Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
To recognize and respect human diversity and to understand that psychological explanations may vary across populations and contexts. |
A2 |
To identify the personal, psycho-social and / or educative factors that may put human health at risk. |
A3 |
Being able to elaborate a scientific report which involves defining a research problem, the hypotheses and variables, and defining the design, the sample and its method of selection, the tools for collecting data and their subsequent analysis and discussion. |
A4 |
Being able to achieve an adequate level of understanding of the recipient's demand in every situation or application context. |
A5 |
Being able to perform a psychological evaluation in the context of a scientific investigation. |
A7 |
Knowing to track on a case by choosing appropriate and realistic objectives. |
A10 |
Being able to design instruments for gathering information in programs of psychological intervention. |
A13 |
Knowing and being able to use the different models, theories, methods and assessment and intervention techniques that are specific of the different areas of research in Applied Psychology, and developing a critical attitude typical of the scientific spirit. |
A14 |
Being able to analyze the bibliographic documentation necessary for a research work. |
A17 |
Being able to communicate the results of an investigation. |
B1 |
Capacity for analysis and synthesis. |
B2 |
Capacity for organization and planning. |
B4 |
Working in an international context. |
B7 |
Ethical commitment. |
B8 |
Autonomous learning. |
B9 |
Initiative and enterprising spirit. |
B10 |
Motivation for quality. |
B13 |
Ability to apply knowledge to practice. |
B16 |
Ability to communicate with non-experts in the field. |
C3 |
Using the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of the profession and for lifelong learning. |
C4 |
To develop for the exercise of an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship, capable of analyzing reality, diagnose problems, develop and deploy solutions based on knowledge and oriented to common good. |
C5 |
To understand the importance of the enterprising culture, and to know the media within reach of enterprising people. |
C6 |
To critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face. |
C7 |
To assume as professionals and citizens the importance of lifelong learning. |
C8 |
Assessing the importance of research, innovation and technology development in the socio-economic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas |
AR2
|
|
|
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
AR5
|
|
|
Ser capaz de deseñar instrumentos de recollida de información en programas de intervención psicolóxica |
AR10
|
|
|
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico |
AR13
|
|
|
Ser capaz de analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación |
AR14
|
|
|
Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación |
AR17
|
|
|
CM7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
|
|
CC7
|
CM4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
|
|
CC4
|
BI16 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia |
|
BR16
|
|
BI7 Compromiso ético |
|
BR7
|
|
BI13 Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica |
|
BR13
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CC4
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CC7
|
Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos. |
AR1
|
|
|
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
AR3
|
|
|
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación. |
AR4
|
|
|
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
AR7
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
BR1
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
BR2
|
|
Traballo nun contexto internacional. |
|
BR4
|
|
Aprendizaxe autónoma. |
|
BR8
|
|
Iniciativa e espírito emprendedor. |
|
BR9
|
|
Motivación pola calidade. |
|
BR10
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CC3
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
|
CC5
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CC6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Promoción da saúde nos lugares de traballo
|
1. Promoción da saúde nos lugares de traballo
|
2. Ambientes de traballo saudables
|
2. Ambientes de traballo saudables
|
3. Influencia do liderado e do clima laboral en saúde
|
3. Influencia do liderado e do clima laboral en saúde |
4. Diferenzas individuais no traballo e saúde.
|
4. Diferenzas individuais no traballo e saúde. |
5. A incidencia das variables psicosociais na saúde |
5. A incidencia das variables psicosociais na saúde |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
A1 A4 A13 B8 C4 |
0 |
16 |
16 |
Oral presentation |
A2 A14 A17 B10 B13 B16 C3 |
3 |
0 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A13 B4 B9 B13 C4 C5 C7 |
11 |
0 |
11 |
Critical bibliographical |
A2 A13 A14 C7 |
0 |
20 |
20 |
Directed discussion |
A5 A10 A13 B13 B16 C6 C8 |
1 |
0 |
1 |
Case study |
A1 A7 B13 B16 |
6 |
0 |
6 |
Supervised projects |
A2 A3 A5 A10 A13 A14 A17 B1 B2 B7 B13 C4 |
0 |
16 |
16 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editado como fonte de profundización nos contidos traballados |
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e o profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral tamén é coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Critical bibliographical |
Proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso, comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do autor da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación á súa propia experiencia. |
Directed discussion |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto. O/a alumno/a sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Monitorización de los trabajos individuales que realiza cada alumno. Orientación sobre la metodología y las fuentes documentales que debe manejar y sobre la redacción del informe final del trabajo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A1 A7 B13 B16 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto. O/a alumno/a sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo |
35 |
Workbook |
A1 A4 A13 B8 C4 |
Avalíanse a través das outras metodoloxías. |
5 |
Oral presentation |
A2 A14 A17 B10 B13 B16 C3 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e o profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica |
10 |
Supervised projects |
A2 A3 A5 A10 A13 A14 A17 B1 B2 B7 B13 C4 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
50 |
|
Assessment comments |
Convocatoria ordinaria A nota final será a suma de todas as metodoloxías. É necesario aprobar cada unha das partes para poder superar a asignatura Convocatoria Extraordinaria O sistema de avaliación será o meso en todas as convocatorias. O alumnado poderá gardar a nota das metodoloxías que teña superadas e repetir aquelas que non superase, excepto a sesión maxistral que será substituida por tareas diseñadas en función da asignatura. Todas as tareas deberán ser entregadas no campus virtual como fecha tope o día e hora do examen oficial de fixado en xunta de centro. Alumnado con asistencia parcial ou dispensa académica : O sistema de avaliación será o mesmo que nos casos anteriores. Además, deberá poñerse en contacto coa profesora ao inicio do curso para substituir a sesión maxistral por tareas consistentes en estudio de casos ou traballos tutelados
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
Patlán Pérez, J. (2016). Calidad de vida en el trabajo. México: Manual Moderno
Díaz Cabrera, D. et al. (2013). Carga mental de trabajo. Salamanca:Síntesis
Cifre Gallego, E. et al. (2015). Género, salud y trabajo. Madrid: Pirámide
Acosta Vera, José Mª (2008). Gestión del estrés: Cómo entenderlo, como controlarlo y cómo sacarle provecho. Barcelona: Bresca Editorial
Clemente, M. (2011). Manual de Psicología Jurídica Laboral. Madrid: Delta
Gil-Monte, P. (2014). Manual de Psicosociología aplicada al trabajo y a la prevención de los riesgos laborales.. Madrid: Pirámide
Grueso Hinestroza, M. P. (2016). Organizaciones Saludables y procesos organizacionales e individuales. Comprensión y retos. Bogotá: Universidad del Rosario
Duro Martín, A. (2014). Psicología de la calidad de vida laboral. Madrid: Pirámide
Salanova, M. (2009). Psicología de la Salud Ocupacional. Madrid: Síntesis
León Rubio, J.M., Medina Anzano, S., Barriga Jiménez, S. (2014). Psicología de la Salud y de la calidad de vida. Barcelona: UOC
Moriano León, J.A., Topa Cantisano, G., García Ael, C., (2019). Psicosociología Aplicada a la Prevención de Riesgos Laborales. Madrid: Sanz y Torres
Montoya Agudelo, C. (2021). Riesgos psicosociales laborales. Bogotá: Ediciones de la U
Moreno Jiménez, B. y Garrosa Hernández, E. (2013). Salud laboral,: riesgos laborales psicosociales y bienestar laboral. Madrid: Pirámide
Boada-Grau, J., Ficapal-Cusí, P. (2012). Salud y Trabajo: Los nuevos y emergentes riesgos psicosociales. Barcelona: UOC |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Convén a asistencia ás aulas, a realización de todas as actividades que se planifiquen nestas e a participación nos actos tanto académicos como non académicos, organizados polo docente que imparte a materia como pola propia Facultade de Ciencias da Educación (Máster Psicología Aplicada), sen prexuízo da asistencia a actos organizados por outras institucións. |
|