro día do período de avaliación da segunda oportunidade deixaranse no Campus Virtual da materia os boletíns de problemas personalizados que repetirán os estudantes que o solicitaron. Non se recollerá ningún boletín unha vez finalizado o prazo de entrega, e as actividades non entregadas en tempo e forma serán cualificadas con Non Presentado á hora de calcular a cualificación final da materia na segunda oportunidade. Na corrección destes boletíns aplicaranse os mesmos criterios que na primeira oportunidade.

2.2.2 Traballo tutelado

En canto ao traballo tutelado en grupo, substituirase por un exame complementario sobre o tema 5. Este exame complementario terá lugar o día e hora fixados pola Facultade de Economía e Empresa para o exame oficial da segunda oportunidade da materia.  Caso de solicitarse e non realizarse, o/a estudante será cualificado con Non Presentado. O exame complementario substitúe o traballo tutelado en grupo para todos os efectos, polo que a súa cualificación non se poderá sumar á obtida na proba mixta de avaliación para obter o requisito mínimo de 2,5 puntos na mesma.

2.3 Cualificación final da segunda oportunidade

A materia considerarase aprobada se se cumpren os dous requisitos sinalados para a primeira oportunidade (obter unha puntuación global de polo menos 5 puntos e alcanzar un mínimo de 2,5 puntos na proba mixta de avaliación) e a cualificación que figurará na acta da segunda oportunidade será a suma das notas de todas as actividades que integran a cualificación final, coa excepción sinalada para a primeira oportunidade.

Obterase como suma de:

- A nota do traballo de curso se non se optou pola repetición, ou do exame complementario se o/a estudante optou pola repetición.

- A nota dos boletíns: esta nota será a da 1ª oportunidade se non se optou pola súa repetición ou a da 2ª oportunidade se o/a estudante optou pola repetición.

- A nota da proba de avaliación na 2ª oportunidade. Se un/unha estudante non se presenta á 2ª oportunidade, a cualificación utilizada para o cálculo da nota final da materia será non presentado.

3. Convocatoria adiantada

Na oportunidade adiantada é posible obter o 100% da puntuación mediante a realización dunha proba obxectiva final, na que se realizarán preguntas dos 5 temas da materia. A proba cualificarase sobre un máximo de 10 puntos e a materia considerarase aprobada se se alcanzan polo menos 5 puntos. Estas condicións de avaliación son específicas para a oportunidade adiantada e só aplicaranse nese caso.

Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estatística I/650G01009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Introdución á Econometría/650G01024

Observacións

1.    REQUISITOS PREVIOS.

Esta materia é a continuación da Estatística I de primeiro curso; por iso é recomendable que os alumnos estean familiarizados cos conceptos que se imparten na mesma, especialmente coas distribucións de probabilidade tanto discretas como continuas, o manexo das táboas de probabilidade e o teorema central do límite.

2.    INFORMACION DO CURSO

.

Toda a información do curso atoparase no Campus Virtual xeral da materia e/ou nos dos grupos específicos creados para as diferentes titulacións e/ou grupos.

A principios de curso porase a disposición do alumnado unha guía complementaria e aclaratoria para cada un dos grupos e/ou titulacións. Entre outras cuestións, na guía explicaranse con máis detalle as actividades do obradoiro e os traballos tutelados e establecerase a cronoloxía de entrega dos boletíns de exercicios, da proba mixta de avaliación de conceptos teóricos - prácticos e do traballo de curso.

3. OUTRAS CONSIDERACIÓNS.

- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia solicitarase en formato virtual e realizarase a través do Campus Virtual, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías