Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A3 |
Being able to elaborate a scientific report which involves defining a research problem, the hypotheses and variables, and defining the design, the sample and its method of selection, the tools for collecting data and their subsequent analysis and discussion. |
A5 |
Being able to perform a psychological evaluation in the context of a scientific investigation. |
A8 |
To know the basis for hypotheses establishment with respect to a particular case, and from them to deduce contrastable statements. |
A13 |
Knowing and being able to use the different models, theories, methods and assessment and intervention techniques that are specific of the different areas of research in Applied Psychology, and developing a critical attitude typical of the scientific spirit. |
B1 |
Capacity for analysis and synthesis. |
B2 |
Capacity for organization and planning. |
B3 |
Teamwork. |
B6 |
Critical thinking. |
B7 |
Ethical commitment. |
B12 |
Decision-making. |
C4 |
To develop for the exercise of an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship, capable of analyzing reality, diagnose problems, develop and deploy solutions based on knowledge and oriented to common good. |
C6 |
To critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face. |
C7 |
To assume as professionals and citizens the importance of lifelong learning. |
C8 |
Assessing the importance of research, innovation and technology development in the socio-economic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer as variables psicolóxicas implicadas na prevención, tratamento e rehabilitación de problemas de saúde física |
AR5 AR8 AR13
|
BR1 BR2 BR3 BR6 BR7 BR12
|
CC4 CC6 CC7 CC8
|
Coñecer as posibilidades e a eficacia da avaliación e o tratamento psicolóxico en problemas de saúde física |
AR5 AR8 AR13
|
BR1 BR2 BR3 BR6 BR7 BR12
|
CC4 CC6 CC7 CC8
|
Coñecer o estado actual da investigación no ámbito da intervención psicolóxica en Psicoloxía Clínica da Saúde |
AR8 AR13
|
BR1 BR2 BR3 BR6 BR7 BR12
|
CC4 CC6 CC7 CC8
|
Ser capaz de avaliar as necesidades e definir os obxectivos da intervención psicolóxica en problemas de saúde física |
AR5 AR8 AR13
|
BR1 BR2 BR3 BR6 BR7 BR12
|
CC4 CC6 CC7 CC8
|
Ser capaz de deseñar programas de intervención psicolóxica para a prevención, tratamento e/ou rehabilitación de problemas de saúde física |
AR3 AR8 AR13
|
BR1 BR2 BR3 BR6 BR7 BR12
|
CC4 CC6 CC7 CC8
|
Ser capaz de deseñar unha investigación científica no ámbito da intervención psicolóxica para a prevención, tratamento e/ou rehabilitación de problemas de saúde física |
AR3 AR8 AR13
|
BR1 BR2 BR3 BR6 BR7 BR12
|
CC4 CC6 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Trastornos cardiovasculares |
Áreas de aplicación da intervención psicolóxica no ámbito dos trastornos cardiovasculares Eficacia de programas de intervención psicolóxica aplicada a trastornos cardiovasculares Perspectivas de investigación futura |
Cancro |
Obxectivos da avaliación e o tratamento psicolóxico en oncoloxía. Eficacia de programas de intervención psicolóxica en cancro. Perspectivas de investigación futura |
Dor crónica |
A intervención psicolóxica para o manexo da dor. Programas de intervención psicolóxica para o control da dor aplicados a distintos trastornos de saúde Perspectivas de investigación futura |
Trastornos dermatolóxicos |
Posibilidades da intervención psicolóxica en problemas dermatolóxicos. Eficacia da intervención psicolóxica aplicada a problemas dermatolóxicos Perspectivas de investigación futura |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A5 A13 B1 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
14 |
25 |
39 |
Supervised projects |
A3 A8 B1 B2 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
0 |
15 |
15 |
Workshop |
A5 A8 A13 B1 B2 B3 B12 C4 |
6 |
6 |
12 |
Oral presentation |
A3 A8 B1 B2 B6 B7 C4 C6 C7 C8 |
0.25 |
0.75 |
1 |
Objective test |
B1 B12 |
1 |
0 |
1 |
|
Personalized attention |
|
7 |
0 |
7 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes. Ao longo destas sesións proporcionarase unha panorámica xeral da interrvención psicolóxica nos trastornos da saúde abordados nos temas de programa. |
Supervised projects |
Cada alumno/a deberá presentar un traballo de análise dun artigo de revisión bibliográfica. |
Workshop |
O alumnado será adestrado no desenvolvemento de competencias e habilidades terapéuticas para intervir no ámbito da psicoloxía clínica da saúde. |
Oral presentation |
Cada alumno/a presentará de forma oral o seu traballo de análise dun artigo da literatura científica |
Objective test |
Ao finalizar o curso realizarase unha proba obxectiva para avaliar os coñecementos sobre os contidos do programa. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Workshop |
Oral presentation |
|
Description |
A simulación das técnicas psicolóxicas, o traballo de análise do artigo de revisión bibliográfica, e a presentación que o alumno/a debe levar a cabo require, para a súa adecuada realización, da atención personalizada. Para dar resposta a esta necesidade, o profesor/a da materia guiará ao alumno/a na realización do traballo tutelado.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A5 A13 B1 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase a asistencia ás sesións maxistrais |
10 |
Objective test |
B1 B12 |
Ao termo do curso levarase a cabo un exame final no que, mediante unha proba obxectiva, avaliaranse os coñecementos sobre os contidos do programa desenvolvidos nas sesións maxistrais |
50 |
Supervised projects |
A3 A8 B1 B2 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
Avaliación do traballo de análise do artigo de revisión presentado polo alumno/a. |
40 |
|
Assessment comments |
En aplicación da "Norma que regula o réximen de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na UDC" (aprobada en Consello de Goberno de 4 de mayo de 2017), os alumnos aos que se reconozca a condición de estudantes a tempo parcial e a correspondente dispensa académica, quedarán eximidos da asistencia a clase; no obstante, estos alumnos deberán entregar os correspondentes informes e traballos antes da data establecida para a realización do exame da asignatura.
Para a Segunda Oportunidade o alumnado será avaliado da/s proba/s pendente/s ou non superadas, gardando a calificación das partes superadas. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente.
|
Sources of information |
Basic
|
Boyer, B.A. y Paharia, M.I. (eds.) ((2008)). Comprehensive handbook of Clinical Health Psychology. Hoboken, NJ: Wiley
Gatchel, R.J. y Oordt, M.S. ((2003)). Clinical Health Psychology and primary care. Washington, DC: American Psychological Association
Remor, E., Arranz, P., Ulla, S. (Eds) ((2003)). El Psicólogo en el ámbito hospitalario. BIlbao: Descleé de Brouwer
Pérez, M., Fernández, J.R., Fernández, C. y Amigo, I. (eds.) ((2003)). Guía de tratamientos psicológicos eficaces II: Psicología de la Salud. Madrid: Pirámide
Bennett, S, Perry, N.W. y Rozensky, R.H. (eds.) ((2002)). handbook of Clinical Health Psychology (vol I): Medical disorders and behavioral applications.. Washington: American Psychological Association
Kaptein, A. y Weinman, J. (eds.) ((2004)). Health Psychology. Oxford: Blackwell
Sanderson, C.A. ((2004)). Health Psychology. Hoboken, NJ:Wiley
Hunter, C.L., Goodie, J.L., Oordt, M.S. y Dobmeyer, A.C. ((2009)). Integrated behavioral health in primary care. Washington, DC: American Psychological Association
Buceta, J.M., Bueno, A.M. y Mas, B. (eds.) ((2000)). Intervención psicológica en trastornos de la salud. Madrid: Dykinson
Buceta, J.M., Bueno, A.M. y Mas, B. (eds.) ((2001)). Intervención psicológica y salud: control del estrés y conductas de riesgo. Madrid: Dykinson
Simón, M.A. (ed.) ((1999)). Manual de Psicología de la Salud: fundamentos, metodología y aplicaciones. Madrid: Biblioteca Nueva
Morrison, V. y Bennett, P. ((2008)). Psicología de la Salud. Madrid: Pearson Educación
Simón, M.A. (ed.) ((1993)). Psicología de la Salud: aplicaciones clínicas y estrategias de intervención. Madrid: Pirámide
Gil, J. (ed.) ((2004)). Psicología de la Salud: aproximación histórica, conceptual y aplicaciones. Madrid: Pirámide
Friedman, H. S. (ed.) ((2011)). The Oxford handbook of health Psychology. New York: Oxford University Press |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Clinical Health Psychology/652438014 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Areas of intervention in clinical health psychology II/652438017 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Recoméndase o envío dos traballos telemáticamente ou a impresión a doble cara na entrega de traballos. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|