Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Atención á Diversidade e Intervención Logopédica na Discapacidade Auditiva Código 652466113
Titulación
Mestrado Universitario en Intervención Logopédica na Infancia e na Adolescencia
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Obxectivo xeral do que pretendemos lograr con esta asignatura:
Coñecer as liñas fundamentais de intervención logopédica na discapacidade auditiva na primeira infancia, infancia e adolescencia.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título

Contidos
Temas Subtemas
MODULO 3.INTERVENCIÓN LOGOPÉDICA
Tema 1: Atención a diversidade e discapacidade auditiva. Evolución e perspectiva actual.

Tema 2: Atención Temperá en nenos e nenas con discapacidade auditiva.

Tema 3 : Observación clínica. Avaliación temperá. Diagnóstico ( 0 a 3 anos ).

Tema 4. Intervención logopédica. Obxectivos e metodoloxía. Análise de casos: nenos e nenas con audífono e implante coclear.

Tema 5. Papel da familia no desenvolvemento e estimulación da linguaxe.

Tema 6. Evolución e seguimento de casos.


Tema 7: A escolarización na discpacidade auditiva

Tema 8: Avaliación de necesidades da linguaxe nos nenos e nenas con discapacidade auditiva na etapa escolar.


Tema 8: A resposta ao alumnado xordo nos distintos niveis educativos.


Tema 9. Metodoloxías específicas na intervención da linguaxe .

Tema 10: O proceso lectoescritor no alumnado xordo e hipoacúsico.

Tema 11. Tecnoloxías da información e comunicación aplicadas ao alumnado con discapacidade auditiva.


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno 0 4 4
Obradoiro 8 8 16
Actividades iniciais 6 0 6
Lecturas 0 10 10
Aprendizaxe colaborativa 8 16 24
Estudo de casos 8 0 8
Sesión maxistral 10 0 10
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno

Obradoiro Partindo dun suposto práctico farase aplicación dos coñecementos adquiridos.

Prácticas en pequeno e gran grupo


Resposta a interrogantes que se formulan como consecuencia das exposicións e lecturas en pequeno e gran grupo
Actividades iniciais Presentación e contextualización dos temas.
Actividades de xustificación e motivación
Detección do coñecemento que posúe o alumnado sobre o tema, a través de distintos procedementos: debate, tormenta de ideas, etc.
Lecturas Serán previamente indicadas na aula e serven de complemento ou ampliación dos temas tratados.
Aprendizaxe colaborativa Combinarase o traballo en pequeno e gran grupo en función das características da materia.

Facilitarase ao alumnado a posibilidade de comunicar e compartir as súas experiencias profesionais e coñecementos previos
Estudo de casos
Analizarase a problemática da discapacidade auditiva, a través da vivencia persoal, escolar e social recollida en material visual ou en historias de vida.
Sesión maxistral Farase unha exposición teórica dos contidos esenciais de cada un dos temas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Aprendizaxe colaborativa
Estudo de casos
Descrición
sesións de grupo orientados al traballo dos contidos técnicas e prácticas das sesións maxistrais

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno 0
Aprendizaxe colaborativa 0
Estudo de casos 0
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .

GARCÍA PASTOR (1993): una escuela común para niños diferentes. PPU

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
alalalal


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías