Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1. Ser capaz de integrar o fenómeno da discapacidade e a dependencia dentro da construción social do proceso saúde-enfermidade |
A3 |
CE3. Ser capaz de integrar e actuar respecto aos conceptos e principios éticos e xurídicos básicos referidos á discapacidade e a dependencia |
A4 |
CE4. Capacidade para a análise da influencia das achegas sociais e científicas das ciencias socio-sanitarios sobre a discapacidade e a dependencia no sistema xurídico |
B1 |
CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B7 |
CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia |
B8 |
CG3 Capacidade para a toma de decisións na resolución de problemas. |
B9 |
CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia |
C1 |
CT1. Ser capaz de relacionarse de forma eficiente con e dentro do equipo multidisciplinar, intradisciplinar e transdisciplinar. |
C2 |
CT2. Coñecer os recursos sociosanitarios e aprender a utilizalos para elaborar programas de intervención no ámbito da discapacidade e a dependencia |
C4 |
CT4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer un panorama de respostas ético-xurídicas á situación das persoas con discapacidade e en situación de dependencia. |
AI3
|
BI1 BI2 BI7 BI9
|
CI4
|
Coñecer, comprender e utilizar os conceptos, normas e principios xurídicos básicos referidos á discapacidade e a dependencia. |
AI3
|
BI2
|
CI2
|
Identificar as categorías e os conceptos xurídicos básicos á luz das novas achegas científicas no ámbito da discapacidade e a dependencia. |
AI4
|
BI1 BI2
|
CI2
|
Procurar novas vías de reflexión e tratamento da discapacidade e a dependencia desde o Dereito. |
AI3
|
BI2 BI7 BI8
|
CI1
|
Adquirir a capacidade de argumentación con dereitos nos procesos de toma de decisións en materia de discapacidade e dependencia. |
AI1 AI3 AI4
|
BI1 BI2
|
CI4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Ética e Dereito |
1. A Ética.
2. O Dereito.
3. Ética, Dereito e outras ordes norrmativas. A Deontoloxía.
4. A Bioética.
|
Tema 2. O significado ético e xurídico da discapacidade e a dependencia |
1. A persoa con discapacidade. Modelos.
2. O significado ético da discapacidade.
3. A traducción xurídica da discapacidade e a dependencia: inimputabilidade, invalidez, minusvalía, modificación da capacidade, dependencia.
|
Tema 3. A intervención en materia de discapacidade e dependencia |
1. Modelos de relación profesional-usuario. Paternalismo. Autonomía. O modelo iusfundamental.
2. O profesional responsable.
3. Os métodos para a toma de decisións. A deliberación.
|
Tema 4. A toma de decisións |
1. Requisitos. Capacidade, información, voluntariedade.
2. Suxeitos e escenarios. Consentimento informado, planificación anticipada da atención, decisións de representación.
3. Intimidade e confidencialidade.
4. Contexto. Xustiza. |
Tema 5: O coidado da discapacidade e a atención a dependencia |
1. O coidado da discapacidade. Normativa básica. Principios éticos e xurídicos.
2. A promoción da autonomía e a atención a dependencia. Normativa básica. Principios éticos e xurídicos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 B1 B7 C2 |
15 |
30 |
45 |
Traballos tutelados |
A1 A3 B2 B8 B9 C1 C4 |
14.5 |
44 |
58.5 |
Proba de resposta múltiple |
A3 B1 |
2 |
3 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Mediante unha exposición oral o profesor trata de transmitir os conceptos e coñecementos básicos da materia para facilitar ao estudante a súa adecuada comprensión. |
Traballos tutelados |
Coa guía do profesor, o estudante mellora a súa aprendizaxe autónoma mediante a realización de traballos sobre aspectos concretos do tratamento ético e xurídico da discapacidade e a dependencia. Desta maneira desenvolve habilidades de argumentación, destrezas metodolóxicas e reflicte os seus coñecementos. |
Proba de resposta múltiple |
Proba para a avaliación dos coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada nas metodoloxías indicadas ten como finalidade principal orientar o manexo, ordenación, comprensión e avaliación dos materiais de traballo, singularmente das normas xurídicas. Tamén pretende guiar a deliberación e argumentación para garantir o seu rigor, en razón do escaso coñecemento da linguaxe e os conceptos xurídicos e a falta de costume no seu manexo.
A atención personalizada para os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia se concretará axustándose ás súas circunstancias, previa titoría coa profesora da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A3 B2 B8 B9 C1 C4 |
Avaliación dos coñecementos e, sobre todo, das habilidades argumentativas orais e escritas. |
50 |
Proba de resposta múltiple |
A3 B1 |
Principal avaliación dos coñecementos relativos aos fundamentos éticos e xurídicos da discapacidade e a dependencia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
O método de avaliación para os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial consistirá nunha proba de resposta múltiple (50%) e un traballo tutelado (50%). A profesora estará o seu dispor para consultas, tutorías, dudas, etc. O método de avaliación é o mesmo para a primeira e a segunda convocatoria. En caso de fraude ou plaxio en la realización de las pruebas de evaluación, a calificación da materia na oportunidade correspondente será 0.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía básica: De Lorenzo, R. y Pérez Bueno, L.C. (dir.) (2007): Tratado sobre discapacidad, Cizur Menor, Thomson, Aranzadi. Oliver, M. (2009): Understanding disability: from theory to practice, 2ª ed. revisada, London, Palgrave-Macmillan. Seoane, J. A. (2011): “¿Qué es una persona con discapacidad?”, Ágora, v. 30, nº 1, pp. 143-161. Shakespeare, T. (2014): Disability rights and wrongs revisited, 2º ed., London, Routledge.
Normativa básica: Constitución española Código Civil Código Penal
Ley 39/2006, de 14 de diciembre, de promoción de la autonomía personal y atención a las personas en situación de dependencia. Real Decreto legislativo 1/2013, de 29 de noviembre, que aprueba el texto refundido de la Ley General de Derechos de las personas con discapacidad y su inclusión social. Resolución 61/106, de la Asamblea General de las Naciones Unidas, sobre la Convención internacional sobre los derechos de las personas con discapacidad (Nueva York, 13.12.2006; BOE 21.4.2008). |
Bibliografía complementaria
|
|
Álvarez
Lata, N. y Seoane, J. A. (2010): “El proceso de toma de decisiones de
la persona con discapacidad. Una revisión de los modelos de
representación y guarda a la luz de la Convención sobre los derechos de
las personas con discapacidad”, Derecho privado y Constitución, 24, pp. 11-66. Asís
Roig, R. de (2007): "Reflexiones en torno a la ley de promoción de la
autonomía personal y atención a las personas en situación de
dependencia", Universitas. Revista de Filosofía, Derecho y Política 5, pp. 3-21.
Etxebarría, X. (2011): “La Convención de la ONU sobre los derechos de las personas con discapacidad: perspectiva ética”, Siglo Cero, v. 42 (1), nº 237, pp. 33-46. García Garnica, M. C., Rojo Álvarez-Manzaneda, R. (2014): Nuevas perspectivas del tratamiento jurídico de la discapacidad y la dependencia, Madrid, Dykinson.
Montoya, A. (dir.) (2007): La
protección de las personas dependientes. Comentario a la Ley 39/2006,
de promoción de la autonomía personal y atención a las personas en
situación de dependencia, Cizur Menor, Thomson, Civitas. Palacios, A. (2008): El modelo social de la discapacidad: orígenes, caracterización y plasmación en la Convención Internacional sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad, Madrid, Cermi, Cinca. Palacios, A. y Bariffi, F. (dir.) (2007): La
discapacidad como una cuestión de derechos humanos. Una aproximación a
la Convención internacional sobre los derechos de las personas con
discapacidad, Madrid, Cinca. Quinn, G. y Degener, T. (2002): Uso
actual y posibilidades futuras de los instrumentos de derecho humanos
de las Naciones Unidas en el contexto de la discapacidad, Nueva York y Ginebra, Naciones Unidas.
Seoane, J. A. (2011):"La Convención de la ONU sobre lso derechos de las personas con discapacidad: perspectiva jurídica" Siglo Cero, v.42 (1), nº 237, pp. 21-32.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais:
- Non se utilizarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a realización de borradores. |
|