Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description
Esta asignatura, igual que Relixion.1 e Historia das Relixions forman parte do conxunto de asignaturas de Did. da Relixión Católica, do Plano de Estudos agora extinto das Titulacións de Mestre. Asignatura sen docencia. Para acceder aos contidos e preparar o exame cómpre poñerse en contacto co profesor.
Study programme competencies
Code
Study programme competences / results
A2
Coñecemento dos contidos para ensinar, comprendendo a súa singularidade epistemolóxica e a especificidade da súa didáctica.
A4
Deseñar e desenvolver proxectos educativos e unidades de programación que permitan adaptar o currículo ao contexto sociocultural.
A6
Organizar o ensino no marco dos paradigmas epistemolóxicos das áreas, empregando de forma integrada os saberes disciplinares, transversais e multidisciplinares, axeitados ao respectivo nivel educativo.
B5
Traballar de forma colaborativa.
B6
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B14
Capacidade para detectar as súas propias necesidades de aprendizaxe ao longo da vida.
B16
Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes.
B24
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade.
C4
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Learning aims
Learning outcomes
Study programme competences / results
Coñecemento dos contidos bíblicos e teolóxicos para ensinar, comprendendo a súa singularidade epistemolóxica e a especificidade da súa didáctica
A2
B6 B14 B24
C4 C7
Coñecer os fundamentos científicos das áreas que conforman o currículo da educación infantil, en especial para cooperar na transversalidade dos coñecementos, así como as teorías sobre a adquisición e o desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes.
A6
B5
C4 C7
Deseñar e desenvolver proxectos educativos e unidades de programación que permitan adaptar o currículo ao contexto sociocultural.
A4
Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes.
B5 B16
Contents
Topic
Sub-topic
1. Psicopedagoxía da Relixión
1.1 A singularidade da Pedagoxía relixiosa
1.2 Un modelo: o Deus pedagogo.
1.3 A evolución relixiosa e moral do neno
1.4 Interacción do contexto sociocultural e o ensino relixioso escolar (ERE).
1.5 Didáctica dos contidos bíblicos.
2. ERE: O ensino relixioso escolar
2.1 A educación e a escola integradora.
2.2 O lugar do ERE na escola. Lexitimidade.
2.3 Identidade e dificultades do ERE.
2.4 O profesor de relixión. Identidade cristiá. A lexislación.
3. O Currículo da área de Relixión Católica en clave de competencias
3.1 A competencia relixiosa e espiritual
3.2 O Currículo de Relixión Católica na Educación Infantil na lexislación educativa vixente
3.2.1 Obxectivos xerais.
3.2.2 Bloques de contido.
3.2.3 Materiais e recursos didácticos.
3.2.4 Criterios de avaliación.
4. Opcións metodolóxicas
4.1 Materiais e recursos dispoñibles e necesarios.
4.2 Programación de Aula no ERE
4.2.1 Metodoloxía para a elaboración de programación de aula. Técnicas. Modelos.
4.2.2 Elaboración de Unidades Didácticas.
Planning
Methodologies / tests
Competencies / Results
Teaching hours (in-person & virtual)
Student’s personal work hours
Total hours
Directed discussion
7
7
14
Objective test
1
7
8
Supervised projects
2
16
18
Guest lecture / keynote speech
15
15
30
Personalized attention
5
0
5
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.
Methodologies
Methodologies
Description
Directed discussion
Ao fío da actualidade, empregando artigos dos xornais e mediante video-forum, faranse nalgunhas clases un intercambio de opinións para chegar á elaboración de criterios educativos.
Objective test
Será a proba final, onde o alumno mostrará a asimilaciónm persoal dos contidos do curso.
Supervised projects
O alumno fará un traballo persoal, dirixido e asistido polo profesor, para mostrar a súa madurez sobre os temas da área e reflectir sobre as relacións relixión , sociedade e cultura actuais.
Guest lecture / keynote speech
Serán as sesións de gran grupo, onde o profesor desenvolverá e ampliará o temario do curso. Dentro delas estarán incluídas as discusións dirixidas.
Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Supervised projects
Objective test
Guest lecture / keynote speech
Description
Recursos: a prensa e vídeo-forum.
Os traballos tutelados serán propostos polo mesmo alumno, pero acordados co profesor e tutelados por este.
Medio complementario de avaliación.
As sesións maxistrais a cargo do profesor desenvolverán o temario do curso.
Para realizar o traballo tutelado o alumno debe entrevistarse persoalmente co profesor varias veces ao longo de cuatdrimestre. O profesor fixará uns prazos para facilitar esta atención personalizada.
Assessment
Methodologies
Competencies / Results
Description
Qualification
Supervised projects
Traballo de madurez, elixido polo alumno e tutelado polo profesor, encamiñado a unha reflexión persoal sobre temas de relixón, sociedade e cultura actual.
50
Objective test
Exercicio de avaliación final en forma de proba obxectiva sobre os contidos da asignatura.
50
Assessment comments
Sources of information
Basic
GASOL,
R e outros, La enseñanza religiosa
escolar. Barcelona 1997. Ed. Edebé. Manual básico (libro de texto).
EQUIPO EDEBÉ, El
currículo del área de Religión y Moral católica. Barcelona,
1996. Ed. Edebé. Manual básico (libro de texto).
Arto, A. Psicología evolutiva. Una propuesta educativa. Madrid 1993.
COMISIÓN
EPISCOPAL DE ENSEÑANZA Y CATEQUESIS. Documentos
colectivos del Episcopado español sobre formación religiosa y educación
1981-1985. Madrid 1986.
COMISIÓN
EPISCOPAL DE ENSEÑANZA Y CATEQUESIS.
Orientaciones para la pastoral educativa escolar en las diócesis. Madrid
1992.
CRESPO
MARCO, V. La evaluación en la enseñanza
escolar de la religión. Madrid 1989.
ESTEBAN
GARCÉS, C. Enseñanza de la religión y Ley de calidad. Madrid 2003.
GARCÍA
REGIDOR, T. La educación religiosa en la
escuela.Madrid 1994.
GONZÁLEZ
DE CARDEDAL, O. Memorial para un educador
con un epílogo para japoneses. Madrid 1981.
MARTÍNEZ
BLANCO, A. La enseñanza de la Religión en los centros
docentes. (A la luz de la
Constitución y del Acuerdo con la Santa Sede).
Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Murcia, 21994.
OTERO,
H. Propuestas creativas para la clase de
relixgión. Madrid 1993.
SALAS
XIMELIS, A. Didáctica de la enseñanza de la Religión. Madrid 1993.
Complementary
Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Subjects that continue the syllabus
Other comments
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.