Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos. |
A3 |
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
A4 |
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación. |
A5 |
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
A6 |
Saber como especificar a demanda e os obxectivos do caso, e en función deles, recoller a información. |
A13 |
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
A19 |
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B5 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B6 |
Razoamento crítico. |
B7 |
Compromiso ético. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión de la demanda del destinatario en cada situación o contexto de aplicación. |
AI1 AI4
|
|
|
Ser capaz de realizar una evaluación psicológica en el contexto de una investigación científica. |
AI5
|
|
|
Ser capaz de analizar críticamente las publicaciones científicas |
|
BI1
|
|
Mostrar un compromiso ético y profesional con respeto a las responsabilidades cívicas, sociales y globales |
AI19
|
BI7
|
CM4
|
Ser capaz de comunicar los resultados de una investigación |
AI3 AI6 AI13
|
BI6 BI8
|
CM1
|
Habilidades en las relaciones interpersonales. |
|
BI5
|
|
Ser capaz de analizar la documentación bibliográfica necesaria para un trabajo de investigación. |
|
BI1 BI2
|
CM2 CM8
|
Resolución de problemas. |
AI6
|
|
|
Toma de decisiones. |
AI1
|
|
|
Capacidad de aplicar los conocimientos a la práctica. |
AI3 AI4 AI5 AI6
|
|
|
Capacidad de trabajar con un equipo interdisciplinario. |
|
BI2
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
|
|
CM1
|
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
|
|
CM2
|
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
|
|
CM7
|
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico |
AI13
|
|
|
Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos. |
AI1
|
|
|
Aprendizaxe autónoma. |
|
BI8
|
|
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
AI3
|
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Saber como especificar a demanda e os obxectivos do caso, e en función deles, recoller a información |
AI6
|
|
|
Ser capaz de diseñar instrumentos de recogida de información en programas de intervención psicológica. |
AI5
|
|
|
Compromiso ético. |
|
BI7
|
|
Motivación por la calidad. |
|
|
CM8
|
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada. |
AI19
|
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
BI1
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
BI2
|
|
Razoamento crítico. |
|
BI6
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Familia y diversidad familiar |
1.1. La familia: tipología y diversidad familiar
1.2. La familia como sistema
1.3. La carrera o ciclo familiar
1.3. La ecología de la familia
|
2. Dinámica familiar |
2.1. Procesos familiares
2.2 Evaluación familiar |
3. Entrevista con la familia |
3.1. Entrevista inicial: creando un marco de relación
3.2. Entrevistas sucesivas
3.3 El cierre. |
4. Terapia e intervención psicoeducativa |
4.1. Escuelas de terapia familiar
4.2. La terapia familiar en la práctica
4.3. Intervenciones psicoeducativas: grupales e individuales
|
5. Conexiones con diversos servicios de atención a familias |
5.1. Programas de intervención familiar
5.2. La ética en las intervenciones familiares
5.3. Investigación en el ámbito de las intervenciones familiares |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A5 C8 |
1 |
0 |
1 |
Lecturas |
A13 A19 B1 C2 C4 C7 |
0 |
18 |
18 |
Simulación |
A1 A4 A6 B5 B7 C1 |
8 |
1 |
9 |
Sesión maxistral |
A13 A19 B1 |
9 |
0 |
9 |
Análise de fontes documentais |
A3 A13 B1 B6 |
2 |
11 |
13 |
Proba de resposta múltiple |
A13 B2 B8 |
1 |
20 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Información sobre a asignatura, os procedementos de traballo, avaliación e expectativas con respecto á asignatura. |
Lecturas |
Deberán realizar lecturas obligatorias. |
Simulación |
Nos xogos de roles se realizan simulacións de situacións con familias, inventadas, reais con nomes inventados ou suxeridas polos alumnos. Os xogos de roles se centrarán en sesiones individuales de intervención familiar e en sesións grupáis. |
Sesión maxistral |
Exposición por parte da docente |
Análise de fontes documentais |
Documentos centrados en investigacións que o alumnado deberá analizar según a documentación que se lle proporcione. |
Proba de resposta múltiple |
O exame é unha proba tipo test con tres alternativas de resposta e unha sola opción correcta. Restan errores (dous errores restan un acerto).
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
A atención personalizada pretende guiar o traballo autónomo do alumnado no seu proceso de aprendizaxe, solucionar dudas e orientar os pasos futuros con respecto á asignatura.
Se realizará na aula, no despacho da docente (P2A8), por teléfono (881014678), por correo electrónico: silvia.lopez.larrosa@udc.es ou a través de Teams ou otra aplicación para video-reuniones de la UDC.
A atención será individual o grupal según estime a docente ou requira o alumnado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A13 B2 B8 |
Examen tipo test con tres alternativas de resposta na que solo unha é correcta. Restan errores. |
35 |
Análise de fontes documentais |
A3 A13 B1 B6 |
Se analizarán diferentes documentos. Avaliación grupal. |
35 |
Simulación |
A1 A4 A6 B5 B7 C1 |
Realizarán xogos de roles nos que actuarán como profesionáis e como membros de unha familia en diferentes roles familiares.Se valorará a actuación como profesional e como membro de unha familia. A nota é individual. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación indicada é aplicable a o alumnado presencial (asistencia do 80% ou superior) durante todo o curso académico 2022-2023. O alumnado con dispensa deberá contactar coa docente ao comezo do cuadrimestre ou antes. No seu caso (dispensa), os criterios de avaliación durante o curso académico 2022-2023 serán: Examen: 50% (tipo test) Simulación: 25% (se indicará cómo farán para realizar a simulación ou xogo de roles). Lecturas obligatorias e resumo das mesmas: 25%
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gee, E. y otros (2018). Children and families in the digital age. New York: Routledge
Kumpfer, K.L., Magalhaes, C. y Xie, J. (2012). Cultural adaptations of evidence-based family interventions to strengthen families and improve children's developmental outcomes. European Journal of Developmental Psychology, 9, 104-116.
López Larrosa, S. y Escudero, V. (2003). Familia, evaluación e intervención. Madrid: CCS
Goldenberg. I. y Goldernberg, H. (2004). Family therapy. Brooks/Cole
Rivett, M. & Buchmüller, J. (2018). Family therapy. Skills and tecnhiques. Abingdon, Oxon, UK: Routldege.
Mc Goldrick, M. y Gerson, R. (2008). Genogramas en evaluación familiar. Buenos Aires: Paidós
Bertrando, P. y Toffanetti, D. (2004). Historia de la terapia familiar. Barcelona: Paidós
Abad, M. (2001). La perspectiva ética de los códigos de conducta en terapia familiar. Cuadernos de terapia familiar, 48-49
López Larrosa, S. (2009). La relación familia-escuela. Madrid: CCS
Mayfield, K.T & Fosco, C.M. (2020). Links Between School and Home: Associations Between Adolescent School Day Experiences and Maternal Perceptions of Family Relations. Journal of Child and Family Studies, 30,121–133 https://doi.org/10.1007/s10826-020-01865-4
Equipo EIF (2008). Manual de instrumentos de evaluación familiar. Madrid: CCS
López Larrosa y González Seijas (2017). MUPO. Mentes Únicas. Programas para la mejora socioemocional de las dificultades de aprendizaje. Madrid: PIrámide
Rodrigo y otros (2008). Preservación familiar. Madrid: Piràmide
Rodríguez-Arias, J.L. y Venero, M. (2005). Terapia familiar breve. Madrid: CCS |
Ó comezar a asignatura se proporcionará bibliografía recomendada ademáis da indicada en este apartado. Siempre que o desexen,poden consultar coa docente acerca de outras fontes bibliográficas. Se recorda a importancia de consultar bases de datos como Web of Science, Pycinfo, Scopus, etc, esto é, bases de datos científicas, para obter información bibliográfica. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Se recomienda considerar os contidos e a planificación para facer
unha estimación adecuada do seu tempo e presentar os traballos requeridos na
asignatura en tempo e forma. A realización fraudulenta de probas ou
actividades de avaliación (plaxio ou copia) implicará directamente a calificación
de suspenso na materia na convocatoria correspondente. A entrega dos traballos se realizará a través de Moodle para
evitar o gasto de papel e o consumo de recursos naturais. |
|