Identifying Data 2022/23
Subject (*) Novas Tecnoloxías da Información e Comunicación para Intervención Logopedica Code 652425103
Study programme
Máster en Intervención Logopédica na Infancia e na Adolescencia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 4
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description O Máster en Intervención Logopédica na Infancia e na Adolescencia ten como principal obxetivo lograr unha formación especializada de carácter profesionalizador permitindo a súa vez unha iniciación no campo da investigación sobre os transtornos da linguaxe. A materia de Novas tecnoloxías fará fincapé naquelas ferramentas para a información e a comunicación que poden axudar ao logopeda como profesional e futuro investigador. O uso de recursos multimedia e/ou na rede é fundamental para a labor de avaliación e interverción en todo tipo de problema da linguaxe.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A22 Coñecer, analizar e explorar novas formas de comunicación e expresión que favorecen as novas tecnoloxías da información e comunicación.
A25 Coñecer e seleccionar programas, ferramentas e software de intervención logopédica para o traballo reeducativo coas novas tecnoloxías da información e comunicación.
A28 Deseñar e planificar sesións de intervención e apoio logopédico con ferramentas da rede.
B2 Aprender a aprender.
B6 Traballar de forma colaborativa.
B17 Capacidade de organizar e planificar.
B27 Saber expresarse en público.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer, analizar e explorar novas formas de comunicación e expresión que favorecen as novas tecnoloxías da información e comunicación. AJ11
Coñecer, seleccionar e utilizar programas e recursos multimedia para a creación de contidos para a intervención logopédica. AJ13
Coñecer, seleccionar e utilizar deseñar ferramentas da rede para planificar sesións de intervención e apoio logopédico. AJ14
Aprender a aprender BJ1
Traballar de forma colaborativa e cooperativa aprendendo a organizar e planificar o traballo, desenvolver a tarefas e presentar o realizado fronte ao público. BJ5
BJ16
BJ26
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. CC3
Coñecer e analizar de forma crítica o papel das TIC na sociedade da información. CC6

Contents
Topic Sub-topic
Novas tecnoloxías e sociedade da información.
Características da sociedade da información. Papel das novas tecnoloxías na globalización económica, política e cultural. Neoliberalismo e pensamento único. Novas tecnoloxías como producto de mercado. Desigualdades sociais e fenda dixital. Papel liberador ou opresor das TIC.
Novas tecnoloxías e atención a diversidade. Modelos de comunicación e integración das TIC. Enfoques educativos no uso das TIC. Novas tecnoloxías y acccesibilidade. Atención a diversidade con medios tecnolóxico-didácticos.
Creación de contidos e elaboración de recursos multimedia para a avaliación e intervención logopédica. Programas de software libre, gratuito e comercial para a elaboración de recursos multimedia. Creación de contidos multimedia para a atención á diversidade e o tratamento de problemas da linguaxe.
Recursos e ferramentas na rede para a intervención logopédica. A filosofía do software libre en rede. Gratuidade, "share" e "freeware". Recursos e redes sociais para compartir productos multimedia para a avaliación e intervención logopédica. Ferramentas para a xestión, creación e publicación de contidos. Cooperación e colaboración entre profesionais da logopedia.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities 2 0 2
Directed discussion 1 0 1
Workbook 0 2 2
ICT practicals 9 18 27
Guest lecture / keynote speech 6 6 12
Supervised projects 10 20 30
Speaking test 6 12 18
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Explicaciones, preguntas e debates para aproximarnos aos coñecementos previos dos estudantes no campo das TIC.
Directed discussion Resposta a unha serie de preguntas baseadas na lectura de varios documentos para a posta en común e debate.
Workbook Lectura e análise crítico dunha serie de documentos.
ICT practicals Realización dunha serie actividades que conlevan o uso de programas de software libre, gratuito e comercial e o uso da rede de Internet.
Guest lecture / keynote speech Explicacións por parte das profesoras dos contidos do programa e as actividades a realizar.
Supervised projects Os estudantes levarán a cabo en grupo unha serie de actividades dirixidas polas profesoras que se centrarán na creación de recursos multimedia e no uso das ferramentas web para a atención aos problemas da linguaxe.
Speaking test Os distintos grupos presentarán fronte a clase os traballos tutelados realizados.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Supervised projects
Description
A organización das tarefas realizarase en pequenos grupos de traballos que serán atendidos polas profesoras de forma individual. As tarefas colevarán o uso de programas de software libre, gratuito e comercial así como o uso da rede de Internet para a creación de recursos multimedia e ferramentas na rede.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion Se avaliará a resposta a preguntas sobre documentos e posta en común e debate levado a cabo na clase. 10
Supervised projects Se avaliarán os recursos multimedia e ferramentas na rede creados para a atención aos problemas de linguaxe. 45
Speaking test Se avaliará a presentación oral do traballos tutelados. 45
 
Assessment comments
A avalización da materia centrarase na presentación oral dos traballos tutelados realizados polos grupos de estudantes. A nota obtida na presentación destos traballos tutelados completarase cos resultados obtinos noutras actividades de clase como as lecturas, resposta a preguntas, debates e discusións dirixidas.

Sources of information
Basic Toledo Morales, P. (2002 ). Accesibilidad en la red. Diseños de web para todos. . Archidona:Ediciones Aljibe
Toledo, Morales P. (2001). Accesibilidad, informática y discapacidad. Sevilla. Mergablum
Nova Escola Galega (2007). Competencia dixital e ferramantas TIC. Revista Galega de Eduacación, nº 38..
Chacón Medina, A. (2007). LA atención a la diversidad con medios tecnológico-didácticos. En Nuevas Tecnologías para la educación en la era digital. Ortega Carrillo J.A. y Chacón Medina A. (Coord.). Madrid. Pirámide
Area Moreira, M. (2004). Los medios y las tecnologías en la educación. Madrid. Pirámide.
Sánchez Montoya, R (2002). Ordenador y discapacidad. Guía práctica de apoyo a las personas con necesidades educativas especiales. Madrid: CEPE
Iza Mikeleiz, M (2002). Recursos tecnológicos en logopedia. Archidona: Ediciones Aljibe
Alcantud Marín, F. y Soto Pérez, J. (coords.) (2003). Tecnologías de ayuda en personas con trastornos de comunicación. Valencia: Nau Llibres

Complementary

http://www.logopediadigital.org/

http://www.logopediadigital.org/revista/

http://www.espaciologopedico.com/

http://w3.cnice.mec.es/recursos2/atencion_diversidad/02_00.htm

http://observatorio.cnice.mec.es/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=236&mode=thread&order=0&thold=0

http://www.discapnet.es/Discapnet/CAstellano/default.htm

http://www.sidar.org

http://personal2.redestb.es/jamosa/lengua.htm

http://www.parasordos.com

http://www.ucv.ve/tartamudez.htm

http://blog.educastur.es/ticynee/category/logopedia/

http://www.uv.es/bellochc/pdf/pwlogo1.pdf


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Seguimento continuo da materia dende o primeiro día de clase. Adecuado traballo cooperativo a nivel de grupo.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.