Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A28 |
Coñecer e aplicar técnicas de análise de datos na investigación logopédica. |
A33 |
Capacidade de análise e discusión en grupo de contidos teóricos e procedimentais. |
A34 |
Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación. |
A37 |
Comunicar de xeito oral e escrito as súas observacións e conclusións ao suxeito , aos familiares e ao resto dos profesionais que interveñen na súa atención, adaptándose as características do contorno profesional (educativo, sanitario ou asistencial). |
A38 |
Coñecer as estratexias básicas de investigación en Logopedia. |
A39 |
Ser capaz de planificar e desenvolver os aspectos metodolóxicos dunha investigación. |
A40 |
Comprender, valorar e incorporar á praxe profesional as producións científicas que sustentan o desenvolvemento profesional do/a logopeda. |
A41 |
Coñecer e dominar o acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
A42 |
Avaliar a propia intervención profesional para optimizala. |
A43 |
Aprender autonomamente, e acadar un grao de motivación que lle permita facelo de maneira continuada. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
|
AJ28 AJ33
|
|
|
|
AJ34 AJ38 AJ39 AJ41
|
|
|
|
AJ37 AJ40 AJ42 AJ43
|
|
|
|
|
|
CC6 CC7
|
|
|
|
CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Estrategias básicas de investigación aplicables en Logopedia
|
1. Investigación observacional y correlacional
2. Diseños experimentales y cuasi-experimentales
3. Investigación cualitativa |
2. Planificación de una investigación: aspectos metodológicos
|
2. Objetivos del proyecto (preferiblemente en forma de hipótesis o preguntas que aborda la investigación)
3. Muestra-Participantes
a. criterios de inclusión, restricciones
b. características demográficas
c. posibles dificultades para conseguir esa participación, de qué manera se quiere seleccionar la muestra
4. Mediciones e instrumentos
a. qué variables se van a estudiar
b. una descripción de los instrumentos que se van a utilizar, describir las características técnicas y fiabilidad de esos instrumentos
c. indicar si para usar esos instrumentos hace falta alguna formación o entrenamiento concreto
5. Diseño de la investigación-procedimiento (describir cómo se va a proceder para realizar el estudio),
a. si se diferencian grupos,
b. si se manipula alguna condición o variable, especialmente si incluye la valoración de un tratamiento (intervención logopédica)
c. en qué orden y de qué manera se van a realizar las mediciones o descripciones;
d. indicar de qué tipo de diseño se trata (al menos si es experimental, cuasi-experimental, correlacional, observacional, un estudio de tipo cualitativo, o simplemente un trabajo descriptivo).
6. Análisis estadísticos (indicar que cálculos y análisis se prevé que hay que realizar y con qué herramienta (Excell, SPSS, etc.)
|
3. El informe de investigación
|
1. Estructura
2. Estilo
3. Publicaciones y difusión |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
|
10 |
0 |
10 |
Problem solving |
|
5 |
0 |
5 |
Supervised projects |
|
0 |
30 |
30 |
Workbook |
|
0 |
20 |
20 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor |
Workbook |
Conjunto de textos y documentación escrita para profundizar en la asignatura y poder llevar a cabo los trabajos tutelados |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Traballos tutelados:
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Atención personalizada:
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual).
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Workbook |
|
Se evaluarán a través de la realización de los trabajos tutelados y de solución de problemas |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
|
Asistencia a clases (se valorará conjuntamente con la asistencia a las tutorías prefijadas) |
5 |
Problem solving |
|
Realización individual de ejercicios o comentarios, que permitan tener conocimiento del progreso del alumnado |
20 |
Supervised projects |
|
Se llevará a cabo una evaluación continua consistente en que cada estudiante vaya presentando distintos aspectos metodológicos de su proyecto de fin de carrera para evaluarlos |
50 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
American Psychological Association (2001). Publication manual (5ª ed.). Washington, DC: American Psychological Association. Fontes, S., García, C., Garriga, A. J. Pérez-Llantada, M. C., y Sarriá, E. (2001). Diseños de investigación en Psicología. Madrid: UNED. Heiman, G. A. (1995). Research methods in psychology. Boston, MA: Houghton Mifflin. León, O. G. y Montero, I. (2003). Métodos de investigación en psicología y educación (3ª ed.). Madrid: McGraw-Hill. Navas, M. J. (Coord.) (2005). Métodos, diseños y técnicas de investigación psicológica (Ed. rev.). Madrid: UNED. Shadish, W. R., Cook, T. D. y Campbell, D.T. (2002). Experimental and Quasi-experimental designs. Boston, MA: Houghton Mifflin. Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., y Zechmeister, J. S. (2006). Research methods in Psychology (7ª ed.). New York: McGraw-Hill. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
A Análise de Datos na Investigación en Intervención Logopédica/652425117 |
|
|