Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos. |
A2 |
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas. |
A3 |
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
A4 |
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación. |
A5 |
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
A6 |
Saber como especificar a demanda e os obxectivos do caso, e en función deles, recoller a información. |
A7 |
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
A12 |
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
A13 |
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
A19 |
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Traballo en equipo. |
B5 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B6 |
Razoamento crítico. |
B7 |
Compromiso ético. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
B9 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
B10 |
Motivación pola calidade. |
B12 |
Toma de decisións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos |
AI1
|
|
|
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas |
AI2
|
|
|
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
AI3
|
|
|
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación |
AI4
|
|
|
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
AI5
|
|
|
Saber como especificar a demanda e os obxectivos do caso, e en función deles, recoller a información. |
AI6
|
|
|
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
AI7
|
|
|
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
AI12
|
|
|
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico |
AI13
|
|
|
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada |
AI19
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
BI1
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
BI2
|
|
Traballo en equipo. |
|
BI3
|
|
Habilidades nas relacións interpersoais. |
|
BI5
|
|
Razoamento crítico. |
|
BI6
|
|
Compromiso ético. |
|
BI7
|
|
Aprendizaxe autónoma. |
|
BI8
|
|
Iniciativa e espírito emprendedor |
|
BI9
|
|
Motivación pola calidade. |
|
BI10
|
|
Toma de decisións |
|
BI12
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
CM1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
CM2
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CM3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM4
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CM6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CM7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A promoción da saúde no contexto escolar
|
. |
2. Tipoloxía e prevalencia dos trastornos de saúde
|
. |
3. A adolescencia como poboación de risco en trastornos relacionados coa saúde
|
. |
4. Os programas preventivos e a súa eficacia
|
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
A1 A2 A6 B1 B5 B6 B7 C7 |
6 |
18 |
24 |
Traballos tutelados |
B2 B3 B8 B9 B10 B12 C1 C2 C3 C4 C6 C8 |
2 |
12 |
14 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A12 A13 A19 |
13 |
22 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
Carpeta física ou informatizada. ordenada por seccións debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos contidos fundamentais da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Portafolios do alumno |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Los alumnos serán asesorados individualmente o en grupos reducidos sobre el programa de promoción de la salud que hay que hacer, así como sobre los contenidos vistos en clase. Igualmente se hará un acompañamiento en la elaboración del dossier de trabajo personal sobre la figura profesional orientada al trabajo con adolescentes |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A12 A13 A19 |
Avalíase dentro das outras metodoloxías. |
0 |
Portafolios do alumno |
A1 A2 A6 B1 B5 B6 B7 C7 |
Deberase entregar un dossier individual coas actividades prácticas realizadas con respecto á formación persoal do profesional ao longo do cuadrimestre. |
60 |
Traballos tutelados |
B2 B3 B8 B9 B10 B12 C1 C2 C3 C4 C6 C8 |
Os alumnos deseñarán, por equipos, un programa que teña por obxectivo promover a saúde dos adolescentes en contextos socioeducativos. |
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Coleman, J. ; Hendry, L.B. (2008). Adolescencia y salud. Manual Moderno. México
Oliva, A. (2015). Desarrollo positivo adolescentes. Sintesis
Toro, J. (2010). El adolescente en su mundo. Riesgos, problemas y trastornos. Pirámide
Breinbauer, C. (2008). Jóvenes, opciones y cambios. Promoción de conductas saludables en adolescentes. OPS. Washintong |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|