Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprende-la problemática financeira da empresa
|
A1 A2 A3 A5 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprende-la fundamentación da análise de proxectos de investimento. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C3 C4 C8
|
Saber avaliar un investimento non financeiro. |
A1 A2 A3 A5 A8 A10 A11 A13 A14 A15 A18 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C3 C4 C8
|
Saber desenvolver modelos e aplicar ferramentas informáticas. |
A1 A2 A3 A5 A7 A10 A13 A14 A15 A18 A19 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C3 C4 C6 C8
|
Saber formular e defender un proxecto financeiro. |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción. |
- Concepto de investimento na economía da empresa
- O obxectivo financeiro desde a perspectiva da selección de investimentos e a súa integración coa problemática das decisións financeiras.
- Fundamentos do modelo de selección. |
Avaliación de proxectos individuais, en certeza. |
- O valor actual neto.
Escenario a ter presente.
Concepto de investimento, clases de investimento.
Métodos non DCF e DCF.
O orzamento de caixa dun proxecto de investimento.
Modelos baseados no valor capital; o valor actual neto e os seus derivados.
O problema dunha única taxa en todo o horizonte temporal, e da reinversión dos FNC?s.
- A taxa interna de rendemento.
Significado e determinación do seu valor mediante distintos métodos.
O problema das raíces múltiples e o seu significado financeiro.
- Análise de sensibilidade da solución obtida.
- Problemáticas especiais de valoración: factores cualitativos e intangibles.
Custos ocultos, intangibles, imponderables.
Como afectan a inflación e os impostos no VAN. |
Avaliación de proxectos individuais, en risco. |
- Modelos sinxelos de axuste.
- Análise probabilístico: contorna aleatoria.
Valor medio esperado.
Indicador de elección.
Hillier.
- Teoría de xogos; Duelos contra a natureza.
- Decisión baixo incerteza de previsión.
Dominación.
Maximin, minimax.
Wald / Von Neumnann.
Laplace.
Hurwickz.
Savage.
Máxima probabilidade de dominación.
- Decisións baixo risco.
- Decisións baixo desinformación. |
Decisións de investimento con racionamento de capital. |
- Introdución
- Modelo iniciático: solución por saturación (L&S).
- Xeneralizando a restrición financeira (W).
- Superando o paradoxo: novo paradigma (B&Q).
- Superando a falta de control (C). |
Enfoques de decisión multicriterio.
|
- Modelos multicriterio cuantitativos.
- Análise de envolvimiento de datos (DEA)
Sensibilidade da solución obtida.
- AHP
Cambios nas prioridades.
Vantaxes.
Críticas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
16 |
32 |
48 |
Solución de problemas |
A1 A2 A4 A5 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A21 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
16 |
32 |
48 |
Proba mixta |
A10 A11 A13 A14 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
24 |
28 |
Seminario |
A10 A11 A13 A14 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos. O peso real da lección maxistral na docencia diaria dependerá do grao en que o alumnado desenvolva o traballo persoal preparatorio necesario para que poidamos desenvolver actividades participativas. |
Solución de problemas |
Actividades prácticas baseadas en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo. O grao de interactividade dependerá do desenvolvemento do traballo persoal preparatorio por parte do alumnado. |
Proba mixta |
Probas puntuables con contido teórico e práctico, e cuestións en calquera formato: test, desenvolvemento, análise de casos, exercicios numéricos, etc. |
Seminario |
TGR a desenvolver no formato e horarios que se determinen, en función das necesidades do grupo. |
Prácticas a través de TIC |
Tarefas, análise de casos e/ou resolución de problemas empregando recursos TIC. A programación destas actividades dependerá da realización do traballo persoal deslocalizado necesario para a súa preparación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
As titorías desenvolveranse en formato telemático e, de ser síncronas, previa petición de cita por correo electrónico. Son aplicables os límites que sinala a normativa de dedicación docente do profesorado da UDC e o dereito á desconexión dixital previsto na LO 3/2018. Estes criterios son de aplicación tamén ós alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.
As TGR programaranse coa debida antelación, en dúas sesións, nas datas e formato que conveñan considerando as necesidades do grupo e a situación sanitaria, ata sumar un total de 4 horas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A10 A11 A13 A14 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A cualificación global calcularase sumando o resultado de dúas probas mixtas, valoradas cada unha delas cun máximo de 5 puntos. Estas probas mixtas poden conter cuestións teóricas e/ou prácticas, formuladas en calquera formato ou combinación de formatos: test, desenvolvemento, análise de casos, exercicios numéricos, etc.
Primeira oportunidade: a primeira proba realizarase cara á metade do cuadrimestre, nunha data que se comunicará con antelación, e incluirá a parte da materia que se determine. A segunda proba terá lugar na data que a Facultade designe para o exame final, e referirase exclusivamente á parte da materia non avaliada na primeira proba.
Segunda oportunidade: avaliarase nas mesmas condicións que a primeira. Salvo indicación en contrario, nesta segunda oportunidade ámbalas probas realizaranse de forma consecutiva na data que a Facultade acorde para o exame final.
Tódalas probas puntuables deberán realizarse na data prevista, coas únicas excepcións que sexan aplicables conforme a normativa académica; en caso contrario computaranse como cero.
Os estudantes exentos de asistencia seguirán o programa xeral de avaliación.
A oportunidade adiantada avaliarase mediante unha proba mixta de 10 puntos, relativa ós contidos e competencias definidos na guía do curso inmediatamente anterior.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
Formato das probas: salvo que as circunstancias o fagan necesario e/ou se reciban instrucións específicas ao respecto, as probas de avaliación realizaranse de xeito presencial e nas datas establecidas, coas únicas excepcións previstas na normativa académica. No caso de ser necesario utilizar un formato telemático, aplicaranse as seguintes regras: deberán accederse, realizarse e entregarse nos termos e condicións sinalados en cada caso. Enténdese realizadas se os rexistros da plataforma indican que se accedeu a elas, independentemente de que se rexistren ou non as respostas, e se confirme ou non a entrega. Se omit-la confirmación, a actividade entenderase entregada en branco e cualificarase cun cero. O incumprimento das bases da proba suporá a expulsión da mesma, a cualificación cero na mesma e, se é o caso, a incoación de expediente por fraude segundo a normativa académica. Isto aplícase, en particular, ao acceso tardío ás probas telemáticas. O alumnado é responsable de dispor dos medios necesarios para acceder aos recursos electrónicos e, no seu caso, realizar unha avaliación neste formato. Valoración de non presentado: corresponde a quen participe unicamente en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% da nota final, independentemente da cualificación acadada. Idiomas: a opción por unha lingua concreta para a realización das probas de avaliación deberá realizarse por escrito e dentro da primeira semana lectiva do cuadrimestre en que se imparta a materia, e atenderase na medida en que as posibilidades técnicas e organizativas o permitan. Uso dos recursos TIC: os dispositivos e aplicacións que permitan a comunicación, almacenamento e/ou compartir datos deberán permanecer inactivos e fóra da vista, salvo autorización previa do profesorado. Enténdese activo calquera servizo dispoñible en segundo plano e/ou habilitado para recibir notificacións, mensaxes ou acceso a recursos compartidos de ou para terceiros; polo tanto, o alumnado é responsable de pechalos ou desactivalos cando o seu uso non estea xustificado nos termos anteriores. O incumprimento destas bases implicará a expulsión da proba, a cualificación de cero na mesma e, no seu caso, a incoación de expediente por fraude académico. Identificación: o alumnado deberá acreditar fidedignamente a súa identidade de acordo coa normativa vixente, utilizando os medios axeitados a cada circunstancia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piñeiro, C., de Llano, P. (2009). Dirección financiera un enfoque centrado en valor y riesgo. Delta Publicaciones, Madrid
de Llano, P., Piñeiro, C. (2010). Elementos fundamentales de dirección financiera. Andavira, Santiago
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
Doldán, F.R. (2003). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Tórculo, Santiago
Piñeiro, C., de Llano, P. (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Andavira, Santiago de Compostela |
|
Bibliografía complementaria
|
de Llano, P., Piñeiro, C. (2003). Casos prácticos de gestión financiera. Tóculo Ediciones, Santiago de Compostela
Piñeiro, C., de Llano, P., Álvarez (2006). Dirección financiera modelos de decisión con Excel. Delta, Madrid
Ross, Westerfield, Jordan (2010). Fundamentos de finanzas corporativas. McGraw Hill, Madrid
Doldán Tíe, F.R. (2001). Fundamentos de las decisiones financieras empresariales. Tórculo, Santiago
Fernández, A., Iglesias, S. (2000). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Casos prácticos.. Tóculo, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de gestión financiera. McGraw Hill, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía da Empresa: Función Financeira/650G01008 | Análise de Estados Financeiros/650G01031 | Aplicacións Informáticas para a Empresa/650G01035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Cumprimento da normativa sanitaria A
participación nas actividades presenciais require inescusablemente o
cumprimento estrito das indicacións das autoridades sanitarias, en
particular o uso de mascariña protectora e o distanciamento en todo
momento. Atenderase ás adaptacións que poidan recibirse da Facultade
canto os horarios de entrada e saída escalonados, e todas aquelas
circunstancias que poidan afectar á organización da materia. Sobre a metodoloxía A
materia está deseñada en estrito cumprimento da distribución de tempos
de traballo establecida no plano de estudos, que á súa vez está
inspirado no crédito europeo transferible (ECTS) e nas liñas xerais da
declaración de Boloña. Neste contexto, as responsabilidades académicas
van máis aló de, simplemente, asistir ás aulas. O traballo non remata ó
saír da aula (ou finalizar a sesión telemática), e non todo o traballo
se fai aquí. O plano de estudos está deseñado para que exista una
combinación de traballo presencial de 50 horas, e de 100 horas
adicionais de traballo non presencial; estas últimas correspóndense co
tempo que un alumno medio debe empregar para as súas tarefas persoais
(lecturas, preparación de apuntes, e naturalmente tempo de estudo) e
para prepara-las actividades que se van programando ó longo do
cuadrimestre (busca de información, análise de documentos, traballos,
prácticas baseadas nas TIC, etc.). As sesións presenciais (físicas ou
telemáticas) dedicaranse prioritariamente a discuti-los aspectos
teóricos básicos da materia, coordina-lo traballo do grupo, resolver
dúbidas de carácter xeral, debater e realizar actividades prácticas e
interactivas. A partir deste traballo común, prográmase o traballo
individual que cada alumno debe desenvolver para a(s) seguinte(s)
sesión(s), coa orientación e apoio dos seus profesores cando así o
precise. |
|